Gå til innhold
Fiskersiden

Har tupp, skal lage isfiskestang


kaos
 Share

Recommended Posts

jeg har en knekt tupp jeg tenkte å bruke til å lage ei lita isfiskestang.

Bunndelen og resten av stanga er brukt videre som ei litt kortere stang.

Hva er den beste måten å lage om tuppen til ei stang, får man kjøpt snellebunn med snellefeste noe sted, så man kan montere, eller er det noen som har noen gode ideér?

Kaos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde noe av det samme. Kjøpte denne lille stanga her: http://www.jaxon.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/126_127/products_id/1011

og satte min knekte stangtupp rett inn i håndtakdelen og vips så fikk jeg en 70 cm isfiskestang med myk aksjon.

De andre fire er også veldig gode så jeg er fornøyd.

Georg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man snakker om isfiske.. er det noen som har tips til et sted å kjøpe en god og kort isfiskestang til sjøfiske? Må være noe som kan tåle presset fra store torsker, men likevel ha en god aksjon. Har planer om å slå Marcus' 21-kilos fra i år :D:D

seriøst? vanlig is pilkestang som tok en på 21kg? gl hf:P neeh men har du sett de blåe med den gule tuppen og kork handtak, ganske så tradisjonel. Har 1 sånn som jeg har hatt i 10 år. Bunnsolid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man snakker om isfiske.. er det noen som har tips til et sted å kjøpe en god og kort isfiskestang til sjøfiske? Må være noe som kan tåle presset fra store torsker, men likevel ha en god aksjon. Har planer om å slå Marcus' 21-kilos fra i år :D:D

Lawson sine gjeddestenger vil nok duge. Fås hos Avkroken til en god pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=43908

Marcus' stang var hjemmelaget, da.

Er stanga di stiv? Jeg trenger en myk og fin en, med rygg.

Lawson sine gjeddestenger vil nok duge. Fås hos Avkroken til en god pris.

Takk for tipset! Tror kanskje jeg går for den. Var veldig rimelig, ja.. sikker på at den holder?

Her er forresten stanga til Marcus.

76808_s.jpg

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg hadde noen deler fra noen ødelagte stenger stående hjemme i skapet.

Så bestemte meg for og lage ei enkel effektiv og "bra" meite stang

Gjorde følgende:

Jeg tok en bunndel jeg hadde og skjærte den slik så jeg satt igjen med bare korken(håndtak og snellefestet.

Så skjærte jeg bort bunnen, det er inn her jeg setter stang tuppen (se bilde)

Utennavn-1.jpg

Ettersom bunnen er det tykkeste delen var det bare og stappe tuppen inn til det ikke går lenger. Dette kommer jo litt an på størrelse på bunn og tupp da, men i mitt tilfelle passet alt bra 

Slik har jeg brukt den til nå, men har planer om og finne frem litt powerpro og lakk og legge det slik så det blir en overgang mellom topp og bunn..

Bilder:

CIMG0277.jpg

CIMG0279.jpg

Som dere ser har jeg bare stappet tuppen i bunnen til det sa stopp (ettersom jeg puttet den i bunnen vil det bli smalere og smalere) og da dyttet jeg bare litt ekstra, og nå sitter den der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.