Gå til innhold
Fiskersiden

Sea Shepherds superbå Ady Gil-


mao
 Share

Recommended Posts

  • Svar 180
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, han ble kastet ut av GreenPeace når de bestemte seg for å slutte å aksjonere og heller bare ta bilder og vifte med grønne og rosa ballonger. Han ble nok litt for ekstrem gett

he he, takk for informasjon, og beklager at jeg feilaktig nevnte Greenpeace i mitt innlegg. Jeg har tydeligvis ikke fulgt med HELT i timen! :) Men uansett hvem Watson & co kjemper for, prinsippet i mitt innlegg står ved lag. Poenget er jo at de bruker ulike virkemidler for å få fokus på sin sak. Og når de først var kjørt på av den japanske tråleren, ønsket de naturligvis å utnytte også denne hendelsen maksimalt. Dette er jo egentlig elementær markedsføringsstrategi. Og hvis det er riktig at de senket skuta med vilje etterpå kan jo det uansett ikke brukes som unnskyldning for det den japanske tråleren gjorde, slik man nesten kan få inntrykk av her.

At Watson er kastet ut av Greenpeace er jo et prov på det vanskeligste dilemmaet i slike saker; når kan målet hellige middelet? Eller mer presist; hvor langt skal det være akseptabelt å gå for å oppnå en sak? Å følge lover og regler vil sikkert mange si, men hva vis lovene ikke er tilstrekkelige, eller gir den beskyttelse de BØR gi? Mange vil sikkert si at motstanderene mot både Altautbygging og monstermaster i Hardanger gikk langt ut over hva som burde være akseptabelt. Er det likevel noen saker som er så viktige at ens samvittighet bør gå foran respekten for lover og regler? Og dessuten er det jo et spørsmål om perspektiv. Å bruke ekstreme virkemidler for å stoppe monstermaster i Hardanger synes kanskje å være "overkill", selv om man er i mot slike. Å redde kritisk truete dyrearter som makrellstørje og mange haiarter derimot, da kan man vel knapt gå langt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.