Gå til innhold
Fiskersiden

Jomfrutur i ny fiskebil!


S10G
 Share

Recommended Posts

Etter at passaten min gikk av med førtidspenjon for noen uker siden, har jeg hatt regelmessige besøk på finn.no på jakt etter en passende kandidat til ny fiskebil .

I denne uka så fant jeg endelig en passende bil.

Øystein har som vanlig friuke fra jobb, og får heldigvis permisjon fra hjemmet til en liten midtuke ekspedison til Gol for litt bilhenting.

Siden Gol ligger der det ligger var tanken og kjøre kun bilhenting uten fiske, men dette endret seg raskt til og bli mye kjøring en del fisking og minimalt med søvn.

Kort fortalt. Forlater Stavanger onsdag kveld med kursen mot Hardanger.

Nattfiske i Hardanger i desember suger!

Får kun lurt en lange av typen "Sykkelpumpe Large" i løpet av hele natta.

Etter en liten hvil og en kjapp tur over vidda har vi hentet herligheten!

95183_s.jpg

På vidda er forholdene nydelige for skigåing. Men siden vi ikke har skiutstyr, men bilene fulle av fiskutstyr går turen kjapt tilbake til Hardangerfjorden for å prøve ut nattens plasser i dagslys.

Resultatet på dagfisket var på nivå med nattfiske. Så vi blanker begge to.

Eneste fangsten blir hver vår blekkis

95184_s.jpg

Øystein starter showet med denne vakre skapningen.

95185_s.jpg

Minutter senere er det min tur.

95186_s.jpg

95187_s.jpg

I dag lørdag var det tid for ny tur. Planen var langt innover fjordene forbi Hjelmeland.

Men selvfølgelig er det noen f***a ferjeruter p.g.a. ombygning av ferjekai, så denne planen blir skippet.

Men fisketur blir det uansett, om noe amputert grunnet store mengder tømmer rundt omkring.

95188_s.jpg

Øystein starter showet med første fisk. Har til og med tatt av seg jakken for å ikke se dum ut på bildet!

95189_s.jpg

Etter dette blir vi en periode gjennsøkt av mini langer som denne.

95190_s.jpg

Dagens høydare blir denne

95191_s.jpg

Kort oppsumert en dag med lite fisk, lite aktivitet, men fint vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

95188_s.jpg

Øystein starter showet med første fisk. Har til og med tatt av seg jakken for å ikke se dum ut på bildet!

Ja, det klarte han jo bra...

Perfekt fiskebil, kruser rundt i en sånn på jobb sjøl og jeg ønsker meg faktisk en sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paugeot er en pålitelig bil, jeg er overasket over hvor lite problemer jeg har hatt med min.

Ser ut som dere hadde en fin tur selvom det ikke ble mye fisk, blekksprut er jo gøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny fiskebil, Stig. :)

Synd det ikkje vart fullklaff i Hardanger.

Takk for det, blir nok til at vi prøver igjen en gang på nyåret, reger med du stiller opp som guide.

Grattis med fornuftig og driftsikker bil.

Kjekt med skyvedør,for da kan du lempe inn bakseter om noen år.

Var det ca 600gr glassvar?

Billig fornuftig bil ja, kjekt å dra på lengre turer og med ned mot 0,5 på mila!

Glassvaren var nok dessverre ikke mer enn 360g. Syns selv den så mye større ut, men pers var det uansett.

Gratulerer med nye fiskebil :D

Håper den gir deg mange gleder framover :)

Takker, gledene kommer til å stå i kø! :P

Fantastisk det siste bildet.

Været var nydelig hele dagen, så himmelen var faktisk enda finere enn på bildet!

Perfekt fiskebil, kruser rundt i en sånn på jobb sjøl og jeg ønsker meg faktisk en sånn!

Kan anbefales om du ikke har behov for mer en 2 seter. Men anbefaler 2.0HDI og ikke 1.9 traktor diesel når det gjelder motorvalg.

Grattis med ny fiskebil.Flotte blekkisfangster :wub:

Kjekt med blekkis ja, faktisk min første.

[quote name=Mr Big fish :D ' date='13 December 2009 - 10:18' timestamp='1260695921' post='557405]

Paugeot er en pålitelig bil, jeg er overasket over hvor lite problemer jeg har hatt med min.

Ser ut som dere hadde en fin tur selvom det ikke ble mye fisk, blekksprut er jo gøy ;)

Turen var fin den, kan vel egentlig ikke forvente for mye på denne tiden av året.

Bilen er heldigvis ganske enkel, så om noe skulle gå galt bør d hvertfall være greit å fikse.

Klarte jo se enda mer mongo ut på det bildet der da Stig, neste gang blir det mongojakken og finlandshette :)

Hadde det ikke vært for kommentaren din i forkant av bildet så hadde det nok aldri blitt publisert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, blir nok til at vi prøver igjen en gang på nyåret, reger med du stiller opp som guide.

Den delen av Hardangerfjorden har eg ingen erfararing i når det gjelder kystmeite men i andre deler (Kvinnherad og Mauranger) stiller eg gjerne opp som guide. Har planer om ein tur i løpet av dei neste 3 vekene så ta gjerne kontekt hvis det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den delen av Hardangerfjorden har eg ingen erfararing i når det gjelder kystmeite men i andre deler (Kvinnherad og Mauranger) stiller eg gjerne opp som guide. Har planer om ein tur i løpet av dei neste 3 vekene så ta gjerne kontekt hvis det passer.

Romjula må du bare finne frem fiskeutstyret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den delen av Hardangerfjorden har eg ingen erfararing i når det gjelder kystmeite men i andre deler (Kvinnherad og Mauranger) stiller eg gjerne opp som guide. Har planer om ein tur i løpet av dei neste 3 vekene så ta gjerne kontekt hvis det passer.

Du får ta deg en forsøkstur, så kommer nok jeg og snuskongen oppover på nyåret!

:) Grattis med ny fiskebil, Stig, eg rekner med at den vert prega med ny laglogo etter nyttår; "no fish company". :D

Takker, gammel televerksbil :D Design av ny logo er i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.