Gå til innhold
Fiskersiden

Nå drar jeg ut å fisker i 2010 :) På jakt etter Storlyren.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

Ny tråd nye muligheter :D

Pga at min forige tråd ble så tung at serveren til F.S nesten knelte tengte jeg det var best å starte en ny.

Byen er Bergen å kaien er Bontelabo, en plass jeg nesten har begynt å vanke på.

Torry hadde stått å fisket en stund da jeg ankom åstedet for noen dager siden, onsdagen startet veldig bra å etter ca 30 sec satt denne.

N1-2.jpg

Torry har noe tugt i enden av snøret å drar opp denne fine Torsken etter mye gjetting om hva det kunne være pga bevegelsene.

n2-2.jpg

n3-2.jpg

n4-2.jpg

Men etter denne ene Piggisen å Torsken dauet det helt av å kun noen Hvitting osv ville bite.

Etter noen timer med lite action i snørene å minimal bue på stengene pakket vi sammen, en varm stue å en iskald pils fristet mere forr min del, min fiske kompanjong skulle opp tidlig med barn.

Nyttårsaften ble det ingen fisking, men her er noen bilder fra Frekkhaug kaia på Meland Nyttårsaften.

n5-2.jpg

n6-2.jpg

Synd dette bildet ble litt ute av fokus, sikkert vært litt bevegelse i stativet som sto i snøen eller feil lukkemuskel tid :D

Men dette ble perfekt da, 12 blå å snøbading er forfriskende :(

n7-2.jpg

n8-2.jpg

n9-2.jpg

n10-2.jpg

n11-2.jpg

n12-1.jpg

n13-1.jpg

n14-1.jpg

n15-1.jpg

n16-1.jpg

Fin plass dette, å på stedet jeg står skal det vist være mulig å treffe fine dybder fra land, dette skal jeg sjekke å plassen skal fiskes på om ikke veldig lenge.

Fredagen kom å S10G Torry å jeg inntok Bontelabo, først ute var Torry å jeg å det ble rimelig fort surt når vinden begynte å svi i ansiktet å poddene veltet, he he.

Men 3 stk Vikinger holder ut, fyrer i ovnen å fester poddene med isklomper.

Jeg kan love dere en ting, det var digg å varme fingertuppa i ovnen innimellom.

S10G napper opp en fin Torsk siden blanking på Bontelabo er flaut :)

n17-1.jpg

n18-1.jpg

Fredagen startet for min del neten på samme måte som Onsdagen, først en Lange som måtte bøte med livet så en helt grei Pigghå.

n19-1.jpg

n20-1.jpg

Torry fikk værdens største Hvitting,...........eller var det Lyr ??? ;)

Action hos S10G igjen, håpet var MUS men opp kom en liten lage å skuffelsen var stor.

n22-1.jpg

n23-1.jpg

Ladden hadde rett, det var en som fikk en stiv en denne hyggelige kvelden på Bontelabo.

n21-1.jpg

Jeg fikk lurt opp en liten Hågjell også denne kvelden noe som ikke er helt vanlig her sier noen, dette er nr 2 for meg.

Blødde stygt fra tunga denne men tok sjangsen på å la den gå allikevel.

n24-1.jpg

Neste fisk på menyen ble en Knurr noe som heller ikke blir tatt ofte her, Torry var fangstmann denne gangen.

n25-1.jpg

Kulda, vinden å frosten tok på etterhert så Torry pakka ned en stang å litt utstyr, S10G gjorde det samme å satt seg i bilen.

Torry som har mere is i magen når det biter enn det var på kaia får run igjen, tørr ikke begynne å tenke på hvor mange run det var på stengene hans men denne satt.

Siste fisk for kvelden blir denne nydelige musa å en kald men bli Torry er fornøyd.

n26-1.jpg

n27-1.jpg

n28-1.jpg

n29-1.jpg

Sjekk hjertet over munnen.......

