Gå til innhold
Fiskersiden

Vintertreff på Nautnes


Recommended Posts

Årstiden har nok en god del å si ja... forrige treff vant jeg på 7 arter og jeg tror vel at grunnen til at det holdt var at ingen egentlig satset på å få flest mulig arter.

Det kan også nevnes at det ikke var en eneste fisk å se inne ved land denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var helt dødt, i går fisket jag og torry hele kanalen fra nautnes til andre siden med små kroker uten så mye som et napp. Og anki foret med reker ved land uten at hon såg noe til det.

Første nautnes treffet jag var med på fikk jag 10 arter.. så litt kontrast ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narrenes skip

Nautnes for Dummies

Takk til Campelen og Nautnes fiskevær for nok et vellykket arrangement, selvom det for meg ble en tur med blandede følelser.

Været slo ikke til så når vi først gjorde et forsøk på å gå ut med hele familien var det for kaldt for minipodinnen, og neste forsøk med bare meg og podinnen endte brått i det vi kjørte inn i en dønning og dusjet i saltvann.

Dressen min holdt mål, men ikke podinnens hansker. Så vaste jeg litt langs land til nanablag var kommet tilbake fra legevakten. (Den historien forteller han nok selv, stikkord splatterfilm) Og da først kom fisket igang.

Vi fikk raskt opp Lange og hvitting, og mere hvitting og mere hvitting. Når vi skulle kjøre oppunder land for å få litt ly fra vinden hoppet nystanga med ny snelle og 6-700 meter snøre ut i sjøen og forsvant.

Lyden av skrammel og plask kommer til å plage meg i år fremover.

Men vi kunne jo ikke bare gi opp, så vi dro opp litt mer fisk.

Når jeg dro opp langa på 5,88 hadde jeg forhåpning om største fisk, men det viste seg å være 20 gram for lite.

Vi plukket opp litt hyse, torsk, sypike og mere hvitting og ga oss litt før skumringen.

Stor spenning under veiingen:

280220100944ace400ed4c3e439fbb.jpg?7

Både på vekten, og om jeg kom til å overleve det.

Det var dog litt fornøyelig at båten med de to verste tullingene ombord fikk best resultat. : 2/4 førsteplasser på antall art, 1 plass på Nrek, 2 Plass på største fisk og samtlige trøstepremier. (som nana sier: bedre på premier enn fisk)

Søndagen var det flott vær. Og hele familien fikk vært utpå. Podinnen fikk torsk på egenknyttet tackel. Men ellers beit det dårlig. Og så var alt over.

Endret av Ølgylt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med Big Fish har dokumentasjon på min søknad om medlemsskap i team kaos.

Det kommer ;)

Ladden å jeg fikk en del Langer på søndagen, rapport å bilder kommer-

Kom hjem nå, rett fra Bergen å rett på jobb så nå lukter det godt i bilen min............................................................. Not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulykken min er jo på en måte gammelt nytt....

Var det ikke Chainat som klarte akkurat det samme sist?

Skar frossen makrell og endte med å treffe fingeren......

Det er helt imponerende hvor sterkt det fargestoffet i blod er. Jeg blødde nesten ikke og ALT ble rødt. Rett og slett imponerende.

Jeg tror dog jeg skal takke Thore for å være fornuftig og beordre meg til land, selv trodde jeg jo ikke at det var nødvendig.

Ville fiske, jeg.....

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for treffet! Ingen premier på meg, men jeg fikk i det minste skremt en aldri så liten inntrønder både hvit og grønn. Forøvrig en av mine største fiskeskuffelser å krige mot dønningene så innvollene er både gule og blå uten å få så mye som et napp. Prøvde å trøste madammen med naturopplevelsen, men etter å ha holdt seg fast til baugen med både fingre og tær, var hun ikke helt mottakelig. Et øyeblikk var det som en litt komprimert episode av "livsfarlig fangst" uten fangst... Uansett kjempekjekt :hailfs: Gleder meg til neste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pog guttungen hadde nok også større forhåpninger enn vi burde, men er alikevel fornøyde allt i allt.

Vi ankom meeget seint på fredags kveld, halve leiligheten snorket og feis da vi kom inn dørene hehe.

etter å ha knyttet et par-tre tackler i siste liten på søndagen, kom vi oss omsider ut i båtene.

Det var som allerede nevnt veldig friskt utpå denne første dagen, men det er ikke et hinder for min del.

Guttungen fisket halve dagen, vi voksne dro ut igjen for å berge æren med mer fangst.

Desverre var det kun en av oss i båten som klarte å klore til seg premier, men det fikser vi på neste gang.

Guttungen fikk seg lange som ny art på søndagen og både jeg og mr.bigfish slo førsteplassen fra dagen før.

skulle gjerne ha fisket de langene dagen før, men vi må jo ikke ta motet fra de andre helt da.

Nå skal jeg prøve å skaffe ei stang jeg kan bygge om til guttungen, han har vist at han mestrer 100+ meter etter lange.

Vi gleder oss allerede til langefestivalen senere i år, da skal vi toppe hele dritten.

Tusen takk for et fint opplegg med flotte premier, hyggelige folk og herlig fiskesuppe.

I'll be back!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg allerede til neste treff :)

Selv om ingen av de to treffene jeg har vært på har vært helt topp fiskemessig har det vært veldig trivelig og god stemning.

Neste gang er det sikkert mere liv inne i havna og muligheten for å prikke inn et par nye mikroarter bør være tilstede.

Neste gang SKAL haien på bonten sitte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mangel på fiskehell går over i selvskading så er jeg usikker på hvor sunt det er for enkelte med slike treff. Forsøkte du å lage blodfersk makrell, bananen? :)

Agnstrømpa jeg holdt på å lage i stand da ulykken skjedde ble forsøkt som agn, men leverte ikke.

Skuffende, jeg hadde stor tro på menneskeblod som agn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.