Gå til innhold
Fiskersiden

Shark night anyone?

atomichaggis

Kan bekrefte at det er mer å hente, ja. Feilkroket en kloskate på ca 370 gr. der i går kveld, en skikkelig nedtur siden det ville vært art nr. 50. Ellers ble det kun en hågjel. Været slo helt om og det ble drøyt med vind og enda drøyere strømforhold; nyttet ikke å få riggene til å bli der de skulle. Så til slutt pakket jeg sammen og ga meg. Kastet dere himla langt ut når dere traff på pigghå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesielt langt ut ned. Turte ikke bruke off the ground pga sprekkene i kaia, hadde blitt en fin smell om krok eller søkke smatt ned i det man klinte til, så det ble helt "vanlige" kast egentlig. Vanskelig å si lengde da det var så mørkt at vi ikke så hvor vi traff vannet. :)

Brukte kroker store som fy sist da....men ser at det kanskje ikke var så smart med tanke på kloskate å havmus.

Blir vel 2 kroks tackel i kveld. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no need to cast very far... You only have to clear the little rough slope which you can feel when you retrieve your lead slowly. Any closer in is totally dead tho. If you reach the hågjel then you are where you need to be... Just a matter of time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good point that. Guess we have to take all the big fish without you then mate.

So technically they should be even bigger for your next trip there. :)

That's quite alright, the bigger and better you catch tonight just makes my next trip more exciting :-) anyway... So far only 2 people have got big pigghå there and i'm one of them :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

That's quite alright, the bigger and better you catch tonight just makes my next trip more exciting :-) anyway... So far only 2 people have got big pigghå there and i'm one of them :-)

How big, 750 G ???? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine was similar to kjell's first and it went 5.2kg on the scales :-)

Great :)

Hope the boys have some luck tonight then.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well, wasnt much you missed out on tonight apart from being cold.

Only got a tiny haddoc just as we where about to leave, and kjell got nothing. We had 8 rods out, and Raphaug got a few Hågjel, Stadjon got the smallest whitting i've ever seen im my life...and thats about it.

Might they caught something after we left...but i've not been texted about anything yet, so not very likely.

Better luck next time i guess...as always.. :P

Shouldnt that be 3 people? I got one aswell!! :P

Grattis med flotte haier ;)

Hvordan fungerte det hjemmelaget drop-nettet da? Så jo ut som det fungerte bra.

Det fungerer så det griner det. Ble orginalt laget med tanke på skate fra de berømte skate kaiene i Namsos, men det fungerer på pigghå også. Selv om den største var litt vanskelig å ha med å gjøre, da den la seg helt i siden på nettet, og nesten tippa det over.

Litt lite tyngde i bunnen på nettet, som sikkert kan løses med en stein eller noe. :)

Endret av Trønderflua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks for making me feel much better :P Sounds like it was a bit crowded on that little pier... anyway, you know what they say "a bad day's fishing is better than a good day's work"... or 'a night at home' in my case.

Shouldnt that be 3 people? I got one aswell!! :)

I said "big" :P Tho you did smash your PB with an 'economy' pigghå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyndrer å ja? Var ikke helt livløst etter at vi stakk da...jaja.

Hvis jeg ikke hadde dratt hjem hadde vel nabon ring purken og beslaglagt bikkja mi...så vi bare måtte. :(

How was the tide tonight? was it as high as wednesday night?

No, it was a bit lower actually. Currents where more or less the same though...the gear drifting to the right. Hardly any fish though, considering we had 8 rods out at one point.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kanskje seks hågjel, en hyse og ny pers på havmus.. Økning med 50g :( Så 1250g mus var på i enden av staget. Ellers rolig.. Jon var forøvrig helt rå på å dra baby-eksemplarer av sandflyndrer ;)

Not bad :)

only a matter of time before jon lands a gapeflyndre.

No, it was a bit lower actually. Currents where more or less the same though...the gear drifting to the right. Hardly any fish though, considering we had 8 rods out at one point.

The high water was later around 9-10 but it was considerbly lower according to the charts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På neste tur tenker jeg banke inn gapeflyndre, kloskate og havmus på et 3 x paternoster-tackle. :(

:D Det skulle vel vera ei grei målsetting, Jon, det er rett å setja oppnålege mål og ikkje sikta opp mot det uoppnåelege...... :P Det er gøy å lesa rapportane frå trivelege Trøndelag, og det ser ut til at dykk byrjer å verta ein herleg gjeng petribrødrer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the trick is to pretend you are new in the game and care very little for fishing... works for others...

098.jpg

Heisann! Alt jeg behøver å gjøre, er å bli blond, pen og late som jeg ikke er på jakt etter en spesiell art? Den slags er jo gjort på en kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha... yeah, just pile on the 'dumb' and the fish come to you. after several sandflyndre I believe she said... "I got a small ugly one, I think there is something wrong with it, can you check for me?".

incidentally that was taken not far from storsand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider