Gå til innhold
Fiskersiden

Ting & tang ....


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Kvar får man tak i dei patron eskene der? Dei er jo geniale slukbokser!

Det var det 1. jeg tenkte på når jeg så disse, men ikke si det for høyt ( da stiger prisen) Disse kan handles de fleste steder som driver med jakt og våpen. Prisen var latterlig billig og tåler julling ( lønner seg å bore små hull på underside for lufting)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kvar får man tak i dei patron eskene der? Dei er jo geniale slukbokser!

Det var det 1. jeg tenkte på når jeg så disse, men ikke si det for høyt ( da stiger prisen) Disse kan handles de fleste steder som driver med jakt og våpen. Prisen var latterlig billig og tåler julling ( lønner seg å bore små hull på underside for lufting)

Takk for tipset! Lufting er vikti om slukene og krokene skal holde seg fine ja... Må vel skaffe meg nokre slike bokser ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg har ett par slike bokser liggendes :) Har noen av disse kastewobblerene fra før, men må si jeg ser frem til Hunter Jerk kommer for salg!! :) Den så knall ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser frem til Hunter Jerk kommer for salg!! smile.gif Den så knall ut! smile.gif

Jeg slitter faktisk med kapasitet i øyeblikket og er nødt til å gjøre noe med hverdagen ( om ikke blir jeg funnet som mummie på jobben)Mange prosjekter, nye produkter, en bedriftt man må kjempe på å holde ,mange bestillinger ( noe som er hyggelig)og alvorlig skaddet kne ( har ikke tid eller råd til å være syk)er noe man virkelig merker på kroppen. Man blir også lei av å være alene på alt, derfor..........blir det tatt noen viktige avgjørelser og valg på denne siden av året.

Vannskelig å ri på flere hester samtidig og kommer sannsynligvis til å kutte industridesign ,produksjon og produktutvikling rettet mot industri ( selv om det er det som holder bedriften flytende)og satser på det jeg virkelig brenner for:

"En ny generasjon Norske produkter" i enden av snøret som står i kø....for å bli våte. Håper jeg ikke tar feil avgjørelse...og at dere er greie ved å handle norskproduserte varerblush.gif

Nok om det. Jeg åpner muligheten til også å handle halvfabrikata på nytt og disse legger jeg i nettbutikken. Kan leses litt om det i tidligere tråd om gjør det selv

Disse er litt old style, men er laget for å teke fisken og ikke som utstillingsmodeller. Litt lakk og tusj gjør de effektive nok..

IMG_2391.JPG

IMG_2339.JPGPike%20Hunter%20webshop.JPG

LOPEZ PIKE HUNTER 18 cm., lakkert og klar til å montere dykke skje. Farge Blå-sølv + antikamo. Begrenset opplag til en pris av kr.25 per stk. i poser a 4 stk.eller ulakkerte til kr. 15 i poser a 10 stk. Metall skje følger med ved å handle 10stk.

IMG_2358.JPGCoast%20Jerk%20web.JPG

Min baby Lopez Coast Jerk 10 gr. Ett must i enhver fiskerens sortiment ! Er som poteten : brukes til all rovfisk fra aspen til havvabbor.

Konstruert med instøpt syrefastfjærtråd med bly. Ferdig avbalansert , sakte horisontal synkende.Halvfab. - ulakkerte Pris kr. 15 per stk. i poser a 10 stk.

IMG_2352.JPG

Lopez Hunter jerk 10 + 7 gram. Storfanger som ble konstruert for innenlandsfiske med mange stor ørret og røye på samvitigheten.

Konstruert med instøpt syrefastfjærtråd med bly. Ferdig avbalansert , sakte horisontal synkende.Halvfab.-ulakkerte Pris kr. 15 per stk. i poser a 10 stk.

Sandsil%20halvfabrikat-%20web.JPG

Den mindre kjente Lopez Sandsil 20 gr.- ekstremt langkastende imitasjon av tobis. Med Lopez Sandsil kan man få til 2 forkjellige ganger avhenged av hvor kroken festes. Er blitt tipset om at flere trollere bruker denne modellen i Randsfjord og Mjøsa , det viser seg å imitere krøkla veldig godt.

Konstruert med instøpt syrefastfjærtråd med bly. Ferdig avbalansert , sakte horisontal synkende.Halvfab- ulakkerte Pris kr. 15 per stk. i poser a 10 stk.

This post has been edited by Xplorer1: 15 December 2008 - 20:56

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mistet oversikten. hva er til sals av disse,- og til hvilken pris?

Har fortsatt det som vises i posten 5+5+2 esker a 20 stk. til en pris a kr. 20 pr stk. i helle eske. Om det ønskes for seg se post 10

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne 10 stk av denne

IMG_4172.JPG

Takk Kjell men, 10 esker ?

