Gå til innhold
Fiskersiden

sjøørret fiske


fluehue
 Share

Recommended Posts

fikk denne i går på våles tobis(underst, sorry for dårlig bilde) :90680_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/36168/90680.jpg

90681_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/36168/90681.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei alle sammen. Var meget usikker på om jeg ville starte karrieren min på forumet med dette inlegget i disse fredningstider for sjøørreten, men la gå.. :goodjob: Tok med meg stanga på den faste plassen min (en plass i midt-norge, innerst i fjorden, ikke fredet her, enda..) med jævlig sur nord-nord/vestvind og fallende sjø. Vannet meget brunt pga. store nedbørsmengder og heftig snøsmelting. Satte på min "#¤&/&¤ helsølv 20grammer (;P)å kastet ut. Det jeg nå opplever i de neste 2 timene kommer jeg til å aldri glemme. Har fisket på samme plassen i mange år, men aldri så tidlig på året. På 2. kastet kommer den første på land, rundt 1/2kg. Å deretter er de neste 2 timene, er som en fiskers drøm. Jeg husker faktisk ikke på hvor mange fisker på rundt 7-8hg og nedover som fikk livet tilbake, men det var sikkert mellom 10-15 stk pr. fisker (vi var to). Etter utallige fighter på lett-spinn utstyr ender vi opp med disse: http://i657.photobucket.com/albums/uu292/TheMuss77/DSC00475.jpg 1kg, 1,1kg og 1,5kg. Disse blødde så ille at jeg "måtte" ta de. Jeg skjønner at i disse tider kan dette provosere, men kan med handa på hjerte si at jeg ønsker en sunn og stor sjøørret-stamme selfølgelig. Men lite fisk og fredning var ikke akkurat det som slo meg da(ikke før heller, når jeg tenker meg om) på denne plassen. Men skal fra nå av og ut fredningen la disse fiskene få fred. Hvis det nå går et par-tre år før vi kan fortsette å fiske, tørr jeg ikke tenke på hvor fiskerik denne lille plassen blir. Dette er som sagt ikke ment for å provosere, men heller som en liten "gulrot" til alle de som står i timesvis (inkludert meg selv) for denne fisken. Det e håp i hengan snør :) Over og ut!

Endret av TheMuss77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Var meget usikker på om jeg ville starte karrieren min på forumet med dette inlegget i disse fredningstider for sjøørreten, men la gå.. :rolleyes: Tok med meg stanga på den faste plassen min (en plass i midt-norge, innerst i fjorden, ikke fredet her, enda..) med jævlig sur nord-nord/vestvind og fallende sjø. Vannet meget brunt pga. store nedbørsmengder og heftig snøsmelting. Satte på min "#¤&/&¤ helsølv 20grammer (;P)å kastet ut. Det jeg nå opplever i de neste 2 timene kommer jeg til å aldri glemme. Har fisket på samme plassen i mange år, men aldri så tidlig på året. På 2. kastet kommer den første på land, rundt 1/2kg. Å deretter er de neste 2 timene, er som en fiskers drøm. Jeg husker faktisk ikke på hvor mange fisker på rundt 7-8hg og nedover som fikk livet tilbake, men det var sikkert mellom 10-15 stk pr. fisker (vi var to). Etter utallige fighter på lett-spinn utstyr ender vi opp med disse: http://i657.photobuc...77/DSC00475.jpg 1kg, 1,1kg og 1,5kg. Disse blødde så ille at jeg "måtte" ta de. Jeg skjønner at i disse tider kan dette provosere, men kan med handa på hjerte si at jeg ønsker en sunn og stor sjøørret-stamme selfølgelig. Men lite fisk og fredning var ikke akkurat det som slo meg da(ikke før heller, når jeg tenker meg om) på denne plassen. Men skal fra nå av og ut fredningen la disse fiskene få fred. Hvis det nå går et par-tre år før vi kan fortsette å fiske, tørr jeg ikke tenke på hvor fiskerik denne lille plassen blir. Dette er som sagt ikke ment for å provosere, men heller som en liten "gulrot" til alle de som står i timesvis (inkludert meg selv) for denne fisken. Det e håp i hengan snør ;) Over og ut!

Hei 0g velkommen til forumet. Fin liten raport dette. Grattis med fin fangst.

Legger inn bildet ditt.

DSC00475.jpg

Endret av svenna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hello godtfolk=)

tenkte eg skulle rapportere om ein vellykka fisketur etter SØ i vestlandselv i slutten av juli.

Fekk disse fiskene på 1 1,1 1,8 og 3,2 kg. alt på flue. fiskene ser litt misfarga ut, grunnen til dette er at bileta er tatt ei stund etter at fangsten vart gjort (har aldri med kamera på fisketur, betyr ulykke:P)

har i august fått fleire fine mellom 1 og 1,5 kg, då i sjøen=)

blitt nokon fine fangstar i sommar?

p.s. fekk ikkje til å legge ved bilde dessverre (korleis gjer man det?)

Endret av superfrank
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hello godtfolk=)

tenkte eg skulle rapportere om ein vellykka fisketur etter SØ i vestlandselv i slutten av juli.

Fekk disse fiskene på 1 1,1 1,8 og 3,2 kg. alt på flue. fiskene ser litt misfarga ut, grunnen til dette er at bileta er tatt ei stund etter at fangsten vart gjort (har aldri med kamera på fisketur, betyr ulykke:P)

har i august fått fleire fine mellom 1 og 1,5 kg, då i sjøen=)

blitt nokon fine fangstar i sommar?

p.s. fekk ikkje til å legge ved bilde dessverre (korleis gjer man det?)

hei, hører om bra med sjøørret i oslofjorden hvertfall. fikk selv en her om dagen på rundt kiloen! har nettopp begynnt med sjøørret fiske. har blitt helt hekta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt Horten/Holmestrand er det definitivt ikke bra med sjøørret, og begrepet "bra" er veldig tøyelig. De jeg fisker sammen med og folk jeg treffer langs fjorden er av samme mening. Ta en tur ut med en av dem som påstår at det er bra med fisk og se hva resultatet blir. Trolig en masse prat om i går,eller i forrige uke,eller for varmt vann,eller for kaldt vann, for høyt eller for lavt.

Sportsfiskefjorden!! For et bedre fiske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.