Gå til innhold
Fiskersiden

Friday fun


Dan
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Denne dumpa ned i postkassa mi:

As we get older we sometimes begin to doubt our ability to "make a difference" in the world. It is at these times that our hopes are boosted by the remarkable achievements of other "seniors" who have found the courage to take on challenges that would make many of us wither. Harold Schlumberg is such a person:

THIS IS QUOTED FROM HAROLD:

I've often been asked, 'What do you do now that you're retired?'

Well...I'm fortunate to have a chemical engineering background and one of the things I enjoy most is converting beer, wine and whiskey into urine. It's rewarding, uplifting, satisfying and fulfilling. I do it every day and I really enjoy it."

Harold should be an inspiration to us all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hahaha

----------------

Telefonsamtal med min vän X.

Jag: Hur är läget?

X: (Med den distinkta tonen av någon som vaknat inuti en synnerligen oangenämt luktande hjälm av betong) Inte så bra alltså…

Jag: Du låter bakfull.

X: Det kan ha ett rent teoretiskt samband med att jag var uppe väldigt länge inatt och drack sprit.

Jag: Jag förstår.

X: (Låter lite som man kanske skulle låta om man höll huvudet under en kallvattenkran samtidigt som man pratade) Och så har jag bråkat lite med tjejen.

Jag: Om vad?

X: Hon tycker att jag gör dumma saker när jag är full.

Jag: Du GÖR ju dumma saker när du är full. Det har du alltid gjort. Det är ju lite din grej.

X: Det sa jag också!

Jag: Du är fan den enda jag vet som har somnat på en strand på en ö i Thailand och vaknat på en annan ö. Det är ju hela din gimmick, liksom.

X: Jag försökte förklara det. Men det hjälpte inte.

Jag: Tjejer har fan ingen känsla för varumärkesbyggande alltså.

(Ihållande ljud av vattenkran.)

Jag: Vad gjorde du igår då, mer exakt, som gjorde henne förbannad?

X: Äh. Vafan. Du vet hur jag har helt sjuka minnesluckor när jag vaknar dagen efter?

Jag: Ja.

X: Ja, jag kommer ju verkligen inte ihåg ett skit först. Helt blankt bara. Och sen, gradvis under dagen, så kommer liksom allting tillbaka i sekvenser.

Jag: Ja.

X: Ja. Och grejen är ju samtidigt att jag har helt grym sinnesnärvaro när jag är full. Så medan jag är packad på natten så kan jag tänka ”fan vad coolt, jag kommer inte komma ihåg ett skit av det här imorgon”.

Jag: Okej.

(Ljudet av eltandborste)

X: Ja…så…du vet. Fylle-jag har liksom börjat göra lite practical jokes på bakfylle-jag.

(Tystnad)

Jag: Va?

X: (Spottar tandkräm) Ja. Du vet. Smågrejer. Jag kommer hem på fyllan och är uttråkad, och vet att bakfylle-jag inte kommer komma ihåg ett skit, så jag häller salt i kaffebryggaren och knäcker ägg på golvet bredvid sängen. Såna saker.

(Tystnad)

Jag: Ååå. Kej.

X: En gång vände jag på sängen, och flyttade alla grejer i fönstret. Så att jag inte visste var jag var när jag vaknade. Freakade ur mig totalt.

(Tystnad)

Jag: Och din flickvän är inte helt imponerad av det här?

X: Nej. Och jag har ändå försökt förklara att det drabbar ju liksom bara mig själv.

Jag: Mmm. Alltså. Jag måste nog säga att jag ändå förstår hennes perspektiv lite.

X: (Uppgiven suck) Jojojo, vafan, det gör jag också. Jag blir jävligt kreativ när jag är full bara.

Jag: Det får man ju lov att säga.

X: Det bästa var när jag hällde ketchup på min tröja och gick och la mig i den. Och vaknade och trodde att det var blod. Jag blev sjukt arg på mig själv när jag kom ihåg hur det hängde ihop.

Jag: Det var i och för sig jävligt roligt gjort.

X: Jag tyckte det. Men du vet, tjejen sov över den natten. Och hon tyckte att det var sådär…

(Tystnad)

X: Så igår lackade hon på att jag ville köpa ett kontantkort när vi var på väg hem. Och sen blev det bråk.

Jag: Vad skulle du med kontantkortet till?

X: Jag tänkte skicka en massa sex-sms från min telefon till det. Så att när jag vaknade imorse och kollade min utkorg så skulle jag tro att jag hade varit otrogen.

(Lång tystnad)

X: Är det normalt?

Endret av Dan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å finne igjen noe av det kuleste jeg har hørt.

Det handler om "prank call" av en radiostasjon i Sverige (ett eller annet som sier Stockholm, men vet ikke om det er rett).

Det er en som våkner opp fyllesyk av en oppringning, hvor han blir presentert for ei dame som han har truffet på guttetur til Ibiza som er gravid etter one night standen ++

Den er steinbra, og hvis noen kan bidra med den så hadde jeg blitt glad :dribble:

Undres på om du kan finne det du leter etter her?

http://sverigesradio.se/p3/hassan/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bidrag fra meg :thumbsup:

Syns denne sangen er ganske catchy :dribble:

Salvie

Stupid mofo`s..

En ting jeg ikke skal prøve i sommer.. eller noensinne ;)

http://www.youtube.com/watch?v=QZP7or7hMS0

Litt family guy :dribble:

Sparte det beste til sist: <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ha ha. Snakk om å væra drita. Nesten så han tok nakken i trappa der.

Hadde det skjedd i ederu tillstand hadde vel nakken gått.

Datt 8 meter å ned i asfalten selv under et stunt i fylla, røyk kun 2 leddbånd i det ene benet som måtte opereres å sys på plass.

Legen mente at "FYLLA REDDET MEG" å at det helt sikkert hadde gått mye værre om jeg hadde vært edru å prøvd å dempe fallet.

Av å till kan det faktisk lønne seg å ha en rimelig høy promille :rock:

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.