Gå til innhold
Fiskersiden

Agnfisk


Thomas94
 Share

Recommended Posts

Hei!

Det er sikkert et lett svar på spørsmålet :)

Hørt mange si at man ikke skal bruke annen agnfisk en det som er fanget i vannet, tenker spesielt på gjedde.

Hvis man fisker agnfisk i et annet vann enn man skal bruke de og fryser de ned og deretter tiner man de opp igjen, er det da greit?

Tenker spesielt på smitte fare.

mvh.

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Sild og makrell er meget bra agn til gjedde. Jeg har nå brukt det i høst med gode resultater. Vil ikke oppfordre til noe som helst, og helst bør man jo bruke agnfisk fra samme vassdrag, men jeg har brukt det uten å ha noe dårlig samvittighet! Må nevnes at disse har vært fryst først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt hele hvis de har vært små (20-25 cm) og 1/2 el 3/4 på større. Bruker da bakdelen av fisken. Lager også alltid noen snitt i sidene for at det skal lekke ut enda mere lukt.

Edit: altså bruker ikke fileter!

Endret av Iversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har lært kan mand fint bruke saltvannfisker trykt som agn i ferskvann for mener da at det ikke noen smitte fare? det er hva jeg har lært i værtfall.

Brukte appetittsild i fjor vinter og fikk da en gjedde på 3 kilo på det da så det funker da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.