Jeg ble selvfølgelig gira så jeg ble stående en stund till alene å forlatt, men det beit ikke mere denne kvelden desverre.

Pga visse problemer med bilen ble jeg i Bergen til mandag, dro på Bontelabo på full flo å fisket i skumringen noe som skal være bra, men ikke denne gangen.

En Kolje lurte seg på kroken å en Hvitting, ingen Piggis, snufs....

n31-1.jpg

Takker Torry å S10G for hyggelig selskap i kulda, ovnen redda oss fra neglspretten men hadde vært mere effektiv mot kulda om det ikke hadde blåst så jæ#%lig.

n30-1.jpg

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 284
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for godt selskap på bonten! Kommer til å savne den ovnen på neste fisketur. Den var helt genial når vinden herjet som verst. Satser på bedre fiskelykke neste gang, kan se ut som jeg havner oppover igjen 22-24 jan.

Synd det ikke klaffa med piggis eller mus på mandagskvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt selskap på bonten! Kommer til å savne den ovnen på neste fisketur. Den var helt genial når vinden herjet som verst. Satser på bedre fiskelykke neste gang, kan se ut som jeg havner oppover igjen 22-24 jan.

Synd det ikke klaffa med piggis eller mus på mandagskvelden.

Vill heller ha en Piggis over 6 kilo enn en mus till faktisk.

Ikke umulig at jeg også stiller den helgen, vi ringes.

En frisk start på året Lasse. :)

Ett stikkord etter isbadingen din må vel være: Liten og blå. :P

Å nei da, ikke så ille som det ser ut ;)

Fin start på det nye året ^_^ Ser fram til kommende rapporter.

De vill komme fortløpende, skal fiske masse i tiden fremmover å ikke stresse med så mye andre ting.

Fisking er balsam for sjelen å ikke minst sundt å fantastisk spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggis over 6 kg fikser vi her inne. ;)

PS: Ikke mange som har bilder av den avskyelige snømannen.... ;)

Nå som det er isfritt her, kan du satse på piggpers fra land. ;)

Råere å ta de fra land etter min mening, så se ikke bort fra at jeg vill prøve igjen der snart ^_^

Kan prates snart, neste helg blir det neppe fisking for min del pga ungene å Ladden ny gradering i kampsport.

Takk for snømann komplimanget ;)

Fantastic start to the year :)

Not so god, but its a start :P

Herlig rapport og start på året, lover godt.... ;)

Takker , allt er bedre enn blanking da, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok uttelling på satsing i kulda.

Med den ovnen der ville jeg hatt flere turer ned :lol:

Hadde egentlig tenkt meg nedom en av dagene, men forstrakk ryggen da jeg skulle lempe barnevogna over en snøhaug med en hånd (med ungen oppi).

Får heller komme ned neste gang.

Såvidt jeg vet er det tatt mye hågjel i fjor, og jeg fikk 3 eller fire knurr der i 2009, men nesten ingen av artene i årene før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok uttelling på satsing i kulda.

Med den ovnen der ville jeg hatt flere turer ned :)

Hadde egentlig tenkt meg nedom en av dagene, men forstrakk ryggen da jeg skulle lempe barnevogna over en snøhaug med en hånd (med ungen oppi).

Får heller komme ned neste gang.

Såvidt jeg vet er det tatt mye hågjel i fjor, og jeg fikk 3 eller fire knurr der i 2009, men nesten ingen av artene i årene før.

Kulda var borte når det beit eller hylte i nappvarslerne til Torry ;)

Sikkert riktig det du sier ang artene der, jeg er ikke kjentmann på plassen å hører kun ydmykt på dere lokale å hva dere sier.

Blir sikkert en tur till i Januar, broder`n har latt seg friste av plassen å truer med å komme snart så kansje vi kan treffes da.

