Gå til innhold
Fiskersiden

SØ i Rogalands området ( ... og ... kø-faktoren)


jansenh
 Share

Recommended Posts

Kjære forum. Køen ved hot-spotten på stranden i Rogalands området har den siste uken uteblitt. Har hatt noen turer i løpet av uken, og vært mer eller mindre alene. Hvor ble det av alle andre? Jeg har kun fått noen få mindre SØ, 30-35 cm, kun én som var noe større. Men(!) på 3 turer har jeg fått fisk hver gang (!). Så til de av dere som tok skrekken da favoritt plassen ble offentlig proklamert forrige uke; det er fortsatt god plass - og fisk nok til mer enn én fisker.

Idag fisket jeg ved en molo noe lenger sør. Fortsatt en meget enkel plass å komme til med bil & familie. Fisket på grunnt vann, 3-4 meter over sandbunn med områder av tare. Fikk én SØ av hyggelig størrelse (? ca 45cm ?). Hadde også kontakt med en fisk som så ut som SØ da den danset i overflaten ... mistet den etter halve turen inn. Fikk også noen pene lyr i overkant av kilo størrelse - mye moro på lett haspel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står fortsatt mye fisk langs strendene her ute på Vest-siden av Stavanger. I tilleg til SØ også mye leken og sprek lyr, helt inne langs svabergene. Jeg har vært ute i stort sett hver kveld de siste ukene og hele tiden fått fisk, selvom det nå er generellt mindre SØ som hugger. Senest igår kveld fikk jeg en liten SØ (ca 35cm) og noen lyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.