Gå til innhold
Fiskersiden

Abu Suverän


andref
 Share

Recommended Posts

Noen som har en Abu garcia Suverän, husker når snellene kom, men ble aldrig noen suksess!! Noen som har erfaring med den? Lest litt rundt omkring og det påstås den er overlegen på det meste. Til og med overlegen en Stella, dog ikke estetisk:) Prisen på en brukt snelle er veldig høy!!!

Uten å ha prøvd den aktuelle snella tror jeg nok jeg har mitt på det tørre hvis jeg sier at den på ingen måte er overlegen Stella... Abu har etter min mening totalt utspilt sin rolle som en seriøs leverandør av gode haspelsneller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min har (hadde??) en slik. Snella er svært tung sammenliknet med det meste i tilsvarende størrelse.

Den har aldri blitt skikkelig hardt prøvd så kan egentlig ikke si noe om hvor god den er.

Slurebremsens utradisjonelle plassering er dog meget behagelig.

Du får sikkert svar fra noen som har en slik selv og bruker den.

Skulle responsen utebli kan ejg ta meg en tur bort til ham og finne ut mer om snella hvis det er av interesse.

Av ren nysjerrighet: Hvor høy er prisen på en brukt snelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fantastisk snelle!! Jeg mener at denne snella overgår det meste av Shimano. Shimano er bra, jeg har jo selv brukt forskjellige Shimano i mange år. Abu snella er tung men det er utrolig slitesterke drev og kulelagre og solid metallkvalitet på snellehuset. Dog ett par ulemper som at bremseskivene blir fort ubalansert hvis det kommer vann inn. Men det er en enkel sak å ta ut og tørke bremseskivene selv. Sveivekrafta på denne snella er enorm og egner seg bra på stor fisk. Bremseplasseringen som er plassert på siden er genial. Og det er som og sveive i smør, den har syv kulagre hvis jeg ikke husker helt feil.

På min snelle har en liten plastdel på en stagoverføring knekt. Det tok altså 10 år med flittig bruk før den knakk. Jeg skal dra innom Pure fishing å bestille opp den delen, så reparerer jeg snella selv. Anbefaler absolutt denne snella. Den er produsert i Sverige og ikke i Asia.

Endret av Bakevja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en CD6 4000 og liker den sånn passe. Bremsen er veldig bra, men spolen er litt liten til å være en 4000 snelle, Synes du Suveränen er litt for dyr, kan du jo prøve en av de andre snellene med center drag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha prøvd den aktuelle snella tror jeg nok jeg har mitt på det tørre hvis jeg sier at den på ingen måte er overlegen Stella... Abu har etter min mening totalt utspilt sin rolle som en seriøs leverandør av gode haspelsneller.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var delene kommet i posten i dag. Takk til purefishing for god service og rask levering. Jobben gjorde jeg selv og nå er min Suveren 4000 som ny. Desverre har Abu laget en del dårlige sneller de siste årene men Suveren er unntaket. Og den er mye bedre enn alle Shimano jeg har og har hatt. Alle mine Shimano har lagerlyder under belastning, t.o.m den nye Stradicen jeg kjøpte i sommer. Og jeg har aldri hørt eller kjent lagerlyder under belastning på Suveren. Og den er 10 år gammel og godt brukt. Til alle som har en slik snelle, ta godt vare på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel hatt en slik snelle siden år 2000. Det er først nå jeg synes den er for "gammel". Jeg er enig i at den er litt tung og dyr. Men bremsen synes jeg er utrolig bra plassert.Og fungerer perfekt.

Så hvis den ikke hadde vært så dyr hadde jeg nok kjøpt en til. Nå i det siste har det jo kommet endel bra sneller som ikke er for dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.