Jeg har en kødden rygg selv å må tenke på den hvær eneste dag, løfte barnevogner med en hånd over brøytekanter er ikke lurt :lol:

God bedring.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ble det tid til isfiske, å jeg som ikke har fisket på isen siden jeg var en liten gutt i Bunnefjorden ble litt skeptisk når vi skulle gå uttpå :blush:

Detta så ikke trykt ut i mine øyne, he he.

l1.jpg

Isen holdt å på veg ut til de første hullene ser vi 3 Ørner som glir rundi i lufta, 2 kråker jagde også en Ørn noe som var ganske kult å se på.

l2.jpg

l4.jpg

De første hullene vi hogde ut fikk vi kun små Hvitting i, ble ikke der lenge å flyttet oss lenger ut på isen etter tips fra en kjenning fra K.H.K som kom drassende med 2 pene Torsker..

l3.jpg

Nytt sted nye muligheter, å her var Hvittingen større :)

Min største i dag var på 1,3.

l5.jpg

l6.jpg

l7.jpg

Fin blå metallic fisk på en bli Ladden.

l8.jpg

Vinden som var meldt uteble å vi som hadde kledd oss litt for godt hadde det veldig komfertabelt på isen i dag, fiskestimene kom i rykk å napp å det ble faktisk en del action.

l9.jpg

l13.jpg

l10.jpg

l11.jpg

Slapp ut igjen over rundt 50% av fisken vi fikk i dag, Hvitting er godt så noen ble med hjem selvfølgelig.

Helt på tampen av dagen ble det plutselig høy OI OI faktor på ladden, sene raste ut å buen på stanga sa allt.

2 stk lyr på rappen redda dagen til Ladden i dag tror jeg, morro å se på å fikk filmet en del av det.

Fristet til gjentagelse dette så om isen holder så er det også isfiske på menyen om 14 dager .

l12.jpg

Tusen takk for en kjempefin dag på isen Ladden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si isen hadde forsvunnet raskt inne med land.

Så slettes ikke feil ut me en dag på isen under de der forholdene.

Var trygt å gå ut flere steder der vi gikk ut, men litt skummelt var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skaffe deg et nytt objektiv mr.big, jeg kan da umulig ha sett sååå sløv ut på det bildet med den minste lyren???

Men sånn ellers, knalldag med middels fangst.

Eneste problemet nå, er at knekklysene kommer til å lyse til uti april måned hehe.(forbanna seigliva)

Takker tilbake for en veldig fin tur idag, det var sunt for kropp og sjel.

Kan legge til at isen var 30+ på det tjukkeste idag, så kunne ha kjørt hjullaster ut til hullene.

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en trivelig dag på isen.

Så ikke spesielt trygg ut isen langs land, så jeg hadde sikkert snudd der :)

Vi hadde jo flytedresser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine turen det leste nettopp om gigaknurren da ble din litt pinglete :)

Den "piglete" knurren er Ladden sin ;)

Du må skaffe deg et nytt objektiv mr.big, jeg kan da umulig ha sett sååå sløv ut på det bildet med den minste lyren???

Men sånn ellers, knalldag med middels fangst.

Eneste problemet nå, er at knekklysene kommer til å lyse til uti april måned hehe.(forbanna seigliva)

Takker tilbake for en veldig fin tur idag, det var sunt for kropp og sjel.

Kan legge til at isen var 30+ på det tjukkeste idag, så kunne ha kjørt hjullaster ut til hullene.

Trenger ikke nytt objektiv Ladden, trapp deg ned på Metadonen å slutt å røyk Hasj så blir du strax litt mere våken i blikket skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god tråd ;) Likte snøbadingen, din syke syke .... brrr

Det var bare 12 blå i Bergen den kvelden :)

Ringte Ladden å utfordret han på tlf men desverre pinglet han ut å har fotstsatt ikke snøbadet i år så ser ut til at jeg vant den.

Vi utfordrer hverandre i mye "løye" stort sett er det gøy å vi gir begge gass, 7 simple blå var det på Karmøy den kvelden, fortsatt har ingen på F.S sett Ladden snøbade, trist trist å selvfølgelig flaut ;)

Takk forseten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.