Gå til innhold
Fiskersiden

Isforhold i Telemark


Thomas94
 Share

Recommended Posts

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var elendig der sist jeg var der også :)

Men isen er fremdeles i ytre deler av åbyfjorden,og der er det store! muligheter for bra fiske :)

Jeg tror jeg blir å finne der i morgen ;)

her er forøvrig en liten rapport derfra for noen dager siden :)

http://propilkki.no/viewtopic.php?f=64&t=1339

Endret av bsalte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min far,og eldste sønn fikk hversin kolje på nærmere 1,5 kg to dager før turen min med crom,det er respektabelt på våre kanter :glare: jeg fikk ganske mange koljer,men bikket ikke kiloen ^_^ typisk!

fatter var der ute i dag på morotur med scooter med nevøen,de melder om at den gamle isen er omtrent uforandret,men mye vann på....den nye er ubrukelig,så ikke noen stunt :P

Ser ut til å bli noen kuldenetter med lite vind og da kan det bli moro igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isen reiser nå :lol: har nok spist seg langt inn i åbyfjorden innen lørdag.

Var en fiskebåt der i dag som så ut til å kjøre i isen,men snudde da han fikk se det var folk der....tror kanskje det forklarer at den ytterste forsvant så kjapt....

Endret av bsalte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur utenfor Valle i går. rundt 40cm is, endel snø og mange steder plagsomt mye overvann. Heldigvis er det kjørt endel snøscooter der ute, så man har fine "veier" å gå på ;) Fisket i går var trått, stort sett småfisk, og kun de vanlige artene hvitting, sandflyndre, sypike, torsk, kolje og knurr.

Været var det ingenting å si på. Ble rimelig varmt inne i flytedressen etterhvert...

99908_s.jpg

99909_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Fossingfjorden idag. Dra IKKE dit! Jeg skal i hvertfall ikke tilbake på en stund.

For det første er det masse masse snø på isen. Og under snøen er det masse masse vann! Så jeg var kliss-våt allerede lenge før jeg hadde begynt å fiske. Og etter at jeg og en venn hadde stått 2 timer uten et ENESTE napp og gjenomvåte overalt så stakk vi hjem igen.

Fossingfjorden kan altså IKKE anbefalles. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor tjukk var isen i fossing,og hvor var dere der?

Isen var veldig tjukk. Er ikke så flink til å bedømme slikt, men den var godt over 30cm. Var litt vanskelig å bedømme fordi det var så sykt mye snø og "sørpe" som vi måtte borre igjenom først. Så hadde boret vært litt kortere hadde vi ikke komme igjenom!

Men hadde jeg vært deg så hadde jeg fisket et annet sted...

PS: Vi var på det "vanlige stedet". Altså ved hytta til Fabian Stang. Der man må gå ned den lille bakken.

Her sto vi...

Endret av tweek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Fossingfjorden idag. Dra IKKE dit! Jeg skal i hvertfall ikke tilbake på en stund.

For det første er det masse masse snø på isen. Og under snøen er det masse masse vann! Så jeg var kliss-våt allerede lenge før jeg hadde begynt å fiske. Og etter at jeg og en venn hadde stått 2 timer uten et ENESTE napp og gjenomvåte overalt så stakk vi hjem igen.

Fossingfjorden kan altså IKKE anbefalles.  :thumbsdown:

Er vel ikke Fossingfjorden sin skyld at du ikke hadde på deg skikkelig med skotøy? :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke Fossingfjorden sin skyld at du ikke hadde på deg skikkelig med skotøy? :fish:

Jo, det vil jeg si... Hadde ikke fossingfjorden vært full av snø og overvann så hadde skotøyet mitt vært bra nok. Det har vært bra nok for alle andre steder jeg har vært, men ikke bra nok for fossingfjorden. Så jeg synes virkelig det er fossingfjorden sin skyld! :thumbsdown:

Endret av tweek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tilbragt mye tid i fossing,og vet hvor dårlig det kan være der...derfor må man gjøre visse grep...foring pleier å være knall i fossing! da kommer det makrell,kolje,og hvitting. ofte helt oppunder isen. man finner også fisk uten å fore,men da er det en fordel å vite nøyaktig hvor du skal fiske.har funnet et sted meget nært der du har vært som leverer mye sandflyndre,morsomt hvis ikke noe annet er på hugget... Jeg håper å få meg et par turer dit,og da kan jeg jo vise deg stedet som bruker å levere bra :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg lovet en raport fra Eidangerfjorden i dag, så her kommer den: :thumbsup:

Er helt sykt dødt overalt for tiden. Jeg får så lite fisk at jeg begynner å lure på om jeg gjør noe seriøst feil når jeg fisker. Men jeg har jo fått masse fisk før og da fisket jeg jo på samme måte, så jeg skjønner egentlig ingen ting...

5 timers fiske ga 1 ok kolje og masse baby-koljer og et par baby-hvitting. Nei, selv om jeg hadde et par spennende napp, så legger jeg nok isfiskingen på hylla for i år. Nå venter jeg på at isen skal forsvinne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isen er sikker i Valle.

Vært der i det siste? Eller, det måtte vel i tilfelle være din far... Hørte rykter om at de ville begynne å bryte opp rundt der snart. ba folk holde seg unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært der i det siste? Eller, det måtte vel i tilfelle være din far... Hørte rykter om at de ville begynne å bryte opp rundt der snart. ba folk holde seg unna...

Han fisket der i går, fikk 8 Torsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.