Gå til innhold
Fiskersiden

Shark night anyone?


atomichaggis
 Share

Recommended Posts

Hahaha... yeah, just pile on the 'dumb' and the fish come to you. after several sandflyndre I believe she said... "I got a small ugly one, I think there is something wrong with it, can you check for me?".

incidentally that was taken not far from storsand.

"I got a small ugly one "

Im sorry 4 you David.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Someone down there tonight?

Ikke som jeg vet - lurte bare på om det var noen som hadde vært der de siste dagene? Har jo seilt opp som en kjempeplass nattestid den siste tida med fine pigghåer, et par havmus og også kloskate. Tipper det neste blir rødknurr... Den småflekka finnes sikkert i området også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kanskje seks hågjel, en hyse og ny pers på havmus.. Økning med 50g :) Så 1250g mus var på i enden av staget. Ellers rolig.. Jon var forøvrig helt rå på å dra baby-eksemplarer av sandflyndrer :)

Opsann, dette så jeg ikke :)

Kjempegreier, grattiz :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I got to take a trip down there sometime soon aswell...still need to get my revenge on the piggie.

Although i dont think i got time for a trip any sooner than sunday...but sunday is a good day for fishing!!

Maybe i've gotten my new "flytedress" aswell by then...got to test it in the cold. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I've no Idea what days I can manage... just whenever I can talk Jill into driving me, hopefully real soon. saturday is also a strong possibility.

be sure to wear thermals under your flo-suit as well... it still gets chilly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Ikke som jeg vet - lurte bare på om det var noen som hadde vært der de siste dagene? Har jo seilt opp som en kjempeplass nattestid den siste tida med fine pigghåer, et par havmus og også kloskate. Tipper det neste blir rødknurr... Den småflekka finnes sikkert i området også :)

Var der en tur i går kveld. En gedigen skuffelse, desverre. Noen få korte run, og en mikro-hvitting..

Forøvrig er veien fra avkjøringen fullstendig isbelagt, så ikke kjør ned til brygga om du ikke har en veldig funksjonell bil som kommer seg frem på alt av underlag. Jeg måtte parkere på toppen (like etter den lille "broen") og gå ned i går. Det er også et par isdammer like før brygga som er håpløse å se i mørket, gikk på ryggen så det sang da jeg skulle dra. Ryggsekken tok støtet og jeg ødela heldigvis ikke noe utstyr.

Har selvsagt fremdeles veldig tro på plassen og tar meg nok en tur fredag ettermiddag/kveld etter jobb, om vær og vind er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Looks like its gonna be crisp, cold and dry til sunday :)

I'm suddenly more motivated...

even more motivation...

Looks like its blind, did you see i crashed in the "big" stone, he he,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Convinced my dad i needed a new floating suit...convinced my grandparents i needed a new reel....succsess!

This http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=49914 and this http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=44286 now in the mail. :blink:

Really hope i get it before the weekend so i can try them out. :D

Its also been like 5 days since my last fishing trip....:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Think ill prepare multihook rigs this time....and hope kjell doesnt leave the fishingbag with all the wires etc on my porch again. :)

With the size variation of the different fish caught i think it would be smart. I recon its easier to catch a big piggie on a small hook than it is to catch ahavmus on a huge hook. :lol:

I wont be able to make saturday though...so the only option for me this week is sunday.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Når det gjelder Storsand så har jeg testet litt forskjellig der pr. tur. Jeg startet vel med 5/0 på begge stenger (etter å ha lest om pigghå og annet snacks), 2/0 på neste tur, og nå sist hadde jeg en stang med 2/0 og en stang med små-tackle (2 x #2-krok). Har ikke opplevd voldsom forskjell, det som er mest vrient er egentlig alle de napp/run som ikke sitter på hver tur. Er nok mye småhvitting/sandflyndre som er innom og røsker i agnet.

Kloskaten jeg feilkroka, dro seg forøvrig på en 2/0. De få innslag av slimål jeg har vært borti der, virker til å være fokusert over et lite område. Tror det er ca mudder/sand/stein/sand osv på bunn, sett fra venstre mot høyre når man står midt på brygga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Storsand så har jeg testet litt forskjellig der pr. tur. Jeg startet vel med 5/0 på begge stenger (etter å ha lest om pigghå og annet snacks), 2/0 på neste tur, og nå sist hadde jeg en stang med 2/0 og en stang med små-tackle (2 x #2-krok). Har ikke opplevd voldsom forskjell, det som er mest vrient er egentlig alle de napp/run som ikke sitter på hver tur. Er nok mye småhvitting/sandflyndre som er innom og røsker i agnet.

Kloskaten jeg feilkroka, dro seg forøvrig på en 2/0. De få innslag av slimål jeg har vært borti der, virker til å være fokusert over et lite område. Tror det er ca mudder/sand/stein/sand osv på bunn, sett fra venstre mot høyre når man står midt på brygga. :)

Kjenner igjen det du sier om mange smånapp/run som det ikke blir noe av, dette kommer nok som du sier fra småflyndrene og småhvittingen. Er helt ufattelig mange sandflyndrer under 2hg der, har aldri fått noen med litt størrelse engang fra brygga. Når vi prøvde fra båt nærmere skjæret fikk vi en del på 4-6hg mener jeg å huske. Det går forresten en del stor hyse i området også, husker en gjeng med polakker som fikk ei på 3-4kg engang vi var der bl.a.

Når det gjelder størrelse på kroker som dere snakker om så tror jeg ikke dere trenger å være så urolige. Ei havmus har ingen problem med å komme seg på en 4/0 sirkel, og kloskata klarer også å få i seg 2/0 ganske greit. Det er da vel ikke småfisk dere er ute etter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Kjenner igjen det du sier om mange smånapp/run som det ikke blir noe av, dette kommer nok som du sier fra småflyndrene og småhvittingen. Er helt ufattelig mange sandflyndrer under 2hg der, har aldri fått noen med litt størrelse engang fra brygga. Når vi prøvde fra båt nærmere skjæret fikk vi en del på 4-6hg mener jeg å huske. Det går forresten en del stor hyse i området også, husker en gjeng med polakker som fikk ei på 3-4kg engang vi var der bl.a.

Når det gjelder størrelse på kroker som dere snakker om så tror jeg ikke dere trenger å være så urolige. Ei havmus har ingen problem med å komme seg på en 4/0 sirkel, og kloskata klarer også å få i seg 2/0 ganske greit. Det er da vel ikke småfisk dere er ute etter :D

Carl fikk jo første havmusa si på en 5/0 sirkel, så det er like greit å ha kroker med litt størrelse ja. :) Samtidig er det litt artig å teste langt mindre kroker en kveld eller to, i håp om noe smått og uvanlig. Men på neste tur tror jeg det er tilbake til kroker med litt størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

surely they have Pigghå there too?!?!?!

Tell you whats gonna happen...im gonna take x number of trips to Storsand, not getting any piggie, then im gonna get sick of the place, go to Skarnsundet and then get lots of piggie there. :)

Although i dunno how the piggie likes currents? Can be quite strong in Skarnsundet.

Then again, there is lots of hågjel and svarthå...so dont see why there shouldnt be any pigghå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.