Gå til innhold
Fiskersiden

Billig bly til støping av søkker.


tryta
 Share

Recommended Posts

Vet det er flere her på forumet som støper søkker selv,men ofte så er blyet vrient å få tak i

Nå er det sessong for omlegging av dekk,så de som trenger påfyll bør kjenne sin besøkstid.

De beste plassene å hente slikt gratis/billig er der hvor de også legger om på lastebilene.

Pga størrelsen på loddene så brukes det utelukkende bly,men til småbilene er ca 60% av loddene Zn- Zink.

Ett annet godt tips er blikkenslageren.

Det brukes fremdeles bly rundt pipehattene og andre beslag.

Hvis du roter oppi metall returen,så kan du gjøre ett varp hva angår bly.

De som jeg var innom i dag har sikkert 2-3tonn med avkapp,men de vet også hva skraphandlerene betaler for det...

Jeg kom i kontakt med en blikkenslager på en fisketur,så dette lasset kostet ikke stort. :)

93372_s.jpg

Den svarte dingsen i enden av tilhengeren er en Thule 600 som jeg fikk kjøpt på loppemarked til 200kr.

Er ikke så vanskelig å gjette seg til hva den skal brukes til. :)

(Takk for at du drasset meg med på loppis mutter`n. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lokale skraphandleren heromkring selger jo alltids bly, men de har jo en pris....

Har tenkt på blikkenslagere selv faktisk, men har ikke fått ræva i gir enda.

Ulempen med bly som har ligget ute og blitt "møkkete", er at det blir sykt mye slagg.

Fikk tak i ubrukt kapp tidligere, da blei det bare ei spiseskje slagg på 3-4 kilo blykapp...luksus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk endel kilo bly av en som hadde vært med å rive ned den gamle røntgenavdelinbga på et sykehus for en stund siden (der er det jo bly i veggene for å beskytte omgivelsene mot strålingen), det er kanskje også et slags tips?

Kjøpte skrapbly hos metallhandleren en gang, betalte da 12 kr pr kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rev etter en vannskade på ett tannlegekontor.. Der var også veggene kledd med bly. Fismabilen var noget baktung.. Former til støping av bly har jeg dog ikke. Noen som vet hvor man kan få tak i? Tenker først og fremst på 300-500 gr. og 20-50 gr

Endret av Vansjø Havfiskeklubb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rev etter en vannskade på ett tannlegekontor.. Der var også veggene kledd med bly. Fismabilen var noget baktung.. Former til støping av bly har jeg dog ikke. Noen som vet hvor man kan få tak i? Tenker først og fremst på 300-500 gr. og 20-50 gr

Er jo nesten så en får lyst til å begynne i rivnings bransjen. :wub:

Har ei form til dråpesøkker. 20-30-40-50 og 60gr. Svirvel str8 , og ei form til vanlige harpesøkker. 250,300 og 360gr.

Du kan få de for 250kr,da jeg sjelden bruker de.

Cabelas sitt utvalg er elendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.