Gå til innhold
Fiskersiden

Beste 6 - 7 fot stang .


seven
 Share

Recommended Posts

Hvilken syns dere er den beste stanga til lett fiske etter ørret ,stam , ol ?

Den skal være max 7 fot lengde (gjerne 6 fot ) . pris mellom 1000-1500 kr .

Skal brukes mest i små tjern og vann .(ørret)

Med hovedvekt på spinnere, sluker og jigg på 5-8 gram + fluedupp og flue .

Har kikket litt på berkeley skeletor series one stanga ( 7 fot 2-12 gram ) , noen som annbefaler denne ?

Hvilken er deres favoritt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt utrolig mye morro med min beastmaster ul 5,5 fot. 1-7 gram, men kaster lett det dobbelte. Denne er veldig spinkel, men tåler noe helt vanvittig! Utrolig gøy å fiske med, jeg bruker min til makrell og sei fra land også. Gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 Berkeley stenger. Ei fluestang aftm 5-6, ei ambassadør stang og 2 haspelstenger hvorav den ene er 7 fot og i den vektklassen du beskriver, men en eldre modell. Jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale Berkeleystenger - de kaster lette sluker langt, har fin finish og er en drøm å drille fisk på. Og så er de holdbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.agdars.no har bra tilbud på G.loomis. Blir litt dyrere en det du ønsker, men du "sparer" 1800,- Selv kjøpte jeg en 7` 2-10gr GLX. Tror dette må være no av det beste du kan få for penger. Stangen var ubeskrivelig nydelig. De har også en lillebror til stanga og da er du innenfor budsjett.

Vil også nevne Guidline expedition 2-12 gr, som er 4 delt denne fås på xxl, skittfiske og agdars for 999,- Også en kjempestang og testvinner i priskalassen 1000-2000 kr www.klikk.no/reise/friluftsliv/article276004.ece. Fikk også en sekser i langtidstest Vi menn. Veldig lett og fin å få med seg på tur da den er 4 delt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.