Gå til innhold
Fiskersiden

Glenners 2010


Glenners
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Har fått nysnella ja! :)

Prøvde den på surfstanga og 200g bly på familietur på langstranda på lørdag. Fant da ut at det er utrolig vanskelig å kaste med dette utstyret og at 200g bly sannsynligvis er for tungt for å dra de store kastelengdene ut av stanga, stanga var nesten som gummi når jeg prøvde å dra til. Til min glede så jeg også at tuppen på stanga var følsom nok til å detektere nappet fra en sandflyndre på 330g. ;)

Lærte også at bly med spilesøkker ikke er så lurt å bruke på grunne strender. Mistet ikke blyet, men det lugget veldig mye under innsveiving...

Som du ser har jeg ikke fått testet hva snella er god for enda, men det kommer :lolu:

Lyren utenfor Ornesodden går i marabakken, den kommer som et lyn opp langs bakken og jager stimene med mindre fisk (observert på utallige godværsdager ute på odden). Lyren får du derfor tett inntil land. Det er svært sjelden jeg har fått fisk an noen art på maks kasteavstand der, mesteparten går tett inntil bakken...

Endret av Spitzer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde den på surfstanga og 200g bly på familietur på langstranda på lørdag. Fant da ut at det er utrolig vanskelig å kaste med dette utstyret og at 200g bly sannsynligvis er for tungt for å dra de store kastelengdene ut av stanga, stanga var nesten som gummi når jeg prøvde å dra til. Til min glede så jeg også at tuppen på stanga var følsom nok til å detektere nappet fra en sandflyndre på 330g. :)

Lærte også at bly med spilesøkker ikke er så lurt å bruke på grunne strender. Mistet ikke blyet, men det lugget veldig mye under innsveiving...

På surfstanga mi med kastevekt opp til 250 gram, så fungerer det best med søkker på 100-150 gram, tyngre enn det så blir det lobbing...

Spilesøkker er vel unødvendig på Langstranda, og det er sykt mye drit på bunnen der som man kan sette seg fast i.

Ble det noen annen fangst enn 330grams sandflyndre?

Sett noe til spettene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker 125gr lodd på min 250gr 14 foter alt over blir før tungt.

på 12 foteran som har slukvekt opp til 100gr er det perfekt med 90-100gr.

Har ikke vært på strømutsatte plassa så disse vektene har funka meget bra.

Bruker pæresøkker på langstranda sia jeg har mesta noen gripesøkka i tangbelte dær.

Så du noen SØ som va oppe å lufta seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare på familietur, med trykk på familie denne gangen. Det ble bare med 1 sandflyndre pga dette. Hadde også en stang med dupp og makrell, men det var ikke noe liv på denne. Traff på en kollega fra jobb som kunne fortelle at han hadde fått en SØ på 2kg forrige lørdag på sluk. Personlig har jeg mer tro på dupp og makrell når det er såpass kaldt i vannet. Så jeg er overbevist om at hadde det vært SØ i nærheten på lørdag, så hadde den kommet og dratt litt i sirkelkroken min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å banke de flat med en hammer, da slipper du at de ruller og kiler seg fast mellom steiner!

Smart :)

Var i dag på Langstranda å hadde litt SØ jakt i 5 tima.

Dagen ga ingen fangst men flere gode opplevelse. Hadde en som var med helt inn i å snudde like framfor beinan mine ,dette var med sluk (tobis 24gr).

Like etter var 2 stk som var helt opp i vannflata å vasa 4-5meter fra land, sto da med ørretbomber og flue men klarte ikke å lure disse.

En stund etter hugget det til 50-60meter ute og da et sikkelig utras før den slapp, dette på flue , slikt er meget irriteranes.

Må nok tilbake i morra å prøve lykken videre men da skal jeg ta med meite utstyret også.

Kansje like bra at propell ikke kommer før på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.