Gå til innhold
Fiskersiden

Glenners 2010


Glenners
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Liten tur med surf på grindjord.

Hadde rigget begge 2,75lb stenger opp med makrell .

Blei kun masse torsk og noen seia.

Fikk kun en fisk på slukstanga etter jeg hadde gått gjennom halve slukboksebn og resten tok jeg på meite.

Fikk en del slank torsk og noe som var meget stor.

Dagens største var på kun 5kg blank.

DSC00269.jpg

DSC00272.jpg

DSC00274.jpg

Var plaga en en liten oter som sku stele fisk fra meg, han kom helt opp til meg bak ryggen og å sku stikke avgåre med den største torsken , fikk ikke bilde av han men det skal jeg ha neste gang for da blir nikon kamera med.

Hær er ei sandflyndre jeg fikk før en ukes tid siden på langstranda når jeg va å kika om det var noe liv i SØ.

DSC00263-1.jpg

DSC00261-1.jpg

Så føresten et håpp men klarte ikke å lure den, prøvde med det meste den dagen.

Neste tur blir sansynlig vis en tur til rombakken(sildvika) og teste litt meite dær på en plass hvor jeg fått mye stor sei og stor torsk.

Endret av Glenners
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at jeg har kommentert den gamle fergekaia på andre sia av fjorden, Skjærvik.

Er iallefall der jeg fikk sypikene og bergnebbene om dere er ute etter nye arter.

Har du reisebortplaner i påsken, eller er det en mulighet for å snike seg med utpå da?

Har aldri kystmeita i Sildvik, men erspennende der. Litt før du kommer inn dit så har du en plass der det så godt som alltid står ei campingvogn, og det bruker å være en del turister som setter ut båtene sine der. Har fått høre fra sportsdykkere at de har observert lomre der, om det er interessant.

99478_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/39919/99478.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å prøv litt på den holmen dær uten noe hell men da med sluk og wobbler. Det er helt sikkert noe flatfisk dær sia det er sandbund stort sett overalt dær inne.

Det er jo en kjent SØ plass sia det høvelig strømutsatt dær så blir nok noen turer dit med bomber i april/mai.

Men utfør kraftverke i sildvia er det ei stor grop så det er høyst sansynlig at det er mye fisk som står dær.

Påska , hmm.... mulig kjærringa skal jobba da, ellers så blir det en kjapp tur til svigers i gratangen... men en båt tur skal man sikkert klare å få til så lenge det ikke er stiv kuling, båten ligg nu tanket og klar.

Kjenner det byner å klø i kaptainlua før det er ei stund sia jeg var utpå fjorn.

Har jo kjøpt mæ trolling stenger også med noe søte små multi sneller fra okuma som snart skal taes i bruk MEN først på lista er Pighå , kveita og Uer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur med båten i dag, gikk ikke så langt før ekkolodde gikk helt amokk ,noen hudre meter fra småbåthavna.

Det er sei på 2-5kg som sto dær i enorme stima som fylte flere 10meter på ekkolodde.

Dreiv å pilka noen timer og dro opp sei etter sei men plutselig når jeg drar opp ei liten sei på et kilo ser jeg noe med str på ei bildør kommer etter , joda ei enorm kveita .

Har aldri hadd så høy puls , det var det sykeste jeg har sett , helt opp i vannflata før den snudde å stakk ned igjen.

Og jeg blei jo ligganes å pilke etter den kveita i timesvis men bare sei.

Fikk også en brosme på 5-6kg.

Dette skapte virkelig lysten på kveita dette...

Vet ikke ha jeg sku gjort hadde jeg fått den på kroken....

blei tatt kun et bilde i dag

DSC00275.jpg

Endret av Glenners
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur med båten i dag, gikk ikke så langt før ekkolodde gikk helt amokk ,noen hudre meter fra småbåthavna.

Det er sei på 2-5kg som sto dær i enorme stima som fylte flere 10meter på ekkolodde.

Dreiv å pilka noen timer og dro opp sei etter sei men plutselig når jeg drar opp ei liten sei på et kilo ser jeg noe med str på ei bildør kommer etter , joda ei enorm kveita .

Har aldri hadd så høy puls , det var det sykeste jeg har sett , helt opp i vannflata før den snudde å stakk ned igjen.

Og jeg blei jo ligganes å pilke etter den kveita i timesvis men bare sei.

Fikk også en brosme på 5-6kg.

Dette skapte virkelig lysten på kveita dette...

Vet ikke ha jeg sku gjort hadde jeg fått den på kroken....

blei tatt kun et bilde i dag

DSC00275.jpg

Rått! ja, da kan man faktisk bruke ordtaket med hjerte i halsen med god grunn! du får ho nestegang skal du se=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har æ jo fått bekrefta at det er kveite dær så nu blir det fram med storm jiggan !

nei:P du må jo hente dæ cutbait herring..det direkte klør i buksa til å få prøvd den. Drar selv utover i morgen så satser på at man kommer seg på sjøen..kan tenkes 2-3 timer med dreging før den suuure yamahaen starter

forresten hvor har du den stangholder løsningen fra? leter frebilsk etter noe lignende. Du kan liksom ikke feste en vanlig holder rett i skroget på en steady som en glassfiber båt.

