Gå til innhold
Fiskersiden

Johan Og Kristers fiske-tråd (Fryktelig Bildetung tråd)


yosh
 Share

Recommended Posts

Startet med 0.20 Spiderwire og der gikk det en del jerkbaits ja, det var til og grine av!!!!

Så nå nylig bestilte jeg meg 0.36 PowerPro, og det gikk bra helt til i går...

Skulle ut med fruen og gjøre noen kast:

Satte på en westin. Gjorde ett kast, traff en gren også av alle ting klarte splitt ringen som satt fremmerst på westin'n og ryke. (den skal jeg fra nå alltid ta av først)

Løp til bilen og fant en freestyler, gjorde ett kast og smakk sa det. Så var den borte sammen med en bft titanum fortom.

Det var 2 kast og 400kr det -.-

Og da jeg tenker over det er jeg lei meg enda ; (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så ble det en tur i dag også da. :P

Men på grunn av stor endring i vannstand, så ble det labert med fisk. (tror vi da :D )

Hadde noen bra hugg mot slutten av kvelden, men dem ville ikke bli med opp.

Men bilder har vi jo :)

29092009063.jpg

29092009064.jpg

Og en noe spesiell fangt. Elve-musling:

29092009062.jpg

Begynner å bli kaldt nå utover, så det er dags å begynne å kle seg godt.

Ble forresten borte en softbait for meg i dag da jeg kastet ut. Så må få meg et par nye slike.

Endret av yosh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ble det en 2timers tur i dag da:)

Og det var den tullingen Johan som fikk det som var og få av fisk der ute;)

Jeg fikk en eneste en, og den var vel på agn størelse :)

Tok noen bilder med mobilen min så kvaliteten er ikke helt på topp. Hadde egentlig gjort klart kamera mitt i går, men glemta og slå det av så var tom for batteri i dag -.-

Johan hadde kjøpt seg en svart og orange ish westin som har gitt resultat i dag:

Første gjedda hans:

fusketur02104.jpg?t=1254514725

2:

fusketur02106.jpg?t=1254514845

Denne klarte faktisk og få i seg hele jerkbaiten:

fusketur02102.jpg?t=1254514890

Jeg som hadde kjøpt meg en hvit og rød fikk bare denne:

fusketur02105.jpg?t=1254514965

Og den fikk jeg på en Buster shallow, og ikke westin

Men jeg får satse på bedre lykke neste gang (som hver gang:p)

Krister OUT

Endret av Kravdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i vannet er det dere fisker såpass seint på høsten? fisker dere dypt? Jeg har nesten ikke fisket med synkende baits, så jeg trenger litt veiledning :blush: veldig fin tråd!

VI fisker både på grunna og dypet. Der vi har fisket mest den siste tiden, er ei bak-evja av glomma, der det er mye grunne områder, men også noen dype høler som er helt ned i 12 meter dype.

De største fiskene har hugget på områder med 3-5 meter dybde, mens en del av små-snipene hugger på grunna.

Jeg er egentlig ikke rette personen til å gi "vill-ledende" tips, men å prøve seg fram litt på egenhånd. da vil du nok lære mest.

Man kan sikkert snappe opp et og annet tips på nettet her, men det er ikke sikkert at funker der du fisker.

Endret av yosh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI fisker både på grunna og dypet. Der vi har fisket mest den siste tiden, er ei bak-evja av glomma, der det er mye grunne områder, men også noen dype høler som er helt ned i 12 meter dype.

De største fiskene har hugget på områder med 3-5 meter dybde, mens en del av små-snipene hugger på grunna.

Jeg er egentlig ikke rette personen til å gi "vill-ledende" tips, men å prøve seg fram litt på egenhånd. da vil du nok lære mest.

Man kan sikkert snappe opp et og annet tips på nettet her, men det er ikke sikkert at funker der du fisker.

Okay :blush: Jeg har ikke ekkolodd eller noe sånt, så jeg veit ikke eksakt dypet, så det kan være litt vanskelig... er bulldwag ( gummi-saken) noe å anbefale eller? har ikke prøvd den enda.

Lar dere jerkbaitsa synke når dere fisker pelagisk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay :blush: Jeg har ikke ekkolodd eller noe sånt, så jeg veit ikke eksakt dypet, så det kan være litt vanskelig... er bulldwag ( gummi-saken) noe å anbefale eller? har ikke prøvd den enda.

Lar dere jerkbaitsa synke når dere fisker pelagisk??

Ja det med ekolodd, hadde ikke det selv til og starte med. men så for en stund siden kjøpte jeg Denne.

Jeg stoler ikke helt på den med fiske vasleren, men skaffet den hovedsaklig for og få vite dybden (hvor grunner, dypårer og kulper ligger)

Så med denne har vi vel klart og kartlagt en del om bunnen der vi fisker nå..

