Gå til innhold
Fiskersiden

gjedde i bergen....


Carl
 Share

Recommended Posts

Ikke spesielt lett å få gjedde i Grimenvann. I Birkelandsvannet ved Nesttun/Ulsmåg er det mye gjedde. I Nesttunvannet, men selv om gjeddene her kan bli store spørs det om ikke miljøgiftene er enda tyngre.. Hvorfor ikke leie båt/kano ved Er-an auto på Søfteland og ta turen innover Haugsdalen- her er lett å få gjedde på 2-3-4 kg. Også i Røykenesvannet er det muligheter for fin gjedde.

Jeg har ikke fisket i Gaupåsvannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solheimsvannet, har jeg aldri sett gjedde, selv om jeg bodde like ved i inndalsveien i 5 år. styrte masse på i vannet da, med modellbåter o.l.

visste heller ikke at det er gjedde i hauglandsdalen, da jeg har fisket masse ørret der, av små størrelse.

Men dette må prøves.

hunter: har hørt snakk om gjedde i liavannet og, men stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til at det er tatt gjedde på 5 kg+ i Tveitevannet. Også her er det mye miljøgifter... I Haugsdalen/Samdalen er det tatt gjedde på 13 kg. i garn. Det skal også være stor gjedde i Gravdalsvannet.

Skal du ha med en fin naturopplevelse er helt klart Haugsdalen å anbefale. Og så er det jo litt mer praktisk å fiske fra båt.

Sjekk ellers sidene til Bg. sportsfiskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:

Haugsdalsvannet er ikke hva det en gang var med hensyn til gjedde. Fisket mye der tidligere og fikk mye gjedde i størrelsen 1-5 kilo. Dessverre ble mesteparten av gjedden tatt opp med ruser for noen år tilbake, og nå får man bare sporadiske smågjedder.

OK. Det er 2-3 år siden jeg var der sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt gjedde nord for Bergen også. Tas gjedde i Hallandsvannet, og spesielt i sørenden i sivene hører du den lure seg inn på jakt.

Jeg ble skremt for noen år siden da et beist viste seg en meter fra meg i skumringen.

Det kan jo gå på en stor regnbue også, og det er jo ikke dumt det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av staalel

de vannene som ligger ved motorveien i nærheten av fantoft studentby har også mye gjedde. fisket der for over 10 år siden og fikk noen kilosgjedder der-men fins visst gjedde på opptil 5 kilo der-etter hva ejg hørte den gangen ihvertfall.

heter tveitevannet-og det har et nabovann også på andre siden av motorveien.

Det er også meget pen ørret i Tveitevannet, men dessverre er vannet et av de mest forurensede stedene i Bergen.

Vi hadde en demo med Aktiv Fritid der for noen år siden hvor en del sluk ble testet. Gjedden bet villig, men ikke noe stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 13 years later...
Den ‎23‎.‎03‎.‎2005 at 9.28, Carl skrev:

noen som har fått noe gjedde i gaupåsvannet??

Jeg har tatt 10-15 gjedder i Gaupåsvannet med en snittvekt på rundt kiloet. Innringet på bildet ser du en grunne. Ved redusert vannstand kan du bevege deg der, og det er her jeg har tatt dem. For øvrig har jeg tatt en del ørret på samme plass. Snittvekt ca 800 gram, men også på 1,5 og 2,7 kg

195294485_Gaupsvannet.png.3b7a881a696784f0f85e572c948432cc.png

Endret av Lundgren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.