Jump to content
Fiskersiden

Hardangervidda i Juni

TrophyHunter
 Share

Recommended Posts

Hello boys!

Jeg og PMG skal på vandring første uka i Juni.. Utgangssted blir Rjukan... Skal følge en rute som går til div. turistforeningshytter i 7-8 dager... Noen som er kjent i traktene ang. Fiskevann? Skal pakke med både kaste og fluestang, å håper på fangster til middag :) Har kart over områdene,så Navn på vann skal jeg finne [ ;) ]

God Påske [ :D ]

Kjenner ikke så godt til den delen av vidden dere skal gå. Men første del av juni er vel neppe den beste tiden for fiske på vidden enten det er på østsiden eller på vestsiden.

Skal selv på 7 dagers tur i sommer, men venter til månedsskifte juli/august.

Lykke til med turen.

PS!! Har dere gått på vidden før?

sitat:Opprinnelig postet av Hunter

Kjenner ikke så godt til den delen av vidden dere skal gå. Men første del av juni er vel neppe den beste tiden for fiske på vidden enten det er på østsiden eller på vestsiden.

Skal selv på 7 dagers tur i sommer, men venter til månedsskifte juli/august.

Lykke til med turen.

PS!! Har dere gått på vidden før?

Hello hunter....

Vi er klar over at det ikke akuratt er den beste tiden å ta ørretten på,men det er da det passer med friperioder og ferier hos folk...

Ikke vandret hardangervidden før, men har hatt en liten tur i skarveheimen... Så gleder meg no utrolig...

Bunnmeite, Thophy? Skal du ha med fluestanga, så pakk med nok streamers/numfer/klekkere. Personlig ville jeg tatt med et godt utvalg av maggot, mygglarver og meitemark, samt noen Mepps'er etc, hvis du er dlad i å kaste, kaste, kaste kaste etc..................

God tur!

Meite, meite meite.......

Og seff ABU røken (hvis du meiter, da)

Hvis du fisker kun med flue på den tiden hadde jeg ikke giddi å dra på Røken[ :) ]

sitat:Opprinnelig postet av Esox Lucius

Bunnmeite, Thophy? Skal du ha med fluestanga, så pakk med nok streamers/numfer/klekkere. Personlig ville jeg tatt med et godt utvalg av maggot, mygglarver og meitemark, samt noen Mepps'er etc, hvis du er dlad i å kaste, kaste, kaste kaste etc..................

God tur!

Meite, meite meite.......

Og seff ABU røken (hvis du meiter, da)

Hvis du fisker kun med flue på den tiden hadde jeg ikke giddi å dra på Røken[ ;) ]

Meite blir det nok,men hva vi tar med av meite er uvist enda... på en 8 dagers vandretur er det smart å pakke fornuftig [ :D ]... meite er vell kanskje smartest på denne tiden av året? hva med powerbaits??? tenkte på å ikke drasse med Levende meitemarks så mange dager?.... Et godt utvalg fluer blir pakket med [ :) ].....

Noen gode slukerblankser er et must? Sølvkrokens spesial??

sølvkroken spesial er ikke feil, kobber/rød er et must, men også sort m/gule prikker er en bankers [ :) ] Prøv også panther martin spinner, sort m/gule prikker her også og kobber/rød. Dette dekker det meste, men kanskje lurt med noe blankt i tillegg, og sildesluker, ev. små møresild [^]