Gå til innhold
Fiskersiden

Stang til Sjøørret


Hurrle
 Share

Recommended Posts

Trenger da som topic nevner, en stang til sjøørret-fiske.

Fisker mest med sluk og wobbler.

Har sett litt på denne stanga, noen som har erfaring med den? aksjon?

G.Loomis GL2 9` 6 - 18gr

http://www.agdars.no/index.php?c=2&kat=NETTBUTIKK&s=getItem&ID_Item=11110

Har en 2500str shimano-snelle jeg tenkte å bruke til denne stanga.

Evt andre stangforslag/erfaringer mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "reklamert" for Mustad Team Series 11` 10-35 g i en tidligere post på FS, og gjør det gjerne igjen :-) Denne kaster langt, er "følsom" og er derfor ypperlig til både ørret og SØ (har middels aksjon). Fisker nesten utelukkende med Favoritt 12 gramssluker, og det oppleves som en perfekt kombinasjon. Kjøpte stanga for 699,- under en kampanje hos Skitt Fiske i fjor høst.

Lykke til med stangkjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Think I'm gonna get a GL3 2-12 gram for trout.

I currently use my seatrout stick for that, a Shimano speedmaster 300ml 5-25g and its a bit on the heavy side... If you have an absolute max of 12 grams then the skeletor is gonna be overkill just like my speedmaster and judging by the casting weight the mustad rod too.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for enten Gudiline LPXe 10' 5-18g eller 11' 5-25g avhengig av aktuelle kastevekter.

LPXe 11' 5-25g

LPXe 10' 5-18g

Siden du kaster en del wobbler er antagligvis 5-18g mest aktuell for deg.

Jeg har 7 LPXe slukstenger i 5 forskjellige modeller og er kjemperfornøyd med alle :) Jeg liker LPXe mye bedre enn Loomis GL2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for enten Gudiline LPXe 10' 5-18g eller 11' 5-25g avhengig av aktuelle kastevekter.

LPXe 11' 5-25g

LPXe 10' 5-18g

Siden du kaster en del wobbler er antagligvis 5-18g mest aktuell for deg.

Jeg har 7 LPXe slukstenger i 5 forskjellige modeller og er kjemperfornøyd med alle :) Jeg liker LPXe mye bedre enn Loomis GL2.

Takk for svar folkens!

Eneste grunnen til at jeg førte opp loomis-stanga var fordi jeg har GLX 7' til ørretfiske og er knallfornøyd med den,

men er vel ikke akkurat noe særlig utvalg på litt lengre GLX modeller med høyere kastevekt tilgjengelig i Norge?

Jeg ser at du liker GuideLine LPXe bedre enn loomis GL2, du har prøvd begge? hva er i såfall forskjellene hvis det er mulig i korte trekk, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LPXe har har litt kraftigere tupper en Loomis GL2, får dermed en aksjon som blir jevnere og dypere. Stengen virker også spenstigere, tror matrialet i LPXe har noe høyere modulus enn IM6 som er brukt i GL2. LPXe ser dessuten mye bedre ut, er 4 delt og leveres i tube. GL2 leveres i plastpose, uten stangtrekk. Liker håndtakene og endebutten mye bedre på LPXe enn på Loomis.

Etter min mening er LPXe helt ideelle slukstenger, jeg har ikke prøvd noe som er er i nærheten av disse stengene, hverken til haspel eller multiplikator. Eneste problemet er at jeg skulle hatt ei stang som er enda kraftigere enn 20-60g,. Jeg har stenger i fra 10' 3-12g og opp til de kraftigeste og alle stengene har en lignende aksjonstype i forskjellige stivhetsgrader. Da jeg fikk høre at LPXe slukstengene skal gå ut av produsksjon etter denne sesongen gikk jeg inn i et lettere panikkmodus og kjøpte 4 stenger til nå på ettersommeren.

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.