Gå til innhold
Fiskersiden

Multiplikatorsnelle Og Spinnstang Til Sø-Fiske?


luren
 Share

Recommended Posts

Vil du anbefale ei Rocketsnelle med 2 stifts fibersentrifugalbrems til en nybegynner som skal kaste 12g sluker langs kysten?

Siden du spør så direkte; ja - med riktig størrelse på snella, riktig stang for personens kastestil og ikke minst riktig snøretykkelse. Brede skjesluker i motvind er sjeldent en god kombinasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver riktig snellestørrelse, vet det finnes ei Japanutgave at 2500C som av en eller annen merkelig grunn har fått Rocketnavnet og den fungerer selvsagt helt greit ti sjøørretfiske med 12g sluk med to (og også med ei) små fibervekter. Jeg kaster 2g droppen med min 2500C, ikke komfortabelt men det går, 4g fungerer supert. Hvis du ikke sikter til denne veldig sære Rocketsnella, men til 5500 er jeg veldig uenig med deg.

BTW, hvem er Gunnar? Ser det nå finnes ei 6500CS Rocket Gunnar på det japanske markedet. Snella har samme type titanbelagte messinggavler som de nye 6500CS Mag og evighetsskrue med 2 kulelagre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fint kaste 12 grams kastevekter med en 5500.

Dere som allikevel er så internasjonale i innkjøp - det finnes 4500 Rocket også.

Personlig har jeg et bedre forslag, som Per Magnar nevnte; Revo. Han nevnte Revo Inshore, men det finnes andre revo'r også.

Du får kjøpe deg en Vidar og teste bremsene på den!

Hvem Gunnar det siktes til er jeg usikker på, men det finnes sååå mange typer sneller, bygget omkring samme lest - kanskje spesialbestilt fra firmaer som ønsker å tilgodese sine ansatte/kunder at det er plent umulig å følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inegn av oss har selvsagt problemer med å kaste en 12g sluk med tostifts 5500 Rocket, men så har vel vi noen tusen flere timer med multiplikator enn de fleste andre vil jeg anta.

Mine Carbontex bremser med metallskiver i planslipt rustfritt fjærstål er helt suverene så jeg har ikke behov for bedre bremser. Men jeg funderer faktisk på å kjøpe en Revo Toro for å teste bare for moro skyld, men ser nå at Skittfiske er utsolgt for 60 utgaven med vanlig utveksling. Har du testet Toroen?

Gunnar utgaven er listet på på Pure Fishing sine japanske sider så det det er ikke en "private label" utgave. Tenkte det kanskje var en eller annen Gunnar hos Abu i Sverige som hadde fått modellen kalt opp ettter seg, har postet samme spørsmål på et svensk forum så det kan jo hende noen der vet noe.

Rockert Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inegn av oss har selvsagt problemer med å kaste en 12g sluk med tostifts 5500 Rocket, men så har vel vi noen tusen flere timer med multiplikator enn de fleste andre vil jeg anta.

Mine Carbontex bremser med metallskiver i planslipt rustfritt fjærstål er helt suverene så jeg har ikke behov for bedre bremser. Men jeg funderer faktisk på å kjøpe en Revo Toro for å teste bare for moro skyld, men ser nå at Skittfiske er utsolgt for 60 utgaven med vanlig utveksling. Har du testet Toroen?

Gunnar utgaven er listet på på Pure Fishing sine japanske sider så det det er ikke en "private label" utgave. Tenkte det kanskje var en eller annen Gunnar hos Abu i Sverige som hadde fått modellen kalt opp ettter seg, har postet samme spørsmål på et svensk forum så det kan jo hende noen der vet noe.

Rockert Gunnar

Interessant bilde! Jeg har en 6501 Pro Rocket, og jeg er misfornøyd med den pinglete sveiva som er montert på denne snella....."Gunnar" utgaven her hadde imidlertid en slik sveiv som jeg er på jakt etter. Er dette noe som kan skaffes separat ? Eller sagt på en annen måte: Såvidt jeg husker i farta har 6500C3 og 7000-snellene har en liknende sveiv, kan disse uten videre monteres på en 6501 PR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Record RCN60 HC leveres også med Powerhandle, på mange markeder (USA og England) leveres de fleste 6500 sneller med Powerhandle og alle CT utgaver (uten snørefører) har Power handle. Sveivene på 5000/6000 sneller og 7000 sneller går ikke om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revo Toro har jeg ikke prøv ennå.

Det fantes to utgaver av Gunnar. Jeg skriver "fantes" fordi den finnes i lista for 1999, men er ikke i ordinær salg nå lenger.

Den ene utgaven het Gunnar Sprint, den andre husker jeg ikke hva het utover Gunnar.

For meg blir det litt gay å fiske med Gunnar når jeg heter Henning :)

-men sikkert moro å eie hvis man heter Gunnar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg et bedre forslag, som Per Magnar nevnte; Revo. Han nevnte Revo Inshore, men det finnes andre revo'r også.

Ja, synes Revo ser meget spennende ut. Synd at Toro ikke finnes som 51 med høyresveiv på skittfiske. Ser også litt på Revo SX (liker sortfargen :) ), men sliter litt med å skjønne forskjellen mellom de ulike modellene. Men så var det dette med lavere temperaturer da...

Glemte å nevne i min forrige post at Revoen ikke fungerer særlig bra når det er under 5 grader på grunn av dårlige toleranser smmenlignet med svenskproduserte sneller (og Calcuttaer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.