Gå til innhold
Fiskersiden

Snowbee


Prikken
 Share

Recommended Posts

Fikk et lite anfall på lørdag og endte opp med ny fluestang. Stanga har jeg aldri hørt om før. Det er en Snowbee stang (jeg trodde de kun laget annet utstyr som bokser osv) 10 fot, klasse 8-9. Siden den var ekstremt billig, og det fulgte med en strøken tube (tross alt Snowbee..) kunne jeg ikke dy meg. Noen som har hørt om denne før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Har du kjøpt deg en todelt snowbee emrald 10.6' klasse 8/9? Da har du en stang som er vannvittig god.

For min del er denne stangen helt uunværlig. Kostet meg kr 500,-

Skulle gjerne hatt flere av typen....da jeg bare har to stykker igjen. Hvor ble den kjøpt?

Stangen er vannvittig god til lange kast med lite bruk av krefter. Om det enten er underhåndskast eller overhåndskast. En liten spey snert i den stangen, og snøret når glatt flotte lengder.

Hvordan det er å kjøre smålaks og laks på denne? herregud...en drøm!

Stangen er ingen heisekran, så det blir litt vanskelig å være sjefen på mellomlaksen.

Jeg har også brukt den en del til sjøørretfiske, og der gjør den også opplevelsen til max.

Jeg driter i G.Loomis & Co, så lenge jeg har en Snowbee 10,6'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en emrald ja [ :P ] Den ble kjøpt på Vigeland, men jeg husker ikke navnet på butikken. De hadde to stykker så vi kjøpte begge. Betalte 790,-. Bare tuben er jo verd det halve... Prøvde stanga litt på lørdag og ble positivt overrasket. Brukte et klasse 9 snøre, men det virket litt for tungt. Den virket noe myk, så mulig at #7/8 hadde vært mer riktig klassifikasjon? Hvikte snøre har du brukt?

Høres jo ikke ut som jeg har kastet penger i vasken i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Dæven! 790,- med tube!

Jeg bruker Guideline Proffesional #8/9 snøre i både flyt og intermediate. Intermediate snøret er noe tungt, men for all del ikke for tungt til at denne stangen klarer det. I tillegg har jeg knyttet på en polyleader intermediate fra Loop (den lyseblå). Dette er også med på å øke vekten på snøret, men det går som det "koster etter", og fortsatt ikke for tungt. Ved bruk av loop polyleaderen får også fortommen strekt seg skikkelig. Anbefales.

Den er litt myk, ja. Dette gjør den til en god stang for underhåndskast. Tips; la stangen gjøre det meste av jobben. En trenger ikke bruke mange kreftene for at den lades max.

Sjørøya/ørret på halvkiloen kan faktisk være utrolig artig på snowbee stangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Disse guidelinesnørene slites etterhvert på skytelinen. Har klippet skytelina på flytesnøret, og bruker den nå som ren klump. Fungerer veldig bra.

Det er absolutt en stang å bli kjent med. Har brukt snowbee emrald i 4 år nå til lett laksefiske, og den skal ikke byttes ut så lenge den er i live.

Lykke til med Snowbee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.