Gå til innhold
Fiskersiden

Nå drar jeg ut å fisker i 2010 :) På jakt etter Storlyren.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

  • Svar 284
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så ut som en fin tur.

PS: Ladden, du må skaffe deg et mulldyr til den kjelken..... Trodde du hadde lært det..... ;)

Jeg har ser du, han drar min også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en fin tur.

PS: Ladden, du må skaffe deg et mulldyr til den kjelken..... Trodde du hadde lært det..... :rolleyes:

Var ikke så verst å dra på ålfjorden, men mr.big skulle jo selvfølgelig ha 20 kilo agn med seg...på min kjelke.

Ellers så hadde han en sykt tung kjempebag med utstyr på akebrettet sitt, ikke at det blei brukt så mye da hehe.

Neste gang stiller vi med halve vekta og enda bedre tid, kanskje nattfiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så verst å dra på ålfjorden, men mr.big skulle jo selvfølgelig ha 20 kilo agn med seg...på min kjelke.

Ellers så hadde han en sykt tung kjempebag med utstyr på akebrettet sitt, ikke at det blei brukt så mye da hehe.

Neste gang stiller vi med halve vekta og enda bedre tid, kanskje nattfiske?

Utstyr å agn må med, kjipt å ikke ha noe om man plutselig skulle trenge noe :blush:

Ikke helt i trå med Team Kaos men denne gangen maglet det faktisk ingenting, he he.

Muligheter for nattfiske i Sauda da tro, på isen ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is? Hvilken is?

Men på det andre stedet, ja... ;)

Nattfiske på isen snakket Ladden å jeg om å få till helgen 29 30 31 Jan en gang.

Hadde vært kult å fått dette till, ovn å telt blir med tenker jeg så Ladden kan holde ut natten :)

Jeg er åpen for forslag eller å dra på plassen din, Ålfjorden er også et alternativ.

Hadde vært kult å dratt en plass det hadde vært muligheter for Skate eller Pigghå da :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har muligens fått "familiefri" den helga.... Ser hva vi får til. Er forøvrig meldt mildvær til uka....

Ser ut til at det må bli natt til søndag, håper noe is fortsatt er trygg da :)

Vi ringes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da går turen strax ut på isen i retning Sauda.

Ladden venter på brøytebilen så han kommer seg ut på veien å jeg koser meg med Opeth kaffe å er strax ferdig med pakking av utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish ^_^' date='31 January 2010 - 07:35' timestamp='1264919715' post='570542]

Da går turen strax ut på isen i retning Sauda.

Ladden venter på brøytebilen så han kommer seg ut på veien å jeg koser meg med Opeth kaffe å er strax ferdig med pakking av utstyr.

Hoho!B) Opeth og kaffi her òg! ^_^ Kaluha i kaffen dog... :D skal snart legge oss...eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho! :lol: Opeth og kaffi her òg! :lol: Kaluha i kaffen dog... :( skal snart legge oss...eller?

Ingen Kaluha i min da, regner med at dere står opp snart da.

Dagens tur på isen er over å det har vært en deilig men slitsom tur.

Føret var rimelig greit et stykke, men jo lenger vekk fra sivilisajonen vi kom jo værre ble det.

Isen1.jpg

Hadde vel kommet ca 40 cm snø noen steder å mere andre steder, å i natt våknet jeg av et hel#&tes smell som tok både strømmen å fikk huset til å riste så utvilt er vel litt feil å si at jeg var i dag.

Kjørte litt feil å havnet på glattisen, var umulig å snu så gripetak måtte settes på, de ble på til vi kom fram på rett plass :)

Vidar skulle egentlig være med i dag men måtte bli hjemme pga "syke barn" også kallt fyllesyke, he he.

Isen2.jpg

Isen3.jpg

Isen4.jpg

Etter å ha vasset i ca 1 meter snø et godt stykke med oppakkning var vi endelig på isen, det var det ca 20 till 40 cm snø å uten Vidar var det bare å begynne å hugge hull i blinde.

