Gå til innhold
Fiskersiden

2 ledige plasser til Tanzania på jakt etter diger Giant Trevally og Dogtooth Tuna..NÅ MED RAPPORT FRA TUREN!


Tor Ola
 Share

Recommended Posts

Da var vi tilbake fra en fisketur av de sjeldene.

Kjennetegnet til Tanzania er meget stor GT og Dogtooth tuna, og det fikk vi oppleve til gangs.

Den beste dagen fikk vi 14 GT på poppere, der 5 var over 30 kg, med den største på 45 kg, en gigant. Dere som ikke har testa dette fisket kan ikke forestille dere hvordan det ser ut på overflata da slike beist angriper popperne. 200 lbs mono røyk, kroker ble retta, men slikt hører med når man fisker etter GT.

Jiggfisket var litt skuffende, og de hadde vel aldri opplevd dårligere fiske. Hvorfor fisken ikke var tilstede var det ingen som skjønte noe av, men jeg fikk da min drømmefisk på 35 kg på jiggstanga, en helt vannvittig fight. Dro også en rett over 20, og det ble også tatt et par mindre fisk, pluss noen GT, Rusty Jobfish etc. En dykker kunne fortelle at i november hadde det vært stimer på mange hundre fiske overalt i områder der vi fiska, med bare diger dogtotth fra 30-100 kg. Vi får ta de på neste tur :)

Trolling med livebait resulterte i en koloss av en dogtooth på 51 kg, flere GT rundt 20 kg, et par White Tip shark, noen red snappers, coral trout etc.

Vanlig trolling med lures og dead bait ga en black marlin, et par seilfisk, mange dorado, wahoo, yellowfin tuna, barracuda etc.

Vi mistet også en tigerhai som ble anslått til rundt 300 kg.

Alt i alt tok vi 25 forskjellige arter, og mannskapet på skuta var de mest professjonelle og dyktige jeg har fiske med verden over. Er deilig å være på tur og kunne slappe av å vite at du er i de beste hender og at alt som kan gjøres for å skaffe diger fisk ombord blir gjort.

Det blir mest sannsynlig ny tur allerede i november, og også til vinteren 2011. Så her er det bare å ta kontakt hvis noen ønsker å slenge seg med ;)

Bilder fra turen kan ses på bloggen min: www.storfangst.wordpress.com

Heisann,

Vi er en gjeng som reiser ned til Tanzania i mars 2010 på jakt etter stor GT og Dogtooth tuna. Jigging, popperfiske, trolling m dead og live bait, bunnfiske med agn blir noen av fiskemetodene. Første gruppa på 4 pers er fullbooka, mens det er 2 ledige plasser på gruppe nr 2.

Båten vi skal fiske fra eies og drives av et ektepar som er pionerer innen sportsfiske i Tanzania. De har FLERE IGFA verdensrekorder på dogtooth tuna og grouper, og kan virkelig det de driver med.

Området det skal fiskes i regnes for å være et av verdens beste områder til dette fisket, og Giant trevally på 20-30 kg er dagligdags.

Ta en kikk på hjemmesida deres her.

http://www.fishingtanzania.20m.com/index.html

Dette er en tur som har vært planlagt i flere år, men pga høye drivstoffpriser og svak norsk krone har det blitt utsatt gang på gang, men nå ligger ting til rette.

Prisen er 17000 kr for 6 fiskedager, inkl hotel og all transport i Tanzania. Noen av fiskedagene overnatter vi ute på fiskefeltet i båten.

Flybillett kommer i tillegg og har vekslet fra 6-7000 kr

Er det noen som er interessert så send meg en pm for mer info.

Endret av Tor Ola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett videoer derfra! Sinnsykt rått!

Ville meldt meg på om jeg hadde hatt samvittighet ovenfor lommeboka.

Dette er en sjanse de velbemidlede ikke bør la gå fra seg.

På tur med Tor Ola kan dere ihvertfall være sikre på at optimismen er på topp hele veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare å kaste seg i det å bli med! En angre kun på det en ikke gjorde :)

Ikke bare fiske som er topp der nede men resten av landet Tansania byr på masse opplevelser og flott natur. Verdens høyeste fjell som ikke ligger i kjede ligger her også, så en tur ned hit på fiske bør også ink. en tur i landet også!

Men du verden som æ gleder meg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare å kaste seg i det å bli med! En angre kun på det en ikke gjorde :)

Ikke bare fiske som er topp der nede men resten av landet Tansania byr på masse opplevelser og flott natur. Verdens høyeste fjell som ikke ligger i kjede ligger her også, så en tur ned hit på fiske bør også ink. en tur i landet også!

Men du verden som æ gleder meg :D

Begynner vel å bli en vane for deg detta J.P..Er jo på utenlandsfiske en gang i mnd du virker det som ;0)

Vi får håpe vi finner et par til som er lystne på fight med noen av de aller,aller sterkeste fiskene i havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes jaggu nitrist ut gitt. Takke meg til å sitte på et forblåst fjellvann, gjerne med overvann, finne ut at borret ikke er langt nok, og at maggoten fryser omtrent før man får tredd den på kroken. Legg til løpeturer etter liggeunderlaget, neglesprett og helst fullstendig bitevegring hos fisken så finner man ut hvorfor jeg blir hjemme. Mulig det har noe med studio å gjøre også da... :rolleyes:

På den litt mer seriøse siden; dogtooth tuna ser bare MEAN ut!

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Ja, det er bare å kaste seg i det å bli med! En angre kun på det en ikke gjorde :thumbsup:

Ikke bare fiske som er topp der nede men resten av landet Tansania byr på masse opplevelser og flott natur. Verdens høyeste fjell som ikke ligger i kjede ligger her også, så en tur ned hit på fiske bør også ink. en tur i landet også!

Men du verden som æ gleder meg :thumbsup:

Hadde jeg blitt med på dette en uke hadde nok ikke fjellet vært intresangt, gå der i fjellheimen å tenke på det man kan gå glipp av på sjøen, NEI :rolleyes:

Skal bare rane en verditransport så blir jeg med........neste gang...

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.