Gå til innhold
Fiskersiden

Haugalandsmesterskap i kasting


Recommended Posts

En lubben liten rakker han Danny, ikke rart han klarer å skyve til med såpass kraft.

Tror ikke det er en ulempe å være litt over fluevekt ved kasting av litt store lodd.

Jeg kommer til å gå for min 15 fots fenwick med ambiss 6500 på.

Til lettere lodd blir det nok den nye favoritten, shimano speedmaster (3meter) og twin power 4000.

Får sørge for å legge på meg litt, slik at jeg har litt kropp bak den store surf stanga :P .

For min del kommer jeg til å konkurrere hovedsaklig i kastevekt 5 - 6 oz, Snella blir sikkert en Ambassadeur 6500, men lurer litt på å prøve en Calcutta 400 med TG's Rocket Oil. :D Litt mer usikker på stang/stenger. Har forsåvidt tre stenger som dekker kastevekt på hhv. 90-120gr, 140-150gr og ei rough ground-stang jeg pleier å kjøre 170gr kastevekt på. Allroundvekta blir vel 5 oz.

Jeg er så utrolig "heldig" at jeg slipper å legge på meg for å håndtere ei surfstang, i motsetninger til små karmøybuer. (Snakker ikke om deg nå, Thor. :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som sakt var jeg å Ladden å testet ut banen i går, kjempefin plass :)

Vi ankom åstedet med masse unger å litt forskjellige sneller å stenger.

K1-2.jpg

K2-2.jpg

Vi prøve å stille likt med både bly å stenger å prøvde oss fram "litt forsiktig" men fant kjappt ut av vi kunne hive på mere bly.

K3-2.jpg

K4-2.jpg

Vi tok flysikkerheten på allvor å ventet med å kaste lil flyene var passert før vi med RÅ muskelkraft slengte blyet vårt milevis avgårde.

K5-2.jpg

K6-1.jpg

Nemi holder et øye med Ladden under merking av banen, her skulle det ikke jukses nei.

K7-2.jpg

K8-2.jpg

K9-2.jpg

K10-2.jpg

Førstemann ut var meg, lite bly i enden av snøret, slitt gammel fireline crystal på multin å lengden ble ikke noe å skrive hjem om.

Take it away Ladden....

K11-2.jpg

K12-2.jpg

K13-1.jpg

K14-1.jpg

Det gikk lenger en mitt :)

Havfiske stang kjenner jeg vel ingen som har kastet med, men allt må prøves :P

K15-1.jpg

K16-1.jpg

K17-1.jpg

K18-1.jpg

Her ble det problemer, låsen slo seg over flere ganger når jeg dro till det jeg kunne.

Har kastet litt med denne kombinasjonen før å opplevd det samme, men litt teip gjorde susen :D

K20.jpg

Here we go again.....

K19-1.jpg

Helt greit å kaste med dette, men her trengs mere bly, bedre uten senefører også.

K21.jpg

K22.jpg

K23.jpg

Så var det surfstenger som skulle testes ut.

Med haspel syns jeg 180 gram ble direkte ukomf å dra skikkelig till meg, litt rot å et feilkast klarte jeg også etter at Ladden "tipset" om en annen måte å kaste på å et annet grep enn det jeg valigvis bruker.

K24.jpg

K25.jpg

K26.jpg

K27.jpg

Uten forvarsel dukket dette flyet opp over hodet på oss å desverre fikk det en liten bulk bak i vingen, hadde de giddet å tutet hadde denne ukomfertable situvasjonen vært unngått.

Hadde jo vært morro å sett ladden blitt dratt opp i lufta å bortover mot rullebanen om sena hadde surra seg fast da ;)

K28.jpg

Disse bildene liker jeg, fint lys men modellen strøyk på "bad hair day"

K29.jpg

K30.jpg

K31.jpg

K32.jpg

K33.jpg

K34.jpg

Jordet er ihvertfall langt nok for oss, regner med at det holder for resten av deltagerne også, ihvertfall i år .......

K35.jpg

Det vi ikke åppno i meter her tar jeg igjen med BILDER, personlig liker jeg litt mindre bly så neste gang vi skal opp å kaste litt blir det et bedre resultet for min del.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder lengder å sånn, så har jeg egentlig fortalt nok synes jeg.

Har fortalt hva persen min er, og det blei ingen ny pers denne turen kan jeg røpe.

Satte ny pers på multi med snørefører da hehe, rundt 85 meter med slitt gammel fireline, 70 gram søkke, 11 fots stang og ambiss inkl.snørefører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettter å ha diskutert bittelitt dette med dato for konkurransen, ser det ut til å muligens bli helgen fra 10 til 12 oktober.

Dette er ikke helt spikret, men dersom ingenting hindrer oss, prøver vi å finne en dag denne helgen.

