Gå til innhold
Fiskersiden

Ting som bør unngås før fisketuren


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Mange av oss med erfaring vet det , men kan hende mange flere ikke har tenkt på det. Vi fiskere er flinke til å finne alle mulige unnskyldninger når vi ikke får fisk og mange grunner kan ikke forklares.

Jeg vil pekke på ting man ikke bør gjøre før fisketuren. Begynner med denne:

  • Kontakt med diesel bør man holde seg unna. Det trengs ikke mange molekyler av diesel i redskapen via dine hender for å ødelegge en fisketur. Fyll båt eller biltanken senest dagen før fisketuren, etterfulgt av nøye håndvask med såpe og kaffegrutt.

Flere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PAkk og gå over utstyret dagen før turen dersom man skal ta en litt lengre tur- ingenting er mer irriterende enn å være klar for en lang dag med fiske så har man glemt noe elemntært. Lett å glemme kan f.eks være:

*Surretråd

*Fortomsmateriale

*Tripod ;)

*Håv

*Tang til avkroking

*Kniv

*Agn (vet ikke hvor mange ganger jeg har kjørt avgårde med full bil mens posen med reker ligger i kjøleskapet til tining....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PAkk og gå over utstyret dagen før turen dersom man skal ta en litt lengre tur- ingenting er mer irriterende enn å være klar for en lang dag med fiske så har man glemt noe elemntært. Lett å glemme kan f.eks være:

*Surretråd

*Fortomsmateriale

*Tripod :)

*Håv

*Tang til avkroking

*Kniv

*Agn (vet ikke hvor mange ganger jeg har kjørt avgårde med full bil mens posen med reker ligger i kjøleskapet til tining....)

Har man husket fille (som er kjekk å ha), så har man sannsynligvis husket alt.

Når man har pakket etter endt økt, er det stangholderen som er indikatoren at alt er i sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man på en skikkelig guttertur med god mat, fiske på søndag å har fri på Mandag husk da for all del å kjøp øl på Lørdag eller Fredag, Søndager er ølsalget STENGT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Av ting å unngå: Er vel lite som er mer frustrende enn å være på tur og så begynne å fryse/bli våt pga at man har kledd seg for dårlig og ikke tatt med skift eller regntøy.

Forøvrig enig med KIS. Å ha planlagt og pakket utstyret før turen gjør ting mer oversiktlig når man er fremme på fiskeplassen. Når jeg har vært ute (kystmeite) så går jeg alltid over alt utstyret senest dagen etter. Det innebærer skylling av sneller, tackler, søkker, fjerning av agnrester og rester av elastisk tråd osv. Deretter pakker jeg alt på plass i det systemet jeg har i bag og sekk, slik at jeg finner det jeg skal bruke med en gang når jeg er fremme på stedet jeg skal fiske.

Sparer masse tid og sørger for at jeg ikke glemmer noe viktig. Dagen før avreise skriver jeg forøvrig alltid en lapp hvor det står "AGN!" og legger den på toppen av fiskebagen, man drar jo på årene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :lol:' date='31 October 2009 - 21:03' timestamp='1257019439' post='546253]

Skal man på en skikkelig guttertur med god mat, fiske på søndag å har fri på Mandag husk da for all del å kjøp øl på Lørdag eller Fredag, Søndager er ølsalget STENGT.

Det er agnutsalget også! (les: fryseboksen med den der forjævlige frossen reka de selger på Rema...men agn er den brukanes til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.