Gå til innhold
Fiskersiden

Greys GRX-S Surfstang


BergenFiskeutstyr
 Share

Recommended Posts

Veil.pris 2499,-

Greys GRX-S er en flott surfstang av meget høy kvalitet. Stangen er 13fot, og har en kastevekt på 5oz/180g. Stangen er 2delt, snellefeste er for Haspelsneller.

Greys sier dette om stangen på sin hjemmeside.

The easy casting action will suit beginners and experienced anglers alike.

• Smooth casting action that is easy to load

• Suitable for a wide range of casting styles

• Quality SIC rings, Japanese shrink wrapped butt, sliding - locking reel seat

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4Stk på lager, disse selges for 1249,- pr.stk, eller 2249 for 2stk..

Frakt på disse stengene blir 210Kr, og da sendes de i oppkrav.

Ønsker du snelle med, ta kontakt for god pris på Viva Harbor

TA KONTAKT PÅ JOHNNY@BERGENFISKEUTSTYR.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

De fleste karpestenger på den lengden er vel 2 delt? :blink:

Jeg er klar over at 12" karpestenger er 2 delte. Men når den da er 13" og todelt så kan man glemme holdall feks, pluss du skal ha en romslig bil.

Jeg mener at det er upraktisk, men smaken er som baken :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-delt 13 fots er problematisk i bilen. Har en 2-delt 12 fot og det går akkurat.

EDIT: Det er uproblematisk hvis jeg har med bare den stanga, men har jeg med flere blir det trøbbel edm ei så lang stang :blink:

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at 12" karpestenger er 2 delte. Men når den da er 13" og todelt så kan man glemme holdall feks, pluss du skal ha en romslig bil.

Jeg mener at det er upraktisk, men smaken er som baken :lol:

Skjønte at det var det du mente. :D

Men det finnes mange 13" karpestenger. Har selv en 13" holdall og det betinger stasjonsvogn hvis det skal inn i bilen. He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en 13" holdall og det betinger stasjonsvogn hvis det skal inn i bilen. He h

Ikke nødvendigvis - alle seriøse kystmeitere og karpefiskere burde jo hatt en skikkelig takoboks.

Selv har jeg en Packline FX, denne tar uten problem alle stengene jeg og KIS trenger for en ukes variert fiske ( da er det med omtrent 10 par stenger vi også ikke trenger) - denne tar selvsagt 13" todelte stenger

honda_CRV_FX-suv.jpg

Både Packline og andre produsenter har rimeligere varianter - men ikke som er så diskre og ikke minst luftmotsandsvennlige (altså drivstoffvennlige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne grei å kaste med eller krever den god teknikk?

Jeg skjønner at teknikk spiller rolle uansett, men antar at du forstår hva jeg mener...

Hei!! Jeg har ikke brukt denne stangen selv, så jeg vet ikke hvordan denne er å kaste med.

Alle sneller fra Viva selges nå til halv pris(Av veil.pris) frem til jul (fra mandag)

NB! Det er 10års garanti på ALLE Viva sneller

VIVA HARBOR TE 8000F Veil.pris 999,-

VIVA Harbor TD 10000F veil.pris 1399,-

Viva - Tatics TA Veilpris 799,-

Sene:

Sufix - XL Strong 600M 149,-

Grunnet stangens lengde må eventuelt snelle/sene sendes i egen pakke.

Pod har jeg ikke

Hva er diameter på butten og hva veier de?

Butten er ca 30mm, (selve stangen er ca25mm)

Endret av BergenFiskeutstyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir litt feil å anbefale monofilament til en surfkaster som oftest har uti langt mer snøre enn en slukfisker.

Hvorfor det? Mono fungerer knall til kystmeite, og flesteparten av surfgutta i England bruker multisneller med mono, og en god gjeng av dem har 100m+ snøre ute, og likevel får de fisk.

Endret av LasseB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis - alle seriøse kystmeitere og karpefiskere burde jo hatt en skikkelig takoboks.

Inn i bilen, ThorEH. INN i bilen. ^_^

Da trenger man en stasjonsvogn, hvis man ikke skal ha en bil med grønne skilter da (elendig familiebil. He he).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Mono fungerer knall til kystmeite, og flesteparten av surfgutta i England bruker multisneller med mono, og en god gjeng av dem har 100m+ snøre ute, og likevel får de fisk.

hadde det ikke vært for at gutta i England hadde vært så konservative så hadde de nok brukt multi og tredelte stenger de også.... (kanskje til og med sirkelkroker innimellom)

edit : jeghar fiska med både mono og multi til kystmeite på multisnelle - og syntes multisnøre er overlegent mono. Mtp kontakt, snøretykkelse, bite-detection osv

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det ikke vært for at gutta i England hadde vært så konservative så hadde de nok brukt multi og tredelte stenger de også.... (kanskje til og med sirkelkroker innimellom)

edit : jeghar fiska med både mono og multi til kystmeite på multisnelle - og syntes multisnøre er overlegent mono. Mtp kontakt, snøretykkelse, bite-detection osv

Enig, mono er alt for stiv i forhold til kontakt, og personlig mener jeg den får lettere slitasje enn multi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det ikke vært for at gutta i England hadde vært så konservative så hadde de nok brukt multi og tredelte stenger de også.... (kanskje til og med sirkelkroker innimellom)

edit : jeghar fiska med både mono og multi til kystmeite på multisnelle - og syntes multisnøre er overlegent mono. Mtp kontakt, snøretykkelse, bite-detection osv

They are very stuck in their ways over there but they are uncompromising with the quality gear they produce too.

2 piece rods are slightly thinner and more continuous in action alledgedly... If you were uncompromising on performance, wouldn't you choose a 2 piece?... even if it is a pain in the arse.

I think a lot of these lower end beachcasters they make should be 3 piece tho.

re: mono vs multi in UK... people in the UK like CHEAP! a braid bird's nest is not an inconvenience... it's a financial crisis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If you were uncompromising on performance, wouldn't you choose a 2 piece?

Til mitt fiske, så har jeg jo prøvd begge deler nå - og velger high quality 3-delte Shimano stenger over 2-delte britiske hvilken dag som helst... Og det har ingenting med om de er 2 eller 3 delte å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sufix matrix pro 250M 349,-

Har ikke så mye i gjenn av disse på lager, men noen tykkelser er det. 0,12/0,14/0,20/0,34/0,50mm.

ellers har jeg 1500M spoler

Sufix matrix pro/performance braid 1500m/1645m 1399,-/1799,-

Her er det flere tykkelser å velge mellom, men 0,23 eller 0,30mm passer vel best..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.