Joost.L Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 (edited) Igår haddet jeg årets første satsing på storflyndre, men den plassen som har gitt meg mest er, som ifjor,......død I romjul begynnte jeg å fiske på en plass som har gitt meg for 20 år siden en svær flyndre, og hadde forrige veke 1 dag med 5 sandflyndrer mellom 700 - 800gr. Var tidlig ute idag, og igjen var det karpestangen som leverte med en gang. Fin skrubbe som var virkelig smellfeit... Denne veide 1123 gr. og ny pers Har nå Lasse som vitne, selv om vekten hadde gått noe ned 2-3 timer etterpå. Sjekk magen på denne..... Så gikk det over til sandflyndrer. Double, 762 og 781 gr. tror jeg det var. 4 stykk før de ble satt ut igjen, snittvekten ligger på 750 - 800gr. for sandflyndrene. Så kom Lasse innom, og viste seg som ekte Viking. Siden temperaturen haddet steget med ca. 16 gr. fra han dro hjemmefra til Vestlandet, stilte han like godt i joggebukse og T-shirt...... Det nappet til tider godt, og måtte ha litt hjelp av Lasse med å sveive opp en stang da jeg hadde fisk på 3 stenger samtidig. Det er dagens minste skrubbe sier han, og tenkte ikke mer over det. Da jeg senere skulle til å sette den ut synntes jeg nå virkelig at det var en rødspette... Totalt ble det 6 sandflyndrer, 1 skrubbepers og 1 spetteskrubbe? Fin tur og slettes ikke dårlig start, håper at det fortsetter nå etter en dårlig 2009! Edited January 3, 2010 by Joost.L Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kilgallon Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Grattis med flot fangst Så en smule kaldt ut å fiske i t-shirt ute nå.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Triturus Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Lasse fisker alltid i t-skjorte. Grattis med fine flate Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Magne Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Det var ei stor og flott Skrubbe Joost.Grattis med ny pers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
øysteiin Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Flyndrekongen har våknet fra dvale!! Frekk fangst Grattis me pb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joost.L Posted January 3, 2010 Author Report Share Posted January 3, 2010 Takk, takk. Kjekt å få litt fisk igjen etterhvert. Ikke hverdags lenger.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilhelm Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Grattis med flott skrubbepers. Om et er denne du sikter til som ei rødspette, vil jeg protestere og være enig med lasse. Skrubbe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joost.L Posted January 3, 2010 Author Report Share Posted January 3, 2010 Var denne ja, han prøver seg litt på hybrid nå... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilhelm Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Er mer skrubbe enn rødspette iallefall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge S Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Grattis med ny skrubbepers, Joost. Ellers er nok "spetta" ei skrubbe. Har fått fleire slike sjølv og gått fem på. Eg kaller dei; spettete skrubber. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joost.L Posted January 3, 2010 Author Report Share Posted January 3, 2010 Er mer skrubbe enn rødspette iallefall. Kan godt hende dere har rett her, flere som har en mening om spetteskrubben?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Magne Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Eg og heller mot skrubbe der Joost.Har sjølv fått ei skrubbe som såg sånn ut ikkje langt fra der du fikk din,og trudde med det samme at det var spette. Hadde dei samme røde prikkene men var skrubbette oppå.Støtter Lasse der som seier hybrid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
øysteiin Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Sier nok skrubbe på den ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gismervik Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Flott fangst, Joost... men det er nok ei skrubbe, iallefall ikke spette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trulsolsen Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Grattis med fine flate Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
asmund aa Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Grattis med ny pers Joost! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joost.L Posted January 3, 2010 Author Report Share Posted January 3, 2010 Takk, takk til alle. Og spetteskrube blir det siste ordet. Da fikk jamen Lasse rett, ikke verst. Godt at de gamle har litt å lære enda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nanablag Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Gratulerer med masse digre flyndrer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torrybra Posted January 4, 2010 Report Share Posted January 4, 2010 Flyndrekongen lever opp til navnet sitt igjen! Gratulerer med fin fangst og svær skrubbe! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joost.L Posted January 4, 2010 Author Report Share Posted January 4, 2010 Takk for det Nanablag og Torry... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Posted January 4, 2010 Report Share Posted January 4, 2010 grattis med flott pers Joost! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joost.L Posted January 4, 2010 Author Report Share Posted January 4, 2010 grattis med flott pers Joost! Hei Rune, kjekt å høre fra deg, takk for det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts