Gå til innhold
Fiskersiden

Glenners 2010


Glenners
 Share

Recommended Posts

Hadde en tur på sjøen i dag etter Pigghå og kveita uten hel.

Fikk bare masse sei(agn) lyr Hvitting og Torsk.

Lyrn va på 4kg så det blei ikke noe ny pers men fikk ny pers på sei på 5,2kg og fruen fikk ny pers på torsk på 500g over den gammle som va på 5kg og seff ho en lyr på 2kg som ho ikke hadde på lista si :fish:

Noen bilder fra dagen i dag.

Bilder tatt med Sony eriksson ELM .

Lyr: 4kg

DSC00048.jpg

Slikt liker man å se!

DSC00050.jpg

Sei: 5,2kg

DSC00051.jpg

DSC00052.jpg

DSC00055.jpg

Torsken til fruen på 5,5kg

DSC00059.jpg

DSC00060.jpg

Fruens Lyr.

DSC00063.jpg

Ny art: hvitting! 1kg

DSC00064.jpg

Endret av Glenners
Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda har tilgang på handholdt med gps, men skal hente meg en rana 17 snart og bygge igjen så jeg får hus=) så blir litt større. Så skal dimensjonere ekkoloddet slik at man kan ta det med seg videre. Fadern har et profft dataprogram med sjøkart og plotter som jeg bare kobler en gps mottaker på, men frister ikke med laptopen i åpen båt.

har htc med noen muligheter for merking men må jo opp på mobilnettet for og navigere etter den.

Endret av Sjarkarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Nå er jeg veldig misunnelig! :)

Du får bare kjøpe dæ ei båtstang å hive dæ med !

Skal ut en tur snart, blir været bra nok går jeg over til veggen å jakte etter pigghåèn .

Fikk gode tips på skate,pigghå og lange av han Roar(rekebåten) så nu skal det blir mere som skal krysses av lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel skal ikke påstå noe for jeg er langt fra sikker, men jeg tror det har noe med at kjøttet skal "sette" seg litt. Slik er det egentlig med alt av fisk. Er lettere og skjære filet av en sei som har ligget litt enn en blodfersk. DU får spørre Nikolassien, regner med at han vet=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare kjøpe dæ ei båtstang å hive dæ med !

Skal ut en tur snart, blir været bra nok går jeg over til veggen å jakte etter pigghåèn .

Fikk gode tips på skate,pigghå og lange av han Roar(rekebåten) så nu skal det blir mere som skal krysses av lista.

Jeg har en billig båtstang, kjøpt på Rema i 2006, men trenger nok en del snøre på denne. Hvor dypt fiskes det og hvor mye snøre anbefaler du til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en billig båtstang, kjøpt på Rema i 2006, men trenger nok en del snøre på denne. Hvor dypt fiskes det og hvor mye snøre anbefaler du til dette?

Pigghå fiske blir å ligge mella 100 og 240meter ellers så er jeg lite over 100m.

Har tatt en del uer innafor skomenbra men de lå i skåninga på 90meter.

Samme med åpninga til til rombakken, dær ligg man på 180-250 og noe nedfør det har ikke fått noe....

Men skal utafør ballangen å teste snart og da blir fiske ned til 450meter, så da må jeg selv oppgradere....

Men bare send en PM om du vil ha båttur en formiddag...

Edit: har ei utlåne snella med 300meter 20lb braid på .

Endret av Glenners
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.