Håper flest mulig kan stille... <_<

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi ikke bare spikre søndag 12.10, kl 12 da ? Helgen etter kan jeg ikke pga konsert i Olso, helga etter det kan jeg ikke pga operasjon (så da går det fort en del uker/måneder før jeg kan igjen)

<_< Klar tale frå ein som sikkert kjem til å syna alle storvokse at fysikk og teknikk ikkje alltid er synonymt med suksess. God timing er nok mykje viktigare enn rå kraft. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...joda, vi sier 11 oktober klokka 12.

Eneste forbehold er været og bonden, sistnevnte er nok ferdig innen denne datoen tenker jeg.

Så da gjentar jeg datoen...11 oktober klokka 12.00

Legger det til i overskrift også tenker jeg.

Dette blir driiitgøy gutter <_< (og jenter?)

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for ordens skyld...her er en middelmådig veibeskrivelse :

Kjør til rundkjøringen som ligger på nygård, den som ligger rett ved husøy.

Sving bort fra karmsundet/vest/mot flyplassen i rundkjøringen.

Følg denne veien til du får et skilt der det stå kvalavåg, der svinger du venstre mot kvalavåg.

Kjør omtrent 1000 meter på denne veien, ta til høyre på liten grus/stein vei rett ved en høytliggende mark.

Det kommer sikkert til å stå flere biler nede ved veien, de ferreste klarer å kjøre de siste 50 metrene opp til kasteplassen.(jeg klarer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remember how hard it was to meet under the Karmøy bridge.... how the hell you gonna find each other in that big field?

Eh...alle som kommer må ha stor rød hatt? :angry:

Mr.Big/ThorEh....hvorfor sa dere at det var 12 oktober... :rolleyes: ??

Får rette på det jeg da hehe.

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skylder vi på Mr.big, det var han som fortalte meg at det var 10-12.

Fint at vi finner en syndebukk, jeg skal personlig daske ham på blanke eh...skallen? :)

Forventer en storm av påmeldinger nå som dato er satt, og en storm på værvarslet av nettopp samme grunn.

Kanskje vi får regn også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skylder vi på Mr.big, det var han som fortalte meg at det var 10-12.

Fint at vi finner en syndebukk, jeg skal personlig daske ham på blanke eh...skallen? :D

Forventer en storm av påmeldinger nå som dato er satt, og en storm på værvarslet av nettopp samme grunn.

Kanskje vi får regn også?

Bedre å barbere seg på skallen enn å se ut som en sunken, pungtert gjengrodd bøye på havets bunn...... som deg :P

Det eneste rusfrie som ga litt kontrast var jo shakelen "neseringen", men den har du jo tatt ut så nå er det jo kun tang å tare igjen.

Flaks at du får festa noe av det i en hårstrikk :P

Tar på meg skylda jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, liten korreksjon...

Søndag er 11 oktober, Å jeg er klar :-)

Stiller med merkeutstyr så vi får lagd en skikkelig kastesektor og merket ut lender hvis det er ønskelig.

Hadde vært kuult med en skikkelig sektor (alla sånn de har i spydkast)

Gi en tilbakemelding hvis jeg skal ta det med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det kanskje kan være lurt å bruke en sektor som lett fjernes, en av stikker og bånd?

Vet ikke hvordan bonden stiller seg til spray på mele marka si hehe.

Hvis vi bruker stikker med rød topp, og setter de på linje...?(lette å fjerne etter bruk)

Tar du med deg noen over eller kommer du alene shortwire?

[quote name=Mr Big fish :) ' date='23 September 2009 - 17:04' timestamp='1253721897' post='537321]

Bedre å barbere seg på skallen enn å se ut som en sunken, pungtert gjengrodd bøye på havets bunn...... som deg :P

Det eneste rusfrie som ga litt kontrast var jo shakelen "neseringen", men den har du jo tatt ut så nå er det jo kun tang å tare igjen.

Flaks at du får festa noe av det i en hårstrikk :P

Tar på meg skylda jeg :)

Tror du er missunnelig på meg jeg, fordi jeg har et sånnt sexy og manndig skjegg, drar damer som bare f...

For ikke å snakke om det sensuelle lamge håret, det oser sex lang vei :o .

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da ikke la deg lure av billigturer til Bremen, det er mye viktigere ting på tapetet på øynå ;)

Kjerringa ble lurt av billigtur, så ble jeg lurt av kjerringa :P

Det er bare en liten hvit løgn, han tør ikke å kaste mot oss andre :lol:

Det har ingenting med å våge eller ikke. Kan en ikke kaste, så stiller en ikke på konkurranse for å lære.

På samme måte som at det er idioti å stille oppe på svømmekonkurranse hvis en ikke kan svømme ;)

Men som sagt hadde jeg vært hjemme så hadde jeg komt for å hilse på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringa ble lurt av billigtur, så ble jeg lurt av kjerringa :P

Det har ingenting med å våge eller ikke. Kan en ikke kaste, så stiller en ikke på konkurranse for å lære.

På samme måte som at det er idioti å stille oppe på svømmekonkurranse hvis en ikke kan svømme ;)

Men som sagt hadde jeg vært hjemme så hadde jeg komt for å hilse på :lol:

Bare hyggelig det om du hadde kommet for å være sosial :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.