Gå til innhold
Fiskersiden

Florø-Larsen på ein liden romjulstur


MrVolcom
 Share

Recommended Posts

Min bror har designet en ny havstang, og den havnet heldigvis under juletreet i år Tiger Inliner Denne måtte selvfølgelig prøves nå i julen^^ , så igår dro jeg og min bror innover i fjordene (Nedstrandsfjorden) for å teste litt dypvannsfiske. Dybdene lå på mellom 350-550m. Selvfølgelig ble d masse problemer. Ankeret fungerte ikke som d skulle, og kaldt dårlig vær gjorde at timene fløy uten å få fiske. Men tilslutt fikk vi prøve oss litt med stangå. Og på 400 m kjente jeg d dro til! Jeg gav tilslag og snella for livet for å stramme. Fisken satt som ei kula! Etter en god stund og slitne armer kom fisken i båten. Ny pers med Brosme på 9,4kg! Vi fikk også et par svarthå og 1 pigghå på rundt 550m som bifangst. Ble ikke tid til mer fiske. Men håper å få ligge der en hel dag neste gang jeg kommer hjem til Stavanger! Fantastisk fisk. Stangå var også helt topp! og anbefales på d sterkeste for havfiske entusiaster!

96240_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/38453/96240.jpg

Brosme 9,4kg

96242_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/38453/96242.jpg

John Olav og Bjørn

Takk for turen brutter, glede meg til litt lengre turer inn til godplassen, og dra ud me den nya skutå di når den e klar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbrosme, men så mye større ut enn 9,4! Er du veldig liten? :) Har du lengda på fisken og?

Hehe....den var kontrollmålt flere ganger på en "Salter" digitalvekt. Eg e forøvrig 1,86m høy :D

Fikk ikke tatt lengden på den. Ble glemt i gleden over vekta, og plutselig va han far igang me sløyekniven. Men den var ekstremt kort til tyngden. Aldri tidligere fått en så feit brosme i forhold til lengden. En skikkelig medisinball ;) Ble noen kraftige middagsstykker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.