Gå til innhold
Fiskersiden

Tackle-guide (kystmeite)


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Ser helt greit ut, men med mindre du skal fiske aktivt er som Vilhelm nevner spinnerbladet lite nyttig. Ellers er det min mening at du har gått i den klassiske nybegynnerfella og pøst på med litt for mye perler og dill. Også kjent som "KIS-fella"... Kutt ned på mengden, konsentrer deg om noen farger og ikke pøs på med alt du har på hvert tackle. Andre igjen (KIS) vil gjerne ha masse, masse, masse perler. Menn som er så glad i perler er gjerne litt tvilsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint takkel det der :closedeyes: , litt mye perler dog, og spinnerbladet bør ikke festes direkte i sena. 2/0 kroken er litt for stor for de fleste landfskede flyndrer i trøndelag, sats heller på størrelse 4 eller 6 :D

kan legge ut noen bilder av mine takler kanskje, mye perler der og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint takkel det der :D , litt mye perler dog, og spinnerbladet bør ikke festes direkte i sena. 2/0 kroken er litt for stor for de fleste landfskede flyndrer i trøndelag, sats heller på størrelse 4 eller 6 :)

kan legge ut noen bilder av mine takler kanskje, mye perler der og da...

oki, da tar jeg av spinnerbladet..

Hvilke perler bør jeg droppe?

Førnøyd jeg til å være første gang :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint takkel det der :closedeyes: , litt mye perler dog, og spinnerbladet bør ikke festes direkte i sena. 2/0 kroken er litt for stor for de fleste landfskede flyndrer i trøndelag, sats heller på størrelse 4 eller 6 :D

Tull og tøys.. 2/0 går fint på flyndrene her og. Du skulle bare visst hvor glupske de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Du står jo fritt til å bruke så mye perler du vil; hvis du syns det er pent. :unsure: Til aktivt fiske etter flatfisk (fra båt, når det er litt drift) pleier jeg å hive på ganske mange perler - slik at hele slepet syns godt. Men ellers bruker jeg mest perler for å beskytte knuter, ha en perle på hver side av en silikonslange på tackler o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet om en plass de selger wire til hav-ål fiske??

wire og clips.. helst i kobber..

Du trenger ikke Wire til det.

Kan sende deg bilde av et greit oppsett om du vill eller ring meg :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.