Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor kan jeg kjøpe levende makk/maggot?


Naturgleder
 Share

Recommended Posts

Hallo. Jeg trenger levende makk/maggot til isfiske over nyåret. Hvor kan jeg bestille/kjøpe dette?

Hvilke gode kunstige erstatninger finnes det?

De kunstige erstatningene er dessverre heller søreglige greier, spør du meg. De kan funke hvis du sørger for at de henger svært løst og forsiktig i kroken, slik at de "blafrer" i vannet når du beveger de. Har fått en del abbor på de store larve-liknende greiene som kalles Honeyworm eller noe slikt. De er tynnere i den ene enden, og dersom du kroker de ytterst i den tynne enden får de en fin bevegelse. Men, bortsett fra disse har jeg ikke mye å rapportere. F.eks. ser bloodworm-imitasjonene flotte ut, men har aldri fått en eneste fisk på de.

Det beste er uten tvil ekte saker. Bestill fra Leirud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du ingen på østlandet som bare kan grave 1000 mark til deg før frosten kommer om et par dager?

Er jo lett å finne mark.

Selv tar jeg ikke på meg noe slikt oppdrag, har nok med marken jeg må grave og plukke til meg selv, men det er kanskje noen unge som kan være interessert i å ta et litt større graveoppdrag for å skaffe seg noen kroner til jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunstige erstatningene er dessverre heller søreglige greier, spør du meg. De kan funke hvis du sørger for at de henger svært løst og forsiktig i kroken, slik at de "blafrer" i vannet når du beveger de. Har fått en del abbor på de store larve-liknende greiene som kalles Honeyworm eller noe slikt. De er tynnere i den ene enden, og dersom du kroker de ytterst i den tynne enden får de en fin bevegelse. Men, bortsett fra disse har jeg ikke mye å rapportere. F.eks. ser bloodworm-imitasjonene flotte ut, men har aldri fått en eneste fisk på de.

Det beste er uten tvil ekte saker. Bestill fra Leirud.

Jeg stemmer også i på at "ekte vare" er best, men de kunstige funker veldig bra til aktivt fiske. Har tatt masse abbor på kunstig maggot og fjærmygglarver på myska, pimpel eller balanse. De rosa "gulp" maggotene med glitter i funker drit bra under buken på balanser! Men har jeg ekte vare bruker jeg stort sett det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.