Endret av Sjarkarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cutbait ?? kem har de ?

Den er perfekt til sreadyèn din sia den kan festet i åregaffel feste.

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=74909225

Dette er et sesongprodukt som de får inn på butikkan om en måndes tid men de har billig frakt på clas.no uansett.

Jeg måtte bygge min litt om så jeg fikk den mella bakseter og motor og ikke i veien for kalasjen men alt gikk bra til slutt.

Har også 2 stk stangholdera lenger frem på ripa og da har man så jeg klarer seg.

Til dorgin og pilking er det 3 stenger som max men til trolling på lenger strekninger går fin fint med 5 stk stenger.

huff ja, å dra i gang en kald gammel hund må jo være et mareritt på denne tia av året.

Glad jeg bare setter i nøkkeln :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cutbait ?? kem har de ?

Den er perfekt til sreadyèn din sia den kan festet i åregaffel feste.

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=74909225

Dette er et sesongprodukt som de får inn på butikkan om en måndes tid men de har billig frakt på clas.no uansett.

Jeg måtte bygge min litt om så jeg fikk den mella bakseter og motor og ikke i veien for kalasjen men alt gikk bra til slutt.

Har også 2 stk stangholdera lenger frem på ripa og da har man så jeg klarer seg.

Til dorgin og pilking er det 3 stenger som max men til trolling på lenger strekninger går fin fint med 5 stk stenger.

huff ja, å dra i gang en kald gammel hund må jo være et mareritt på denne tia av året.

Glad jeg bare setter i nøkkeln ;)

ja der har vi jo en investering=) Hehe ja de el start er heldig.. Men har lært 1 ting! i fjord heiv jeg ut båten midt i januar og begynte å dra. endte med at bestefarn min måtte komme i sjarken og taue meg til land. Tror det gikk 1 boks start gass og 2 timer med eksotisk nordnorske viser.. Så nå har jeg invistert i en spylemuffel, genial sak. Så nå startes det i svale 20+ grader inni naustet. For oss som aldri klarer og huske å kjøre den tom før du tar han opp for vinteren.

Nei regne me at du må til den lokale fiskesjappa og se, hvis de har en. Ellers finner du den kanskje på nett?

NORTHUG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Endret av Sjarkarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur i dag på sjøen.

Nydelig være og sola varma meget godt!

Blei en ny art i dag men det blei også alt.

Sku fiske etter litt agnsei på noen småstima men under stimen sto det MASSE uer på 3-700gr

Trolla MANGE tima med agnbom og sei på etter kveita uten noe hell.

Men Nu er det meldt snø i flere daga så det blir ei stund til neste tur.

DSC00282.jpg

DSC00280.jpg

DSC00278.jpg

DSC00277.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker , en sikkelig vrak uer.

Ligg et par gammle skipsvrak noen hundre meter fra småbåthavna som jeg bare måtte teste ut med ei hekle og lite stingsild på enden.

De sto på kun 70meter.

hadde håpet på flere arter dær men får sikkert mere neste gang.

Har en garmin fishfinder 300c ekkolodd men av til viser den røde og noen blåe fiske symbol, hva er forskjeln?

Endret av Glenners
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på bildet ser i hvertfall ut som en Lusuer: Bakoverrettede spisse pigger på gjellelokkene og en tydelig svart flekk samme sted. Jeg har fått mange av disse på sluk på Orneset og under Skjombrua. Det skal nå uansett være god matfisk, i følge ryktene...

Det kan selvsagt ha vært innslag av begge deler der. Har du bilder av de største eksemplarene Glenners?

Endret av Spitzer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på bildet ser i hvertfall ut som en Lusuer: Bakoverrettede spisse pigger på gjellelokkene og en tydelig svart flekk samme sted. Jeg har fått mange av disse på sluk på Orneset og under Skjombrua. Det skal nå uansett være god matfisk, i følge ryktene...

Det kan selvsagt ha vært innslag av begge deler der. Har du bilder av de største eksemplarene Glenners?

Kun den nederste piggen som er forskjellig på uer og lusuer!

Men klarte ikke å tyde den på bildet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på bildet ser i hvertfall ut som en Lusuer: Bakoverrettede spisse pigger på gjellelokkene og en tydelig svart flekk samme sted. Jeg har fått mange av disse på sluk på Orneset og under Skjombrua. Det skal nå uansett være god matfisk, i følge ryktene...

Det kan selvsagt ha vært innslag av begge deler der. Har du bilder av de største eksemplarene Glenners?

nei , tok bare bilde av den første som va 400gr alle hadde svarte prekker på ryggen men la ikke merke til om taggene peket bak eller ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.