Gå til innhold
Fiskersiden

Internasjonalt treff på SØrlandet


Recommended Posts

Hei.

Vet jeg er litt sent ute, men trøster meg med at jeg har nevnt dette et par andre steder her på forumet...

Til helga kommer det 17 tyske Sportsfiskere til Hove Leir på Tromøya ved Arendal. Treffet er av den uformelle sorten der det sosiale er i fokus sammen med en høy Øl&Pølsefaktor.

Det skal selvfølgelig fiskes også.

For dem som måtte trenge det, er det mulighet for rimelig overnatting.

Interesserte kan kontakte meg pr. PM

Treffet starter fredag morgen og var ut søndagen.

redneck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du på Hoveleir?

Går nedover med deg Reddis [ :) ]

Tenkte jeg skulle ta turen, om bilen funker da. Snakker jo flytende tysk, så sosialt skal det bli; Ich habe keine wasserpistolen, aber ich habe meine metoden.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, gutter

Har vært litt utafor nettlivet av personlige grunner i det siste...

Pma har jo itt tlf.nr. skal sende det til deg ,Erik.

Blir nok en del kystmeite, men vi satser på at vi også får kjørt litt kystflue og lettspinn.

Treffet er en slags improvisert gjenvisitt etter at jeg var på flyndretreff der nede senhøstes...

@PMA: Det kan vel ikke gå lenger nedover etter at jeg dro til Hamburg for å fiske flyndre i havna der???

Hove var faktisk det billigste overnattingsalternativet med gangavstand til havet for så mange mennesker...

gleder eg stort hvis dere kommer, språket blir ikke noe problem...

redneck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt hove er jo og kort avstand til kanon fiskeplasser. Har litt uoppgjort med etpar sø i hovekilen, håper det ikke er is der...

Tror jaggu jeg skal ta med litt greier for å meite og.

Håper bare bilen holder.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg får revet meg vekk fra heimen noen timer en av dagene, kanskje slå det sammen med opptaksprøvene til "BMB" [ :) ]

Edit:

Synes det er imponerende at du har klart å få 17 tyskere opp til Tromøya på denne tida av året. Godt jobba!

/JanA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå er folk på vei til treffet. Jeg skal drikke ferdig øllen, pakke noe fiskeutstyr og sove litt. Hvis noen flere enn PMA, Jamolund og Erik R. ønsker kontakt, så send PM før kl. 08.00 i morgen for å få mitt tlf.nummer...

redneck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ole, det ser kanskje ut til at det ryker for meg. må skifte register reim på kjerra. men det varer hele helga, så får se om jeg tar meg en tur evt. på søndag.

hvis ikke så ønsker jeg dere skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bytta bremser på slukboksen min. Så jeg farter nerrover i morra tidlig. Har Fritz med seg no billig øl oder?

Ich verlich mit der Schtall ein burgenblitzen; I want a schnauser with my wienersnitzel, joda tysken sitter.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport aus der deutsche welle.

Lite fisk på folk, bortsett fra de jeg "guida" :) SØ, Torsch und Zild.

Fritz var vel litt sliten etter 1 døgn på reisefot, men 10 liter øl hver, det gikk fint. Ække rart det er en og annen ølvom ute å går i tyskland. Jaja, i morgen er det en ny dag, og jeg har vært på Sølvkroken og fått sirkel kroker, beads og gudene vet hva. Så litt kystmeite står for døra i morgen.

Über und rauss.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja for se, iiiskald nordavind og 0 fisk på meitegutsinga til Jamolund og undertegnede i dag, så frister det ikke. Skinner sola blir det vel litt sø testing. Iflg Redneck så hadde det vært litt sø aktivitet på plassen de fikk sø i går. De hadde og vært på en av mine favorittplasser, og der var det sel. Hagle/rifle ønskes kjøpt billig.

Tror vi ser an været veeeldig i morra.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og kikker på at gradestokken stiger litt, så det blir nok en liten tur et eller annet sted. Tror jeg drar over til Tromøya og møter der deutsche welle, men Jamo skulle og vise meg en plass den andre vestover. Han blir ikke med i dag.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var turen over. vil si at det var en skikkelig seriøs gjeng redneck hadde fått med seg (hvis man ser bort fra x antall ølkasser;))

hyggelig å treffe nye interesserte fiskere og jeg opplevde turen som lærerik. redneck guidet de lettere forvirrede tyskerne mesterlig og jeg tror også de er noen erfaringer rikere enn da de kom.

fikk også servert et herlig måltid supper av et eller annet slag, med andre ord førsteklasses service!

takker forøvrig for hyggelig samtale med PMA. synd det ikke ble noe fisk, får vel skylde på tempen(eller var det selen;)??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.