Gå til innhold
Fiskersiden

Sveiver du med høyre eller venstre


herman
 Share

Recommended Posts

Sveiver med begge, det kommer alt an på snelle jeg bruker... Sveiver venstre med haspel og høyre med multi. synes egentlig det funker halt greit slik...

Tror mesteparten sveiver venstre, siden de fleste som starter å fiske starter som regel opp med ei haspel stang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveiver med venstre så lenge snella tilater det....

Agree that!

Og det er det vel bare havfiskesneller som ikke gjør pr nuh. Multi -, haspel- og fluesneller sveives med venstre. Kanskje vi skal starte litt lobbyvirksomhet så man lager havfiskesnellene med venstresveiv også?

(Dvs jeg sveiver med venstre på havfiske også. Det ser bare så teit ut når snellehåndtaket står stille og stang og snelle går rundt i sirkler rundt den!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde etpar dager jerking nå, og brukte begge hender. Hadde da to stenger med sneller med sveiva på begge sider. Greit å avlaste litt. Foretrekker ellers faktisk høyre også til dette fisket. Ola kjørte kun venstre noen dager, og var gåen i hånda etterpå. Jeg hadde ikke noen problemer med det, men ble ganske sår i hånda av å holde den venstresveiva Ambassadeuren sammenliknet med den helt glatte Calcuttaen.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best venstere. Men siden det er dårlig med gode havfiskesneller med sveiva på venstere side,så bruker jeg høyere til dette. Møter alltid mange som tror jeg er sjevhendt,da spør jeg dem alltid følgende:

"er'e stanga,eller snella du fisker med?"

:P

Så prøver jeg pent å forklare at stanga skal være en forlengelse av armen,og at han sikkert både kaster og sveiver med samme arm. Så prøver jeg å forklare at han da må bytte stanga fra høyere til venstere side før han begynner å sveive,noe som er unødvendig hvis du sveiver med venstere.

:huh:

:lol:

:(:P

Så min menig blir følgende: Kaster med en hånd,sveiv med den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel som med hockey, de fleste hørehendte der har venstrefatning på kølla og omvendt. Haspelsneller så er det venstre sveiv for høyrehendte og høyre for kjeivhendte... grunnen til dette er vel at en vil kontrollere stangen med sin sterkeste hånd... selv "skriver" jeg med høyrehånd og sveiver med høyre hånd. Det eneste jeg ikke gjør med høyre er å stemme på de...

På multi virker det motsatt... at kjeivhendte sveiver med venstre og høyrehendte med høyre... hmmm snodig det der... men Hafrsfjorden er tom for fisk!!! [:(]

kaster med høyre, sveiver med høyre ,skriver med høyre, sparker med høyre, holder innebandy kølle med høyre, og stemmer FRP :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.