Gå til innhold
Fiskersiden

sjøørret fiske


fluehue
 Share

Recommended Posts

HEI!! alle på fiskersiden, får dere noe sjøørret for tiden, hvor og på hva? post gjerne bilder av fluer =) og når jeg sier sjøørret mener jeg salt sjøørret.

Har vært ute 2 dager,fått 1 på 400 gr.....mistet 2.. så det er ikke mye å skryte av..gir været mye av skylda.

Ikke så lett å lire ut noen meter med line ,når det blåser kuling midt imot;) Men idag skal jeg ta en tur til Son..nytt forsøk ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noe på de siste 10-15 turene jeg har vært ute etter SØ. Prøvd så å si alt, mye forskjellige fluer, mark, wobler og et vidt sortement av sluker, but no go! men ble forøvrig en på 7-8hg i et vann her om dagen. godt å bli ferdig med SØ tørken! :wacko: Men forholdene er gode for tiden, så man får se om man kan lure den til å bite en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelden er god på denne tiden, men det er absolutt mulig å få kontakt på for eksempel formiddag. Senest i dag formiddag hadde jeg et par kilos blankfisk som lukta på flua. Litt ute på skjærene så, og gjerne der det er kortere vei fra det dype til grunne terskler. Unngår for det meste områdene lenger inn, der gytefisk etterhvert nå begynner å samle seg. Gå ut på skjærene. Vinden er et kapittel for seg selv for tiden. I dag kom den på kastesia, fra nord. Meldt bra vær- og vindforhold fremover, så blir fisket litt mer uanstrengt.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ute imorges,forsov meg en smule og var ikke i aktiv fiske før 0830...hehe

Fikk 2 på 700gr hver,hadde kontakt med 4-5 fisk til...men som nevnt tidligere så er fisken litt løs i kjeften om dagen:)

Kjørte oxo en rimelig pen fisk i 3-4 min...før den slapp...så den aldri men 3+ garantert. Tok flua knallhardt og dro avgårde på et skikkelig utras..morro..

Eneste minus var at sveiva jula opp tommelen min litt...men pytt...må nok en tur ut ikveld oxo...gir liksom medsmak dette.

Sorry for at det ikke blir noen bilder,men dama har med kamera til Tyrkia. Og jeg gidder ikke fomle med mobilcam,når jeg har vada til hoftene..hehe

Dårlig erfaring med mobil + vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ute imorges,forsov meg en smule og var ikke i aktiv fiske før 0830...hehe

Fikk 2 på 700gr hver,hadde kontakt med 4-5 fisk til...men som nevnt tidligere så er fisken litt løs i kjeften om dagen:)

Kjørte oxo en rimelig pen fisk i 3-4 min...før den slapp...så den aldri men 3+ garantert. Tok flua knallhardt og dro avgårde på et skikkelig utras..morro..

Eneste minus var at sveiva jula opp tommelen min litt...men pytt...må nok en tur ut ikveld oxo...gir liksom medsmak dette.

Sorry for at det ikke blir noen bilder,men dama har med kamera til Tyrkia. Og jeg gidder ikke fomle med mobilcam,når jeg har vada til hoftene..hehe

Dårlig erfaring med mobil + vann..

kan jeg spørre om hvor dere fisker? har vært ute og prøvd 10 turer nå uten å ha vært borti noe som helst. har vært på karlsøya, mørvika og stokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....yrkeshemmelighet;) Skal en tur ut ikveld,bare å henge med...

Det ble en rimelig kort tur.Var en hytteeier, som syns det var greit ,at bikkja hans hoppa rundt meg ute i vannet.. men vinden var i det håpløse hjørnet oxo...

Får se om jeg gidder stå opp for å sjekke forholda imorra tidlig:)

Endret av nox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ute imorges,forsov meg en smule og var ikke i aktiv fiske før 0830...hehe

Fikk 2 på 700gr hver,hadde kontakt med 4-5 fisk til...men som nevnt tidligere så er fisken litt løs i kjeften om dagen:)

Kjørte oxo en rimelig pen fisk i 3-4 min...før den slapp...så den aldri men 3+ garantert. Tok flua knallhardt og dro avgårde på et skikkelig utras..morro..

Eneste minus var at sveiva jula opp tommelen min litt...men pytt...må nok en tur ut ikveld oxo...gir liksom medsmak dette.

Sorry for at det ikke blir noen bilder,men dama har med kamera til Tyrkia. Og jeg gidder ikke fomle med mobilcam,når jeg har vada til hoftene..hehe

Dårlig erfaring med mobil + vann..

Godt å høre at det har løsnet litt da,Nox.. :D Moro at det er endel borti flua i løpet av økta,holdt du på lenge utover formiddagen? Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo pistus...

Pleier fiske 2-3 timer,spørs jo litt hvor mye fart det er :blink: Var en kjapp tur idag morges,litt tregere idag. Fikk 3 små,og var borti 3..

Virker som kvelden er tid for litt større fisk..

Det passer bra at kvelden er tingen,fungerer bedre da enn tidlig på morran.....skal prøve"n i mrg kveld,tenkte jeg..er det noen plasser som skiller seg ut(strekninger),eller er hele fjæla grei?Innaskjærs eller ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer bra at kvelden er tingen,fungerer bedre da enn tidlig på morran.....skal prøve"n i mrg kveld,tenkte jeg..er det noen plasser som skiller seg ut(strekninger),eller er hele fjæla grei?Innaskjærs eller ute?

Tror det er greit å holde seg yttaskjærs,for å slippe brun fisk:) Oppsøk strømutsatte plasser,så tror jeg at du er bankers...

Endret av nox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er greit å holde seg yttaskjærs,for å slippe brun fisk:) Oppsøk strømutsatte plasser,så tror jeg at du er bankers...

Er nok greiest det,ja,med hensyn til gytefisken.Blåser friskt her i Våler idag(fra sør),men er jo greit med vinden fra riktig"side,forenkler kastinga om ikke annet...bare ikke bølgene går meterhøye)Pistus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro ut en tur på vestsiden av Jeløya på torsdag. Knallfine forhold fra skumring og utover. Hadde på en kilosfisk, men krokfestet glapp i det jeg skulle løfte den opp på stranden. Trivelig uansett :)

Sort/sølv atomsild såklart.

Det er sluken sin,det....brukt kun den de siste åra når slukstanga er med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.