Jump to content
Fiskersiden

Lasse's påskerapport, nå m/ bilde!

LasseB
 Share

Recommended Posts

Så var det påsken igjen! Jeg reiste opp på hytta søndag 20 mars, men nå er jeg hjemme for å skaffe mere maggot og nye kroker.

Fangsten så langt er to ørreter; den ene på 256 gram og den andre er på 687 gram. Begge er tatt på ismeite med maggot, og et lite blysøkke.

Fiskene ble tatt utafor en liten bekk, og dybden var ca en meter. Kvartkilo'sen beit forøvrig på 30 cm, med 60 cm is stålis.

Fikk faktisk bruk for noen av mine gamle keeperferidgheter, da 700 gram'ern røska av snøret akkurat idet den stakk halen opp av hullet. Jeg slenger meg etter fisken og får slått den (bokstavelig talt![ :D ]!)noen meter vekk fra hullet. For en fisk!

Bilde av ørreten på 687 gram + 300 gram...

050420051344234c45QHS3Gnt4.jpg?88

Bilder kommer senere (skal hvertfall prøve å legge ut...[ :D ]).

Lykke til videre med fiskinga i påska!

Hilsen Lasse.

Takk, takk! Nei, det kommer litt an på hvor lenge man må vente. Vi har hytte ved et vann der det ligger en stor stein, og den stikker opp på vinteren. Der rigga jeg tre stenger, med 0,20 sene, tre klemmesøkker og en Aberdeenkrok i str. 10, agna med maggot. Hadde en maggotboks med maggot som døde i løpet av natta (døde av kulda!), og den fordelte jeg i de tre hulla, som for. SÅ var det bare å vente. Fisker litt på forskjellige dyp, og den første fisken beit som sagt på 30 cm's dyp, og resten beit på rundt en meters dyp.