Isen5.jpg

Isen6.jpg

Isen7.jpg

Vi fant fisk med en gang, Hvitting på Hvitting igjen :lol:

Snøen som skulle gi seg kl 12 00 ga seg heller ikke men det gjorde igrunn ingenting, vi fikk fisk å dette var deilig.

Kakao kaffe å mat smaker sjeldent bedere enn i settinger som dette.

Flytta oss litt legere ut på isen etterhert, der ble det også plukket opp en del Hvitting pluss en Knurr som Kjetil fikk.

Isen8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin vintertur der ja. Det ble en kombinasjon av fyllesyk og syke unger og kone i dag, så jeg ble hjemme værende ja. Ser ut som dere har funnet hullene på rett sted hvertfall. :)

Fisket dere bare med agn?

Torsken pleier å utebli, frem til pilken kommer uti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish ;)' date='31 January 2010 - 20:55' timestamp='1264967719' post='570669]

Ingen Kaluha i min da, regner med at dere står opp snart da.

La oss halv 10, sto opp etter 5 timar. Ikkje så produktiv i dag dog... :)

Såg ut til å være ein fin tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin vintertur der ja. Det ble en kombinasjon av fyllesyk og syke unger og kone i dag, så jeg ble hjemme værende ja. Ser ut som dere har funnet hullene på rett sted hvertfall. :P

Fisket dere bare med agn?

Torsken pleier å utebli, frem til pilken kommer uti...

Hovedsakelig med agn ja, Ladden pilket en del men uten resultat.

Fin plass da :P

Uff såg slitsomt ut, dere skal ha kredit for innsatsvilje!

Foretrekker fisking fra land i påsketider med kjørbare veier og fin sol på himmelen.

Vi snakkes.... ;)

Skulle være "smarte" på tillbakeveien å ta en kortere veg, men der var det løs snø opp til håftene ;)

Men vi kom oss ut til slutt.

Hiakk med kniper`s er jo bare sååå behagelig da. :)

Cudos for å ha tatt seg frem til isen i snøværet.

Cudos for å ha bekreftet at det finnes hvitting andre plasser også.

Takker for rapp+bilder. ;)

Plutselig fikk denne sangen en betydning for meg ;)

Kan legge till at jeg klarte å knekke øksa i første hullet, så resten av hullene ble hugget ut uten skaft.

Det var 26 cm tykk is på plassen.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit og fin tur ja, og uten å blanke selvfølgelig.

De siste halvannen mila var en brei og fin vei, men det var stort sett bare plass til en bil innover pga snø.

At vi var veldig skeptiske til isen i begynnelsen(ved land spes.) er bare en teit, virkelig god kvalitet på den isen der inne.

Litt merkelig at det ikke var en eneste person utenom oss utpå egentlig.. :P

Vi diskuterte litt hvordan vi skulle stave bakrutelogoen, Mr.big insisterte på at det måtte skrives chaos....men jeg føler det er noe galt da.

Men som alltid var det en rekke kjepper i hjulene hehe.

1. Jeg blei innesnøa slik at vi blei kraftig forsinka.

2. Da vi endelig kom oss avgårde, kom meldingen om frafall på guiden vår.

3. De siste 15 kilometrene var av en slik art at mr.big egentlig ville snu, pluss at vi blei stående å spinne ved kaien.(løste dette med knipetak)

4. Etter 10 cm. hugging så knakk øksa, så vi måtte hugge videre helt uten skaft.

Slike ting er egentlig bare med på å krydre turen, vi skal alltid ha ei sånn liste hehe.

Kan legge til at stillingen blei omtrent 8-4 eller noe.(lett seier denne turen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit og fin tur ja, og uten å blanke selvfølgelig.

De siste halvannen mila var en brei og fin vei, men det var stort sett bare plass til en bil innover pga snø.

At vi var veldig skeptiske til isen i begynnelsen(ved land spes.) er bare en teit, virkelig god kvalitet på den isen der inne.

