Gå til innhold
Fiskersiden

Ting som bør unngås før fisketuren


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Takk for den...når dette er skrevet, løper jeg for å ta agnet mitt ut av fryseboksen!

Er som regel aldri noen krise når man har glemt agnet. Jeg har blitt reddet mange ganger ved å knuse noen skjell til agn, dra opp en gylt eller sypike eller noe lignende og klin det på kroken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuser du, så bruk posjon. Løssnus på fingrene er heller ingen høydare. Gammelt ordtak sier at snusere får mindre fisk, er noe idet.

Bestefar min spytta alltid snus på marken før han kasta ut. Har blant annet tatt laks på 11 kg på det :P Jeg oppbevarer gjeddetakklene mine i gamle snusbokser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der gir jeg blanke i... må alltid ha med meg ryggsekk! Kan ikke akkurat si at det har gitt meg mye uflaks i år. :unsure: Kanskje det er heller sånn at man ikke skal ha med seg bag? <_<

Det e ikkje nokka æ sir, men fra gammelt av. Æ trur æ har brukt feil dress i år. Det e nokk det som kan forklare alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hold katta unna fiskesakene! Ei klargjort fiskestang med ymse attraktorer er katteleke de lux.

Dermed er helvete løs;

-katta skriker

-unga skriker,

-kjærringa skriker

-naboene kommer med brannslange og førstehjelpskrin

- fisketuren avlyst., tur til veterinær istedet.

Med mindre det er håkjerring eller kveite du skal ut etter. Da lar du katta henge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ting som ikke må sies før fiske turen :

ta med litt fisk hjem da om du får mye (du får self ingen ting )

sjitt fiske (omtrent som og spytte presten i trynet dette) garantert 0.0fisk dette er fyyyyyyyyyyyy ord og sier du bare til de du ikke liker

Skitt fiske går greit,men man må IKKE takke. :)

Ellers til listen:

Ferskvann:

Tennhette til nødagnet.

Husk svømmeføtter når bellyboat drasses med på laaange fjellturer.

Kystmeite:

Nok gass til primus.

Pledd.

Kaffi.

Vanndunk.

Kjele til varm nattmat.

Søkker.

Minimum 3 tacklemapper.

Ekstra batterier til pod og lommelykt.

Noe behagelig å sitte på/sitte i.

Omformer 12-220V.

Ekstra 12V fritidsbatteri.

Mobilt bredbånd til pc.

Brus og sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold katta unna fiskesakene! Ei klargjort fiskestang med ymse attraktorer er katteleke de lux.

Dermed er helvete løs;

-katta skriker

-unga skriker,

-kjærringa skriker

-naboene kommer med brannslange og førstehjelpskrin

- fisketuren avlyst., tur til veterinær istedet.

Med mindre det er håkjerring eller kveite du skal ut etter. Da lar du katta henge på.

Bikkja vår svelga kroken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resepten på en ødelagt fisketur? Ta med deg klønete folk som aldri har fiska før, aller helst folk som ikke har på seg nok klær, lett blir sjøsyke samt tramper og klamper i båten.

Alternativt å klemme innpå en heftig fiberrik frokost, toppe den med etpar kopper tømmerhoggerkaffe og så glemme dassrullen hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resepten på en ødelagt fisketur? Ta med deg klønete folk som aldri har fiska før, aller helst folk som ikke har på seg nok klær, lett blir sjøsyke samt tramper og klamper i båten.

Alternativt å klemme innpå en heftig fiberrik frokost, toppe den med etpar kopper tømmerhoggerkaffe og så glemme dassrullen hjemme.

Indignert!

Har hørt at baitelastic kan double opp som dassrull hvis det virkelig, virkelig skulle brenne på dass, men vær obs på at den blir vanskeligere å surre med etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resepten på en ødelagt fisketur? Ta med deg klønete folk som aldri har fiska før, aller helst folk som ikke har på seg nok klær, lett blir sjøsyke samt tramper og klamper i båten.

Alternativt å klemme innpå en heftig fiberrik frokost, toppe den med etpar kopper tømmerhoggerkaffe og så glemme dassrullen hjemme.

Sagt på en annen måte, ta med deg kjerringa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hold katta unna fiskesakene! Ei klargjort fiskestang med ymse attraktorer er katteleke de lux.

Dermed er helvete løs;

-katta skriker

-unga skriker,

-kjærringa skriker

-naboene kommer med brannslange og førstehjelpskrin

- fisketuren avlyst., tur til veterinær istedet.

Med mindre det er håkjerring eller kveite du skal ut etter. Da lar du katta henge på.

Konge!! Ler så æ riste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.