Gå til innhold
Fiskersiden

Heiv Shimanosnella På Havet I Dag...


Gimbo
 Share

Recommended Posts

Pappa har en Super 2500 GT-RA (kjøpt i 2006) som han er strålende fornøyd med. Han er kanskje ikke den som fisker mest, men likevel har snella blant annet flere 5-kilos lyr på samvittigheten, og nå i sommer tok han også en 74 cm lang havabbor med den uten noen form for problemer. Bremsen og drivverket er fortsatt mykt og fint, uten antydning til slark, selv om "vedlikeholdet" begrenser seg til et par skyllinger under springen, så her tror jeg i likhet med andre postere at du må ha fått et skikkelig mandagsprodukt, Gimbo.

Ultegra 4000'en han har, forøvrig kjøpt fra lakselorden, virker også bra, men den har ikke vært gjennom en skikkelig ilddåp ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har en Super 2500 GT-RA (kjøpt i 2006) som han er strålende fornøyd med. Han er kanskje ikke den som fisker mest, men likevel har snella blant annet flere 5-kilos lyr på samvittigheten, og nå i sommer tok han også en 74 cm lang havabbor med den uten noen form for problemer. Bremsen og drivverket er fortsatt mykt og fint, uten antydning til slark, selv om "vedlikeholdet" begrenser seg til et par skyllinger under springen, så her tror jeg i likhet med andre postere at du må ha fått et skikkelig mandagsprodukt, Gimbo.

Ultegra 4000'en han har, forøvrig kjøpt fra lakselorden, virker også bra, men den har ikke vært gjennom en skikkelig ilddåp ennå.

Mandagsprodukt kan så være. Men tiliten min til Shimano er nå ganske så oppbrukt. Shimanostanga jeg kjøpte samtidig til bruk med den snella, til den nette sum av 1500 kroner, gikk også til helvete...stanga på 3 fisketuren.

Mens utstyr jeg kjøpte for 20+ år siden, og som dengang ble regnet for billiggreier, fremdeles holder stand, og som har gitt meg langt mer bruksglede enn bomveien min inn i Shimanoland.

Jeg har dog ei lita Beatsmaster 165UL som jeg er veldig fornøyd med...beste UL stanga jeg har hatt. Men på den står det ei Okumasnelle...

Men tror nok at når det skal brukes såpass penger på nytt utstyr, komme rjeg til å se etter andre merker enn Shimano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor fiskene er så sterke at det kun er abu black max som gjelder. Forøvrig den største søppelsnella jeg har eid. Men bra du er kvalitetsbevisst og styrer unna shimano <_<

Er forøvrig sjeleglad jeg bytta ut ambassadeurdrittsnellene jeg har til harlingfiske i Namsen med shimano i år. Endelig kvitt hakkespettbrems en gang for alle.

Endret av Vilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor fiskene er så sterke at det kun er abu black max som gjelder. Forøvrig den største søppelsnella jeg har eid. Men bra du er kvalitetsbevisst og styrer unna shimano <_<

Er forøvrig sjeleglad jeg bytta ut ambassadeurdrittsnellene jeg har til harlingfiske i Namsen med shimano i år. Endelig kvitt hakkespettbrems en gang for alle.

Black max'en har holdt i over 20 år til fisket mitt så og si uten vedlikehold. Shimanoen, med forskriftsmessig vedlikehold, ramlet sammen mellom nevene på meg under normalt kasteslukfiske etter 4 år, hvor den knapt har vært i bruk før i sommer. Når man kjøper ei snelle til 1500 kroner forventer man ikke den skal pakke sammen etter så kort tid og så lite bruk. Jeg sier ikke at Black Max'en er verdens beste snelle til alt slags fiske. Jeg bare sier at den har vertfall ikke falt i fra hverandre enda, og er fult brukanes til fisket mitt.

Svenskene som har verdensrekorden på kveite, brukte ei Ambassadør 7000. Jeg skulle tro at den var god nok....

Min 6500 rocket har holdt i 20 år. Og hverken kompisen min som hadde den før meg eller jeg selv har hatt problmer av noe slag med den. Fisker du Shimanoen om 20 år?

'

Endret av Gimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.