For ordens skyld :

  • Kan også sprette opp eskene og selge a 10 stk. ( kan blandes 5 + 5)da til en pris á kr. 30,00 per st.
  • 1 eske a 20 stk. til kr. 20,00 per stk. dvs. kr. 400 per eske
  • Blanded eske 10+10 , kr. 25 per stk.
    Alt som jeg legger i denne tråden bestilles via denne linjen i nettbutikken. Skriv varene det gjelder i feltet : Melding til selger
    PS: Legg merke til minste kjøp for å ekspedere varer.

Har ett par (1 Ula) stk. i støpt aluminium og god kvalitet. Disse er ubrukte da de ble anskaffet til en annet prosjekt, men fant på noe enklere.

IMG_3113.JPG

Selges til hb over kr. 750,00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt litt på disse hjulene, hvordan bruker man dem egentlig?

Spør ikke meg!! Du må hente svar litt lengre nord Johan.....Ikke noe å bruke på våre kanter med mindre du er på jakt etter rask agnfylling etter makrell ( raskere med stang faktisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14809.jpgPenn 114 H - Special 6/0 HS fylt opp med 0,40 Penn Braid ( god line) Denne har jeg brukt kun 1 gang + lånt til en kompis og brukt under en tur.

Selges til hb over kr. 800,00. Velkjent arbeidshest som tåler juling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye sene er det på snella, sånn ca?

Er jo en billig fin snelle til håkjerringfiske dette.

Fylt opp og er blitt brukt til å fiske dypt bla. på G. Canaria . Vet ikke akkurat hvor mange meter det er oppi men tror det er ett sted mellom 10 > 2000 mtr. Jeg hadde allikevel sjekket sena fra A til Å allikevel for å være på den sikre siden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestillt neon ulakkerte halvfabrikater fra deg. Hvilken lakk er å annbefale? Er det bare å dra på biltema å kjøpe noen lakkbokser,maskeringstape og la fantasien flyte?

Eller vil de ta skade av den lakken?

Kan leses litt om lakkering i tidligere tråd om gjør det selv

Gi melding om du også ønsker åpendobbel kroker som passer til de du bestilte og før jeg sender disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har noen få esker igjen av Hornet.

Støpeformer

Det kommer noen gode biter etter hvert som jeg finner alt. Det meste er små søkke og aluformer. Vurderer også å kvitte meg med Mayfly formsamlingen min !! Her blir det unike saker som dere aldri kommer til å få sjansen en gang til - selvfølgelig er disse for spesiell interesserte.

Legger også halvfabrikata av Coaster 15gr og Hunter jerk 7 gr . ( produsert hos Sølvkroken) på sidene etter hvert. Kan godt bestilles nå og etter ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Som følge i at jeg tok den avgjørelsen av å kutte ut industrioppdrag ( angre ikke )og kun satser på fiskeredskap til bruk i enden av snøret, legger jeg ut flere brukte maskiner til salgs.

I hendene på rette personer eller bedrifter , er disse maskiner flere arbeidsplasser i seg selv. Vurderer også foruten nedenstående linkene å selge både 1 stk. smeltedigel og 1 stk. slingrestøpemaskin og en Autoclave vakum og trykk kammer

http://www.finn.no/finn/object?finnkode=23595402

http://www.finn.no/finn/object?finnkode=23595323

http://www.finn.no/finn/object?finnkode=23595280

http://www.finn.no/finn/object?finnkode=23595209

Kun seriøse henvendelser , ikke anonyme, besvares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fortsetter med å rydde bort ting jeg ikke komme til å bruke og legger derfor frem disse skiffer etterlikninger som var ment å bruke til mont av fiskeavstøp osv. Passer ypperlig til taxidermister og en god del av disse er hentet allerede av ett par naturmuseer som skal bruke disse som undervannsbakgrunn. Kan skjæres , limes og lakkeres og er fine også om man ønsker å lage ett vegg med stein imitasjon.

Selges samlet for 2 500, (kostpris)eller høystbydende Naturhistoriske museum i Oslo er den nye eiere.

IMG_5647.JPG

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som brenner for interessen med å lage wobler og jerk selv. Skal bidra med hjelp så langt det lar seg gjøre. Legger ved derfor frem wobler tråder som jeg har på lageret om om noen av dere ønsker å handle slike. Da oppretter jeg evt. egne linjer i nettbutikken og til formålet. Kan bla. bistå med øyebrett til å lage egne 3D øyne og med transfer hologram tape (perlemor). Bare å spørre om det er noe.

IMG_5641.JPG

IMG_5635.JPG

IMG_5638.JPG

Made in Norway..selvfølgelig

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.