Gå til innhold
Fiskersiden

Torskefangst! 9kg&7kg


hanzi
 Share

Recommended Posts

Var ute natt til søndag med Magne sk og Atle M vest i havet på ca 168 meters dyp på rennekanten til nordsjøen(Børshammern). Fangsten blei ganske grei den for og være på flunka nytt utstyr. Torsk på 7kg og Torsk på 9kg samt en del Brosme i fra kiloet og opp til 3kilos. Vi reiste ut i 9 tiden og var tilbakes kl.06.00 idag. Dreggingen gikk særdeles prikkfritt selv om det var store lange dønninger. (Atle M fikk til og med sove litt) Torskene blei tatt med glidetakkel og sirkelkrok med en sildefilet til agn![ :) ][ :) ][ :) ]

(Atle M har bilder visst det kunne være inntresant og se!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpepleier Atle M avd: Sotra Vest! (Fint me matros) hehe[ :) ]

sitat:Opprinnelig postet av Atle M

sove?? jeg sov ikke men måtte slappe av litt når jeg måtte slave rundt for dere! makan til masefolk,hent ditt gjør datt hehehe!! flott tur,var jo knallheldig ned været :) skal få scanna inn bilder og sendt de i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Atle M

sove?? jeg sov ikke men måtte slappe av litt når jeg måtte slave rundt for dere! makan til masefolk,hent ditt gjør datt hehehe!! flott tur,var jo knallheldig ned været :) skal få scanna inn bilder og sendt de i morgen..

Du reiste vel ikke i havet for å sove bort sommarnatta. Var merkelige strømforhold på den turen. Strøm sydover i øvre vannlag og kraftig strøm nordover litt dypere, så 1. brosma som kom opp var gått rundt dreggtauet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.