Gå til innhold
Fiskersiden

Vintertreff på Nautnes


Recommended Posts

Tja, både og... Slepp plagsomme bergnebber, men det er vel ikkje like mykje liv. Trur nok at ulkene er der uansett, så kanskje det blir nokre feite dvergulker denne gangen også ;) Ellers er det ofte lettere å få tangkutlingen til å bite når det er litt kaldare i vatnet.

Skal bli spennendes å sjå kva som rører seg under bryggene ;)

Dvergulke hadde vært knall :lol:

Tangkutling er en av de få mikroartene jeg har, så den skla jeg helst unngå å bruke tid på :)

EDIT: Sandkutling og litt diverse hadde vært kjempekult :D

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

5 stk melder seg på.

Lasse Bergh, Thore Bergh + unga hans Snorre å Ida 13 , 18 år.

Plus mannen som har fisket MASSSSSE på vestlandet å enda ikke klart å få seg en Lange, "mr no læng" Stein fra Oslo blir med :(

Mulig vi blir flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis jeg får det til så kommer jeg og guttungen oppover også, men må innhente tillatelse fra "sjefen" først.

Dette må du få till, prøv rollebytte........... DU er sjefen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Litt forandring her.

Barna til broder`n kommer ikke.

Isteden kommer Tom, Øyvind, Stein "Mr No Lange" broder Thore å jeg.

Tar med dreggutstyr om noen vill lenke seg fast i oss, håper på å ikke få den dårligste båten denne gangen :D

Jeg drar ned Torsdag, resten kommer fredag.

Torsdagen er for meg Bontelabo merket :(

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser jeg deg på bonten på torsdag om jeg rekker fram til da :(

Holder på å støpe søkker så ejg har litt å sette bort nå......

Jeg får si at jeg håper at noen tar meg med i båten også denne gangen :D

Jeg regner med at flaksen fra sist er oppbrukt og at det ikke blir noe premie denne gangen, satser på bedre lykke på bonten istedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser jeg deg på bonten på torsdag om jeg rekker fram til da :(

Holder på å støpe søkker så ejg har litt å sette bort nå......

Jeg får si at jeg håper at noen tar meg med i båten også denne gangen :D

Jeg regner med at flaksen fra sist er oppbrukt og at det ikke blir noe premie denne gangen, satser på bedre lykke på bonten istedet!

Flink du om du klarer å slite på Bontis ;)

Har bly til deg jeg om du skal slite allt du har, he he.

Tenk positift, du vinner hele greia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :)' date='19 February 2010 - 15:04' timestamp='1266588299' post='575351]

Flink du om du klarer å slite på Bontis ;)

Har bly til deg jeg om du skal slite allt du har, he he.

Tenk positift, du vinner hele greia :)

Klarte å slite et par tackler sist.

Tror jeg snart har nok søkker, er 100 gram tungt nok eller bør jeg satse tyngre?(140 gram)

Blir tungt å vinne hele greia :) Det er mange dyktige fiskere med og jeg er ganske god til å miste de store. Mitt mål med turen er å få noen nye arter, kanskje en ny pers eller to og å få noen hyggelige fiskeopplevelser :)

Tenker Torry tar 2 av 3 førstepremier denne gangen, dersom opplegget er det samme som sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mistet flyten min, får ikke mye fisk om dagen, så spørs om ikke det er duket for noen andre denne gangen. :)

Dårlig flyt her og :)

Blanker abbor hele tiden og det burde ikke være mulig.........

Er jo masse dyktige fiskere der og jeg håper å lære noe selv om jeg er tungnem :)

Fruen din bidro jo med å guide meg til en eller to nye arter sist, usikker på om jeg husket å takke :) Du får si til henne at jeg satte stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter forrige treff var jeg sikker på at nå hadde jeg bedre peil på hvilke tackler jeg skulle knyte til neste.

Men etter flere tacklekvelder og diskusjoner med Rønsingen er jeg mer forvirret enn noensinne.

Og plutselig skal det være sild i sjøen og, så jeg ikke vet hvilken dybde jeg skal fiske på engang. Uff.

Hadde jeg i det minste kunne tatt med masse øl, så hadde jeg hatt en god unnskyldning for bare å vase ute på sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter forrige treff var jeg sikker på at nå hadde jeg bedre peil på hvilke tackler jeg skulle knyte til neste.

Men etter flere tacklekvelder og diskusjoner med Rønsingen er jeg mer forvirret enn noensinne.

Og plutselig skal det være sild i sjøen og, så jeg ikke vet hvilken dybde jeg skal fiske på engang. Uff.

Hadde jeg i det minste kunne tatt med masse øl, så hadde jeg hatt en god unnskyldning for bare å vase ute på sjøen.

Da tar du med litt øl å litt forskjellige tacler, fisker på litt forskjellige dybder med litt variasjon i agn å krokstr.

Det er helgardering :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :P' date='21 February 2010 - 10:21' timestamp='1266747660' post='575735]

Da tar du med litt øl å litt forskjellige tacler, fisker på litt forskjellige dybder med litt variasjon i agn å krokstr.

Det er helgardering :)

Høres ut som en oppskrift for å få litt fisk.

Hvor store dyp har du tenkt å dregge på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en oppskrift for å få litt fisk.

Hvor store dyp har du tenkt å dregge på ?

Om noen vill lenke seg fast i oss hadde det vært knall om dere hadde studert kart å funnet noen spennende plasser.

Veit at Ladden ligger i knallhade forhandliger med "sjefen" å kansje blir med også.

Liker meg godt på dypet, men er også åpen for andre plasser, Ladden elsker "løgne sorter" så kom med forslag :P

Er det plasser der med 300 meters dyp, gjerne noen bratte skrenter osv er det alltid spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å fiske på 70-90m om morgenen, og på en bakke fra 100-180 senere på dagen. Kan godt vise hvor på kart når vi snakkes, men jeg tar det ikke over nett.

Orker ikke snelle opp småbrosmer fra 300meter.

Ellers blir fisket mitt styrt av småtasser i båten, så ser vi stimer av sei eller sild eller sånt, blir det nok å leke med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.... Nå mistet jeg hele trua på at det går an å få så mye som en eneste fisk ;)

Skal dette være vanskelig også nå? :S

Jeg gir uansett beng og bare slipper ned det tackelet som er mest iøyenfallende når jeg står opp, får jeg ikke fisk på det får jeg ikke på noe annet heller.

Å få fisk på avanserte greier er forbeholdt eksperter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.