Litt merkelig at det ikke var en eneste person utenom oss utpå egentlig.. :P

Vi diskuterte litt hvordan vi skulle stave bakrutelogoen, Mr.big insisterte på at det måtte skrives chaos....men jeg føler det er noe galt da.

Men som alltid var det en rekke kjepper i hjulene hehe.

1. Jeg blei innesnøa slik at vi blei kraftig forsinka.

2. Da vi endelig kom oss avgårde, kom meldingen om frafall på guiden vår.

3. De siste 15 kilometrene var av en slik art at mr.big egentlig ville snu, pluss at vi blei stående å spinne ved kaien.(løste dette med knipetak)

4. Etter 10 cm. hugging så knakk øksa, så vi måtte hugge videre helt uten skaft.

Slike ting er egentlig bare med på å krydre turen, vi skal alltid ha ei sånn liste hehe.

Kan legge til at stillingen blei omtrent 8-4 eller noe.(lett seier denne turen)

Det er 6 fisk i fryseren min, alders diment eller ????

Hvem fikk størst ????? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så skulle isen i Sauda testes noe jeg også hadde veldig lyst til i fjor men som desverre ikke ble noe av pga visse "feilprioriteringer".

Gikk ut døra ca kl 07 00 å været var fantastisk.

isen12-1.jpg

Vel framme på plassen var det bare å følge spora til Vidar ned på isen.

isen22.jpg

isen32.jpg

Fisket var igang å det er vel ingen stor hemmelighet at det var stor Pigghå jeg ville ha.

Flyttet oss rimelig raskt fra plass nr 1, der var det kun små napp å ingenting satt, små napp er heller ikke intresangt for min del.

isen42.jpg

Ladden & sønn ankom åstedet å mere utstyr å passe på kom på isen.

Fenris var jo med å agn var veeeeeldig intresangt, ba alle passe på kroker osv men Fenris klarte allikevel å snike seg bak Ladden som klargjorde utstyret.

Dette resulterte i at en sirkelkrok satt i tunga til Fenris med agn.

Kroken fikk jeg løsnet etter mye protest fra Fenris, plutselig løsnet allt å vi trodde dette gikk greit, men nei, ingen krok satt på snøret til Ladden.

Kastet meg igjen over Fenris som tygde på noe, åpnet munnen hans å så agnet men ingen krok :angry2:

isen52.jpg

Fisket forsatte å jeg begynte å få fisk, dro totalt opp 5 små Brosmer å en knurr på denne turen.

Det dypeste jeg fisket på var 100 meter, vi startet på ca 25.

isen62.jpg

isen72.jpg

Her ble det plutselig liv å mye skriking, noe STORT satt i enden av snøret til Markus å pulsen min steg ganske mye, Ladden prøvde å hjelpe han litt å allt gikk bra helt til Markus gjorde en liten tabbe å ga fisken slakk på snøret.

Det røyk å fisken kom seg unna, utrolig trist for Markus som garantert hadde fått seg en pers på str her.

isen82.jpg

Selvom de store haiene uteble i går hadde vi kontakt med de, en av mine hjemmelagde agnposer ble også rivd i filler av "noe" der nede.

En deilig dag på isen ble det allikevel.

isen9.jpg

Vidar med dagens største.

Her en liten stemnings video.

th_Saudaisenfeb2010012.jpg

isen11.jpg

Liten Hyse eller Kolje.

Går lett å putte disse små fiskene tillbake i hullet sitt :P

isen10.jpg

Knurr som knurra så jeg hørte den gjennom isen, morro :D

I hele går å i hele dag har jeg gravd igjennom bæsj, letet etter kroken som ingen fant i går.

Håpet å håpet den skulle komme ut om han hadde svelget den, å hva finner jeg etter graving nr 6 ?????

isen12.jpg

BINGO, utrolig deilig at kroken ikke satt seg fast et sted inni kroppen, det kunne fått et tragisk utfall.

Rester fra en agnpose kom samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.