Johan vet jeg HADDE en Ailien Eel (nesten det samme som bulldwag) som han mista her sist uke, men den funka som bare det..!

Men det går i variert fiske. Fra og la den synke til bunnen og jerke inn til og bruke shallow baits.

Endret av Kravdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det med ekolodd, hadde ikke det selv til og starte med. men så for en stund siden kjøpte jeg Denne.

Jeg stoler ikke helt på den med fiske vasleren, men skaffet den hovedsaklig for og få vite dybden (hvor grunner, dypårer og kulper ligger)

Så med denne har vi vel klart og kartlagt en del om bunnen der vi fisker nå..

Johan vet jeg HADDE en Ailien Eel (nesten det samme som bulldwag) som han mista her sist uke, men den funka som bare det..!

Men det går i variert fiske. Fra og la den synke til bunnen og jerke inn til og bruke shallow baits.

Hvor i glomma er det dere fisker a? vi kunne jo fiska sammen en gang vett, hvis det ikke er for langt unna. Det ekkoloddet virka kult! :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i glomma er det dere fisker a? vi kunne jo fiska sammen en gang vett, hvis det ikke er for langt unna. Det ekkoloddet virka kult! :D

Vi holder til i åsnes, ligger vel noe lenger nord det: p

Men ja ekoloddet har ikkno graf (selv om det ser slik ut), men funker som sagt bra til og se hvor dypt det er, og det er nok det for min del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da skal jeg prøve og komme med en oppdatering:p

Vi var oppe tidlig i dag for og prøve lykken på storgjedda, og ca kl 07.30 satt vi begge i båten klare som egg!

Det var ikke for kaldt, en veldig svak bris og sola tittet så vidt frem. Og på turen inn så vi faktisk ei gjedde, som satte kurs vekk fra gresset ved båten til tryggere steder.

Alt så ut til og bli en knall dag:)

(Frem til rundt 9, og da ble det bare værre og værre utover dagen) :)

Vi hadde i dag tatt med oss fluestanga for og prøve på harr'n som har drevet i vannflaten når vi har vært der før.

Så vi lokaliserte de og satte kursen mot. Harr'n var oppe rundt båten og innenfor kastelengde, men ingen ville ha.

Så etter en stund la vi bort fluestengene og fant jerk stanga:)

Og resultatet av det ble:

Johan fikk de 2 første

fisketur04092009003.jpg

fisketur04092009004.jpg

Men så kom jeg sterk tilbake:

fisketur04092009007.jpg

fisketur04092009008.jpg

fisketur04092009009.jpg

fisketur04092009019.jpg

fisketur04092009010.jpg

Så fikk Johan en igjen:

fisketur04092009012.jpg

Deretter kom den berømte "dubbel drillningen"

Johan fikk opp sin først

fisketur04092009014.jpg

Så var det min

fisketur04092009016.jpg

Så kom min siste, jeg var nå sikker på att jeg kom til og vinne over johan:p

fisketur04092009018.jpg

Men så fikk han 2stk før vi dro inn

fisketur04092009019.jpg

fisketur04092009022.jpg

Jerkbaits:

fisketur04092009021.jpg

Da endte det hele med 6-6 :)

Det ble ingen skikkelig stor fisk denne gangen, med får satse på det neste gang:)

Krister out

Endret av Kravdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antallet var bra, men været ble noe uggent etterhvert.

Joda, vi prøver å ha det så gøy som mulig når vi er ute. Mobber hverandre og spøker for harde livet.

Men en dag SKAL vi ha stor-gjedde! Da skal bestemora til pers. :D

Må også få nevnt det at det er mye takket være Krister at jeg har fått blåst liv i Fiske-dillaen igjen etter et par års nesten full stopp etter at min tidligere bestevenn og fiske-kamerat døde i en trafikkulykke.

Det er litt stusselig å alltid måtte dra alene på tur, så da ble det heller labert med fisketurer.

Men, det ordnet seg på et flott vis. Takk for det, Krister.

:lol:

Endret av yosh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antallet var bra, men været ble noe uggent etterhvert.

Joda, vi prøver å ha det så gøy som mulig når vi er ute. Mobber hverandre og spøker for harde livet.

Men en dag SKAL vi ha stor-gjedde! Da skal bestemora til pers. :P

Må også få nevnt det at det er mye takket være Krister at jeg har fått blåst liv i Fiske-dillaen igjen etter et par års nesten full stopp etter at min tidligere bestevenn og fiske-kamerat døde i en trafikkulykke

Det er litt stusselig å alltid måtte dra alene på tur, så da ble det heller labert med fisketurer.

Men, det ordnet seg på et flott vis. Takk for det, Krister.

:)

Hehe.. Ja som sagt før så mange ganger: To tullinger på fisketur! ;)

Må nesten takke jeg også gutt, tviler på att det hadde blitt så mye fisking som det har blitt vis du ikke hadde blitt med:p

Endret av Kravdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yessda, så har man kommet seg opp og gnidd ut grumset ut av øynene.

