Gå til innhold
Fiskersiden

Lpxe 10' 3-12 Eller 5-18G?


abbor
 Share

Recommended Posts

Skal ha meg ny fjellstang til bruk sammen med Tvinpower 1000FA. V il ha ei Guideline LPXe 10 fots stang, usikker på om jeg skal gå for 3-12 eller 5-18g versjonen, opprinnelig skulle min lokale ta inn begge stengen slik at jeg kunne se på dem, men nå ser det ut som det er tomt hos Guideline slik at jeg må kjøpe på nettet.

Min erfaring er at LPXe stengen er overklassifisert, kommer neppe til å kaste noe som er tyngre enn 12g med stanga, men jeg hater myke stenger, er det noen som har erfaring med en eller begge av disse stengen som kan gi et råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3-12 gr stanga og har bare godt å si om denne. I motsettning til andre stenger som jeg har benyttet, så er LPXe stanga "alt kastende". Den er kaster like fint med de minste spinnerne på 3 gr som på sluker og spinnere på 12 gr. Stangen er fast og fin i hele registeret. Men jeg har ikke kastet med noe større en en dette. Kan ikke tro at stanga forandrer vesentlig karakter med sluke opp mot 20gr. Som sakt så er stanga fast og presis med selv de tyngste tingene som jeg har i sluk esken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.