Gå til innhold
Fiskersiden

Ny Shimano snelle


Shark76
 Share

Recommended Posts

Jeg ville gått for den størrelsen som harmonerer best med stanga du tenker å bruke :)

Personlig ville jeg valgt størrelse 1000 til dette fisket, men mange har nok en annen mening enn meg når det gjelder det.

Jeg ser ikke at behovet for senekapasitet mm overstiger det en i str 1000 har å tilby.

Alle modellene du har sett på er bra sneller, så når det gjelder valg av modell får du la lommeboka avgjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg valgt en str 1000.

Men det kan fortsatt være at det ikke er det valget du ville være mest fornøyd med.

Hvis jeg ikke hadde anledning til å prøve noen av snellene under praktisk fiske ville jeg tatt med meg stanga på butikken og forsøkt å montere på ulike sneller for å finne ut hvilken str som passet best.

Jeg ville valgt den minste mye på grunn av at den føles mye mindre og lettere når jeg går og bærer den oppmonterte stanga i hånda. For din del er det kanskje andre faktorere som blir avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for bra tips ^_^

Det blir en 1000 snelle da. Bare å bestemme seg for hvilken :D

Ser twin power koster 1999,-

Har en twinpower i str 1000, og den er helt super! men hadde jeg hatt råd skulle jeg investert i en stella. Da har du snelle for livet! :D

PS: hadde blitt overkill med str. 2500 på stanga di...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en del som har hatt problemer med twinpower. Blant annet når den blir våt! Mulig de har vært uheldige, men jeg ville tenkt meg om et par ganger.

Stanga di passer helt klart best med str1000.

Endret av knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en del som har hatt problemer med twinpower. Blant annet når den blir våt! Mulig de har vært uheldige, men jeg ville tenkt meg om et par ganger.

Stanga di passer helt klart best med str1000.

Da har de vært max uheldige. Det er en av de beste snellene til Shimano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en del som har hatt problemer med twinpower. Blant annet når den blir våt! Mulig de har vært uheldige, men jeg ville tenkt meg om et par ganger.

Stanga di passer helt klart best med str1000.

Kan bli litt treige hvis dett kommer vann inn i mekanismen, men det er bare å legge den til tørk og smøre opp igjen... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nye favoritt sene er Spiderwire Stealth code red ;) Tar du ett google søk så finner info om den :)

jeg bruker 0,14 til sjø ørret, men kommer til og spole på samme på twin poweren jeg bruker til ørret i 1000 str... :) (hadde nok ikke treng 0,14 på ørret, men det er det jeg har her hjemme:P)

Twin power er knall sneller det! Er veldig fornøyd med min hvertfall!

Jeg har foresten ei spole med spiderwire som kn selges om du er interisert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.