Over til fiskerapporten fra i går:

Som nevnt tidligere, så skulle vi teste et nytt sted i går, nemlig Halsjøen i Gravberget/Finnskogen. Hadde fått høre fra min lokale utstyrs-pusher at her skulle det være bra med større gjedder.

Så dette må vi jo så klart teste ut. Opp og sprett kl 06 for å gjøre seg klar, avreise kl 07.

Ser ut til å bli fint vær, dog noe kaldt. KOmmer oss opp til sjøen rundt 07.30.

Bare å kle på seg godt. Alt i båten var fryst og temperaturen kom nok ikke til å stige med det samme. Tydelig at vinteren er på vei.

Ut på vei til fiskestedene vi skal teste ut:

DPi_0001.jpg

Nydelig natur når man er ute om høsten

DPi_0002-2.jpg

Forsøkte å dorge og kaste noen steder uten hell. Så dro vi til et sted der en bekk renner ut. Veldig grunt område, før det blir brådjupt nesten rett ned. Her skulle det visst være gode muligheter.

Gjør et par-tre kast før det dra fint i stanga. Helt grei fisk på 2,5-3 kg Ish... Fighet meget bra for å ikke være større.

DPi_0003-1.jpg

Så blir det bare dødt. Ikke et eneste napp. Forhører meg med utstyr-pusheren om hva vi gjør galt. Får bare beskjed om å prøve et par andre steder.

Ustyret skulle nok ikke være problemet.

Krister prøver å meite for å få tak i agn-fisk. Dette for å teste det nye bait-caster utstyret sitt. Noe som gikk strålende. Ta en titt på denne fangsten:

DPi_0004.jpg

:D

Vi forsøkte nesten alt som var i sluk-eskene våre, men det var bare dødt. Prøvde å dorge med noen hårete spinnere da Krister endelig får napp.

Ikke noe stort, men han fikk da kjenne fisk han også.

DPi_0006-1.jpg

Og det var alt. Fisket i over 6 timer og kun 2 fisk. Mon tro om det er på grunn av været, månefaser eller noe annet?

Vi får forsøke igjen til uka eller noe.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fisken dro faktisk under duppen da :D

Og ja det var en kald morgen, måtte jo skrape is av båten. Så var godt da sola kom skikelig frem:p

Men vi fikk jo testet ut den nye båten da, og som johan sa "denne er jo 15x mer stabil enn den andre"

Stemmer glomma neste gang igjen

Endret av Kravdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere sliter med sniper om dagen, det gjør vi også :angry: Men nå begynner temperaturen å bli bra igjen så nå er det tid for de større madammene og det er godt. Flott å se at dere jerker også og ikke bare dorger om dagen som de fleste gjør. Stå på gutter, snart sitter den store madammen i andre enden av snøret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipp de store ut igjen, og heller ta opp noen på 300-500g, disse gjør seg mye bedre i panna. :wub:

Denne sjøen har en helt unik bestand av stor abbor, og jeg vil gjerne se at den holder seg sånn.

Abbor på over 400gram har vel egentlig for mye miljøgifter i seg i følge mattilsynet så det er vel greit å holde seg under det hvis man spiser det ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere sliter med sniper om dagen, det gjør vi også :) Men nå begynner temperaturen å bli bra igjen så nå er det tid for de større madammene og det er godt. Flott å se at dere jerker også og ikke bare dorger om dagen som de fleste gjør. Stå på gutter, snart sitter den store madammen i andre enden av snøret :lol:

Ja, er godt å høre at det ikke bare gjelder oss. :D

Går og drømmer om den store madammen ute i dypet, men det er vi sikkert ikke alene om.

Vi prøver ut det meste om dagen. Dorger, jerker, meiter, drifter med softbaits osv... En dag må det da klaffe. Tror det blir tur både på onsdag og tordag denne uka. Krysser fingra. :D

Lykke til dere også. :D

Abbor på over 400gram har vel egentlig for mye miljøgifter i seg i følge mattilsynet så det er vel greit å holde seg under det hvis man spiser det ofte. 

Det kan du nok ha rett i. Men det er uansett mange som tar opp alt de får, og det er frusterende. En rekord-fisk for å være med i en eller annen konk kan jeg skjønne at de tar med seg, for det gjør vi også, men det er også det eneste.

Men da veier vi fisken først uansett for å være sikker. I år har ei gjedde på 7,9 og en abbor på 1,77 kg pluss noe småfisk til kattemat måttet bøte med livet. alt annet er sluppet ut igjen. friske og raske.

Dette kun fordi vi visste at vi kom til å få premier for dem i den lokale, årlige fiske-konkurransen her. Noe Krister tjente 1500 kr og jeg 500 kr på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.