Gå til innhold
Fiskersiden

Haugalandsmesterskap i kasting


Recommended Posts

Det hadde jo vært artig å vært med på noe som dette, men er redd jeg stiller til kort i forhold til Thor, som tross alt har hatt verdens beste surfcaster til læremester. :)

Det er flere som har hatt han til læremester, så det må du ikke tenke på, Lasse.

Du er fra nå av påmeldt, ferdig med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stiller det 15 mann, så er hvertfall jeg kjempefornøyd.

Det viktigste er uansett konkurransen, så får vi se etter hvert hva premiene blir.

Hadde ikke sett for meg 1. 2. og 3. premiering i hver klasse(kun 1.), men er som sagt opptatt av at folk sier hva de mener om saken.

I tillegg kunne vi hatt en premie for "årets kanon" eller noe(lengste kastet uansett klasse)

Det er første året dette her, så vi har ikke så mye mer enn noen fyrer med fiskestang å lage mesterskap med.

Premier skal jo også finansieres, så dette må vi få ordnet på en måte etter hvert hvis det skal vokse.

Men så sant jeg/vi får kasteplass, vil jeg prøve å få det til å vokse bittelitt hvert år.

Har forresten sjekka hvor tungt lodd castingforbundet bruker, og det er bare snakk om 18 gram!!!

Og med fare for å gjenta meg selv....tror vi burde hatt noe mellom 18gram og harpelodd :) .

Er litt gira på dette med å sammenligne med castingforbundet sine lengder.

Tror de kaster 18 grammeren greit over 100 meteren de folka der...

Aldri blitt brukt???

Noen burde kanskje puste liv i den grenen da...eller?

Hadde vært kult om de ville ha engasjert seg f,eks. til neste år, så kunne vi fått et litt større mesterskap med et skikkelig apparat rundt.

Noen som har kontakter der?

Og eh...blir du med om det passer rune???

Jeg har egentlig ikke noe utstyr i dag som skulle tilsi at jeg sku kaste skikkelig langt, men kan godt være at jeg dukker opp og kaster litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke noe utstyr i dag som skulle tilsi at jeg sku kaste skikkelig langt, men kan godt være at jeg dukker opp og kaster litt

Flere som stiller på samme lag som deg da, så ikke noe å tenke på det.

Hvor langt har du ambisjoner om å kaste da?

Du er herved påmeldt hehe.

Husk folkens...dette er bare gøy, det står ikke om VM tittel og greier.

Hvis vi klarer å inspirere enda flere til å delta neste år, da er vi alle vinnere.

LasseB, du kan godt gi et metertips før jeg fører deg opp hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi nå første gangen skal kåre en VESTLANDSMESTER i langt kast, så kansje dette kan inpirere å intresere flere neste gang.

Hapell eller multi bør være valgfritt siden alle har sin favoritt å alle vet jo at man skal "værne om sine favorittbiter" :)

Dette bør skummes litt ned første gangen , ikke ta helt av fordi det skal være litt morro også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meller meg vel på jeg også tenker jeg :-)

Første eller andre uka i oktober passer i alle fall bra for meg :-)

Tenker jeg har en målsetting om ca 150 meter, hehe

Å ut fra hva jeg har lest er jeg enig i at det holder med 2 klasser.

Feks over og under 50-60 gram som nevnt høres veldig bra ut.

Å premie må vi ha. Kan ikke alle ta med et eller annet å hive i en pott som fordeles på førsteplassen i begge klassene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer mest sannsynlig, ikke for å kaste, men for å få med meg hvem som har det mest i "kjeften og bakbeina" og hvem som kan kaste :blink:

Når du først er innom, bør du nå svinge stanga synes jeg.

Når det gjelder kjeften, så har jeg en av de laveste ambisjonene ser jeg, så det begrenser seg hvor mye jeg kan drite på draget.

Var forresten innom idag, og bonden holder på å forhauste nabo ekra(marka), ikke lenge igjen før det er klart tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kjeften, så har jeg en av de laveste ambisjonene ser jeg, så det begrenser seg hvor mye jeg kan drite på draget.

Samme her. Er så lenge sida jeg har trena på pendelkasting nå, så kan hende jeg går på ræva. Er endel som skal klaffe i et vellykket surfkast,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Er så lenge sida jeg har trena på pendelkasting nå, så kan hende jeg går på ræva. Er endel som skal klaffe i et vellykket surfkast,

Hehe...har aldri fått det helt til det pendelgreiene jeg... :blink:

Har pers på 136 meter med vanlig "over hodet" teknikk, så målet får bli å nærme seg persen.

Jeg og mr.Big tar sikkert en prøvetur før konken, slik at vi kan gå god for banen hehe.

Bruker du pendel når du fisker LasseB???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du pendel når du fisker LasseB???

Er ofte så trangt på plassene jeg fisker, at pendelkasting blir direkte farlig for trær, steiner, vinduer osv. Har jeg muligheten til å pendelkaste, gjør jeg det. Syns det faktisk er lettere å unngå overløp på spolen når jeg pendelkaster, i steden for et over-hode-kast, der man kanskje rykker litt mer til. Mye lettere å spenne opp stanga med pendelkastet er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ofte så trangt på plassene jeg fisker, at pendelkasting blir direkte farlig for trær, steiner, vinduer osv. Har jeg muligheten til å pendelkaste, gjør jeg det. Syns det faktisk er lettere å unngå overløp på spolen når jeg pendelkaster, i steden for et over-hode-kast, der man kanskje rykker litt mer til. Mye lettere å spenne opp stanga med pendelkastet er det også.

Hm...gleder meg til å se når du kaster, har kommet litt lenger enn meg forstår jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi skal tenke på egne klasser for kastestil, selv om det hadde vært interessant å se hvordan det hadde gått.

Hvertfall ikke første året hehe.

OTG kastet er vel tett oppunder pendelkastet mente jeg ja, så det burde være et godt alternativ dersom pendel ikke er innøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt historikk

Jeg går for denne

http://www.youtube.com/watch?v=9wY6IJb5-3M&NR=1

Litt skole

Her en annen variant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plenty merkespray, to 50 meters målebånd og tenkte vi kunne markere f.eks hver 20 meter(fra 80 og utover) med bånd på tvers.

Burde vi sette en grense på hvor langt ut fra en senterlinje vi kunne treffe med kastet?

For eksempel si at alle kast som var mer enn 30meter fra senter blei diska??

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.