Gå til innhold
Fiskersiden

7000 pro rocket eller 7000 c3?


Gimbo
 Share

Recommended Posts

Husleia og regningene er betalt, kjøleskap, skuffer og matskap bugner av mat, kjerringa har handla både nye sko og handveske, samt vært hos frisøren, og ungene har klær så det holder en stund...det er endelig min tur, og valget står mellom:

En:

Kandidat A: Ambassadeur 7000i Pro Rocket

Kandidat B: Ambassadeur 7000i C3

For meg ser spesifikasjonene helt like ut. Pro rocket navnet tiltaler meg fordi det var en 6500 rocket som vant meg over til multisnellene.

Men jeg liker utseendet til C3 bedre.

Noen siste liten argumenter for eller mot at jeg skulle velge den ene over den andre?

Endret av Gimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billige Kinasneller begge to. Trur ikkje det er stor forskjell på dei.

Prøv heller å få tak i ein eldre modell på ebay f.eks.

Nå finnes det vel knapt sneller uansett merke som ikke er produsert i et eller anna jalla land nedi Asia.

Shimano som lovprises her på forumet er jo produsert i Malaysia ettesom jeg hører. Så hvorfor man er så opptatt av at akkurat Ambassadeur snellene er produsert der vet ikke jeg.

Desuten har jeg funnet et nesten uslåelig tilbud.

Så hvorfor den ene av disse over den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at Fladen Maxximus 777A skal være bedre enn 7000i. Maxximus 777A er en eksakt kopi av den gamle gode klassiske 7000, men med IAR.

Maxximus 777A

Hvis du skal produsere i østen må du ha god oppfølging av kvaliteten , eller aller helst bygge din egen fabrikk (som jeg antar Shimano har gjort). Pure Fishing har nok ikke noe særlig bra system for å ivareta kvaliteten ved østenproduksjon, med Revo går det rimelig bra men de produseres i Korea. Taiwan og Kinaproduserte Ambassadeurer har vært heller elendige. I den gamle fabrikken i Svängstad sitter kvalitetskulturen i veggene så svenskproduserte Ambassadeurer har alltid vært bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at Fladen Maxximus 777A skal være bedre enn 7000i. Maxximus 777A er en eksakt kopi av den gamle gode klassiske 7000, men med IAR.

Maxximus 777A

Hvis du skal produsere i østen må du ha god oppfølging av kvaliteten , eller aller helst bygge din egen fabrikk (som jeg antar Shimano har gjort). Pure Fishing har nok ikke noe særlig bra system for å ivareta kvaliteten ved østenproduksjon, med Revo går det rimelig bra men de produseres i Korea. Taiwan og Kinaproduserte Ambassadeurer har vært heller elendige. I den gamle fabrikken i Svängstad sitter kvalitetskulturen i veggene så svenskproduserte Ambassadeurer har alltid vært bra.

Det er bare det at jeg klarer ikke å finne et enneste negativt ord om disse snellene på nett, annet enn at de er produsert i kina.

Dette er nye modeller med forbedret bremsestystem, i det hele tatt. Og de som har dem lovpriser dem i diverse forum. De eneste som snakker negativt om disse snellene er de som ikke har dem selv...

Derfor etterlyser jeg litt mer handfaste argumneter for at akkurat disse modellene skal være så dårlige.

Har også lest at kvaliteten på Taiwan snellene med unntak av de billigste modellene har forbedret seg kraftig de siste par årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle starte med å lese på forumet her.

Jeg finner ingen negative kommentarer om disse modellene. Jeg finner derimot en eneste kommentar om at 7000iC3 er ei skikkelig snelle.

Noen som kan svare på hva jeg spør om, fortrinnsvis noen som har greie på disse snellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som at det kun er deksel og spole som er forskjellig. Finner ingen andre deler som skiller de snellene.

Nå har jeg saumfart nettet, og innmaten i de snellene er helt lik ja. Kun kosmetiske fosjeller utenpå. Så da tror jeg det blir en C3, fordi jeg liker den best utseendemessig av de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg saumfart nettet, og innmaten i de snellene er helt lik ja. Kun kosmetiske fosjeller utenpå. Så da tror jeg det blir en C3, fordi jeg liker den best utseendemessig av de to.

Vel vel, da er 1 stk ABU Ambassadeur 7000iC3 bestilt. Det artige er at jeg kom over et enda bedre tilbud enn det jeg hadde funnet fra før. Hvor jeg får med ei ABU Garcia Workhorse 10" spinnstang for slukvekt fra 20-60 gram, og det til samme pris som det forige tilbudet jeg hadde fiunnet på bare snella som jeg syns var bra :-)

Stanga ser jeg bare på som ekstra bonus. Men har ingen stenger i den klassen fra før. Den er sikkert brukanes til mitt bruk, om ikke anna til å dra opp litt agnfisk, men man står og venter på at Surfestanga skal begynne å nikke :-)

Endret av Gimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.