Gå til innhold
Fiskersiden

Har tupp, skal lage isfiskestang


kaos
 Share

Recommended Posts

59cm, er det så langt da?

Og det med små stangringer, ettersom den bare skal brukes til isfiske så vil den ikke bli brukt som kastestang.. Men prøvde og det var ikke noe særlig og kaste med nei:p

PS..

Stangen blir stort sett brukt til gjedde og lake :D

Den så veldig lang ut pga. den lille snella. ;) poenget med å ha store stangringer på ismeitestenger er at de ikke skal fryse igjen ;) Hvis det er en "UL" -stang, tror jeg du vil slite hvis du får på gjedde/lake på noen kilo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lang :) for små stangringer også :)

Hvem bestemmer om stanga skal være slik? Brukeren.

Bruker selv ei Jerkbaitstang på ismeite, til tross for lengden og små stangringer, funker det helt flott det også.

Ser ikke problemet. ikke en gang helt ned i 15 minus har jeg hatt mer problem med den stanga kontra de vanlige ismeite-stengene mine. Det iser uansett hvor store stangringer du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bestemmer om stanga skal være slik? Brukeren.

Bruker selv ei Jerkbaitstang på ismeite, til tross for lengden og små stangringer, funker det helt flott det også.

Ser ikke problemet. ikke en gang helt ned i 15 minus har jeg hatt mer problem med den stanga kontra de vanlige ismeite-stengene mine. Det iser uansett hvor store stangringer du har.

Hva var så feil med det? :) Jeg prøver bare å dele av mine erfaringer sånn at kravdal slipper å gå på de samme smellene som jeg har gått på. dvs. for myk for lang stang og at snøret fryser i stangringene pga. at de for små. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var så feil med det? :) Jeg prøver bare å dele av mine erfaringer sånn at kravdal slipper å gå på de samme smellene som jeg har gått på. dvs. for myk for lang stang og at snøret fryser i stangringene pga. at de for små. :)

Da kan man kanskje uttale seg annerledes.

Som f.eks: Tipset mit vil være..., Kanskje du burde vurdere å....

Og kanskje spesifisere hvorfor du anbefaler det...

Ikke bare bryte ut: Stanga er for lang og har for små stangringer.

For det blir ikke tatt som et tips, mer som en konkret uttalelse om det vedkommende hadde.

Dette som et tips til deg. ;)

Enkelte velger å gå egne veier i stedet for å gjøre som "alle" andre. Kanskje dem er som meg, lærer best ved å prøve og feile?

Men slapp av, Kravdal har fisket i mange år han, er bare først nå han prøver å spesialisere seg litt. (Jeg fisker med ham, så det burde jo jeg vite. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan man kanskje uttale seg annerledes.

Som f.eks: Tipset mit vil være..., Kanskje du burde vurdere å....

Og kanskje spesifisere hvorfor du anbefaler det...

Ikke bare bryte ut: Stanga er for lang og har for små stangringer.

For det blir ikke tatt som et tips, mer som en konkret uttalelse om det vedkommende hadde.

Dette som et tips til deg. :)

Enkelte velger å gå egne veier i stedet for å gjøre som "alle" andre. Kanskje dem er som meg, lærer best ved å prøve og feile?

Men slapp av, Kravdal har fisket i mange år han, er bare først nå han prøver å spesialisere seg litt. (Jeg fisker med ham, så det burde jo jeg vite. ;) )

Okey ;) skal skjerpe meg :P Men det var, som sagt, konstruktivt ment :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.