Gå til innhold
Fiskersiden

Utstyr til ismeite etter ørret


JohanM
 Share

Recommended Posts

Er det noen som har noen tips til ei rimelig og grei snelle til ismeite etter ørret? Reiner ikke med det blir så mange turene iløpet av vinteren, så jeg trenger ikke rolce royce utstyr, men heller ikke noe søppel...

Noen tips til sneller?

Har selv kikket litt på disse:

Okuma Cimeron 15 FD

Okuma Revolution 15 FB Bare 49 kr på tilbud! er denne noe og ha?

Cardinal Ultracast UL FD

Av stang har jeg lurt litt på denne her fra Lawson

Tips mottas med takk, om du har ett annet rimelig isfiske sett med haspell snelle og anbefale så er det bare og legge ut link :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta nu ei litt go snelle som du kan bruke til lettspinn også.

kjøpte denne til dama og den virkare mere kompakt en min shimano til 850.- i samme str http://www.aktivfiske.no/shop/newdefault.asp?Action=ProductInfo&MenuID=2651&TopMenu=1343&SubMenu=1677&CategoryMenu=1364,2651&ProductId=43612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen tips til ei rimelig og grei snelle til ismeite etter ørret? Reiner ikke med det blir så mange turene iløpet av vinteren, så jeg trenger ikke rolce royce utstyr, men heller ikke noe søppel...

Noen tips til sneller?

Har selv kikket litt på disse:

Okuma Cimeron 15 FD

Okuma Revolution 15 FB Bare 49 kr på tilbud! er denne noe og ha?

Cardinal Ultracast UL FD

Av stang har jeg lurt litt på denne her fra Lawson

Tips mottas med takk, om du har ett annet rimelig isfiske sett med haspell snelle og anbefale så er det bare og legge ut link :)

Det er er IKKE en billig ismeite stang. Finnes mye bra til 100-lappen. Og hvis du har nok av lettspinnsneller, har du vel et par med 0,20-0,30 på? det funker fett til ismeite etter ørret/abbor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok hende du har tenkt på det, men hvorfor ikke kjøpe ekstra spoler?..

Joda, kan kjøpe ekstra spole til hver, men det koster jo noen hundrelapper det også... vet ikke hva spoler til shimano twin power koster jeg, men sist jeg kjøpte til en stradic kostet hvertfall den 350 kr... og da har man jo egentlig ett komplett isfiskesett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stang: Enkleste mulig! Kjører stort sett enkle 3-fots glassfibergreier. Snelle: Bruk hva du har, med mono 0.25. Agn: Mark eller reke. Vanlige varslere skrudd ned i markbokser, strikk rundt spolen. Null bly eller evt et eller to BB. Hvorfor gjøre det enkle vanskelig?

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stang: Enkleste mulig! Kjører stort sett enkle 3-fots glassfibergreier. Snelle: Bruk hva du har, med mono 0.25. Agn: Mark eller reke. Vanlige varslere skrudd ned i markbokser, strikk rundt spolen. Null bly eller evt et eller to BB. Hvorfor gjøre det enkle vanskelig?

dette oppleget burde vel også funge fint på drift fiske ifra båt Cato.. bortsett fra varsler systemet da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.