Gå til innhold
Fiskersiden

Multisneller til ismeite


Iversen
 Share

Recommended Posts

Tenkte å kjøpe noen nye multiplikatorsneller før årets isfiskesesong begynner da de jeg har er noe billig ræl jeg ikke stoler helt på. Snellene skal brukes til ismeite etter gjedde. Noen som har noen tips til hvilke modeller jeg bør gå for, helst til en rimelig penge? Eller tips om nettbutikker med gode tilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å kjøpe noen nye multiplikatorsneller før årets isfiskesesong begynner da de jeg har er noe billig ræl jeg ikke stoler helt på. Snellene skal brukes til ismeite etter gjedde. Noen som har noen tips til hvilke modeller jeg bør gå for, helst til en rimelig penge? Eller tips om nettbutikker med gode tilbud?

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=33322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snellene har aldri vært brukt. Fann ut no at eg har 2 stk Amb ONE 5000.

Begge modellane har instant antireverse, utveksling 5,3/1, lettvekts alu-spole,thumb rest og et rullelager. Amb 5000C Vantage VXL har i tillegg et kulelager og den gamle sveiva.

Eg kan ta nokre bilder å legge ut hvis du er interressert. Sjølv brukar eg Amb ONE 5000 til røyefiske i Skogseidvatnet og har tatt røye på 4,6kg med den. Bremsen er heilt topp og desse snellene er pefekte til slikt fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg egentlig er i feil forum, men må spørre:

Jeg tenkte å kjøpe denne stanga til fiske på sjøisen her i Troms i vinter: http://www.avkrokenfiske.com/catalog/product_info.php?cPath=93_132&products_id=6717&osCsid=951dcc1ec52d21750c2f0ad1fb6dcae4

Men så tenkte jeg å bruke en liten, men solid multiplikatorsnelle på denne. Jeg har en Avet, men det blir jo overkill på sjøisen og på denne stanga?

Har noen forslag til en solid og forholdsvis billig multisnelle? Igjen, bør takle torsk på 21 kg ++ :)

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur neste æ å må ordne sånne stenger. Fint å ha evt. Need for having. Øyvind det e vel bare å kjøpe en ambaiss i størrelse 5-6000 eller nokka sånt. Det e vel ikke skrekkelig dyrt. Æ kommer til å kjøre med ei shakespare og ei sånn lita søt shimano snella som æ ikke huske navn på.

Korsn tykkelse på snøre kjøre dokker med multi og mono? Det blir da prekert sjøisfiske for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg okuma magda, fine til ismeite og trolling. Jeg bruker den som heter MA20dlx, den har sveiva på venstere side og er like stor som en ABU 6500. De koster rundt 300pr stk på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.