Gå til innhold
Fiskersiden

Sea Shepherds superbå Ady Gil-


mao
 Share

Recommended Posts

  • Svar 180
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo på grensa til galskap og la disse aktivistene gå på havet. de er jo så talentløse som det går an og få det... rent ned meg i raua hvor fort går en japansk hvalfangstskute i forhold til dette vidundere av en båt. Hvor berekraftig hvalfangsten der er vet jeg ikke men tror ikke Sea Shepherds folk gjør den store forskjellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo på grensa til galskap og la disse aktivistene gå på havet. de er jo så talentløse som det går an og få det... rent ned meg i raua hvor fort går en japansk hvalfangstskute i forhold til dette vidundere av en båt. Hvor berekraftig hvalfangsten der er vet jeg ikke men tror ikke Sea Shepherds folk gjør den store forskjellen

uansett, om noen pøbler med deg har du ingen rett til å kjøre de ned med bilen din, har du? "Mann kjørte ned gutt (8)! -Han kastet en snøball på bilen, så jeg kjørte han rett ned"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett, om noen pøbler med deg har du ingen rett til å kjøre de ned med bilen din, har du? "Mann kjørte ned gutt (8)! -Han kastet en snøball på bilen, så jeg kjørte han rett ned"

Hvis du ser på videoen vil du se at Sea Shepheard båten gir gass rett før kollisjonen og kjører inn i den japanske båten...hadde de ikke gjort det hadde det ikke blitt noen kollisjon. Idiotene til Paul Watson er selv skyld i hele situasjonen når de legger seg midt i leia til forskningsbåten og attpåtil med overlegg legger seg rett forran baugen på japanernes båt.. Som i motsetning til det den moderne superbåten til disse tullingene ikke kan snu eller stoppe på en femøring.

uansett, om noen pøbler med deg har du ingen rett til å kjøre de ned med bilen din, har du? "Mann kjørte ned gutt (8)! -Han kastet en snøball på bilen, så jeg kjørte han rett ned"

Nå var det japanerne som ble påkjørt...ikke Sea Shithead båten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, bedritne japanske hvalfangere

Har du sett noen av episonene av "Hvalkrigen" på Discovery? remy.

Er det noen som er bedritene må det være Idioten Watson og manskap. Makan til talentløse lygarstaura ska en lete lenge etter! Hvorvidt det er katastrofe for Hvalen at det blir skutt noen individer til forskning skal jeg ikke utale meg om, men måten sea shepard opererer på er horibel, han setter manskap og andre i fare hver gang de forlater kai.

Nei, her får japsn min stemme...........

Endret av Olsen77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange som mener at Japan kaller båtene sine for forskningsfartøy bare for å gjøre hvalfangsten deres litt mer legitim. Da er det kanskje ikke så ille å plage et "forsknings"fartøy, hvis målet er å redde hvalene ;) ?

Liten sak fra bbc om dette.

Endret av Stavanger_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, bedritne japanske hvalfangere

Dei som er bedritne her er Paul Watson og Sea Shepherd. Dei er ekstreme militante aktivister som burde blitt sperra inne. Båten deiras kan jo kjøre i ring rundt den store kvalfangarbåten (og det gjer den mykje også) så at den er rent ned av japsane er berre tull. I tilfelle har den lagt seg like foran baugen den slik samanstøt er uunngåelig.

Endret av Helge S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som er med på Sea Sheperd-båten MÅ være villige til å ofre livet. Og dette er noe de fleste ombord synes er helt greit. Så det er ikke synd på de og jeg tror heller ikke at de er ute etter at man skal synes synd på de. De søker besvist etter slike "storyer" slik at de får oppmerksomhet.

Alt de bryr seg om er å redde hvalene. Og det at vi disskutere dette nå gjøre bare at de har fått det som de vil. At det er de som kjører inn i hvalfangsbåten eller omvendt spiller ingen større rolle. Det viktige er å skape "debatt" rundt hvalfangst. Og det har de klart.

De er ekstreme, ja. Og de gjør mer eller mindre hva som helst for å stoppe hvalfangst. Og den beste måten å gjøre det på er å bruke media. Jeg har sett alle episodene av Whale wars og det inntrykket jeg fikk var at de er villige til å ofre sine egne liv for hvalene, men de er ikke ute etter å bevisst skade noen av de som jobber ombord på de japanske båtene. De er smarte nok til å forstå at det ikke er mannskapet ombord på hvalfangsbåtene sin skyld. De har jo bare dette som jobb. Er jo sikkert ikke bare å velge å vrake av jobb i Japan...

Jeg støtter dette sålenge det ikke går utover å skade "uskyldige". For i mine øyne er hvalene også "uskyldige". Personlig er jeg ikke veldig fan av å jakte og drepe dyr. Noen dyr kan jeg forstå at vi jakter på og bevisst "minker" bestanden på. F.eks. elg el. Men hval er det INGEN grunn til å drepe. De er alt for få og er truet. Samme tenker jeg om ulv. Fins ikke mange igjen og det hadde vært veldig trist om det ikke fantes noen igjen om et par hundre år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett, om noen pøbler med deg har du ingen rett til å kjøre de ned med bilen din, har du? "Mann kjørte ned gutt (8)! -Han kastet en snøball på bilen, så jeg kjørte han rett ned"

At du støtter desse idiotane forteller eindel men å komme med slikt piss som dette for å forsvare dei er forkastelig. ;)

PS: Eg støttar absolutt ikkje ulovlig kvalfangst og anna ulovlig fiske. Derimot støttar eg andre naturforkjemparar men Paul Watson og Sea Shepherd er kriminelle kjeltringar som berrre gjer vondt verre.

Endret av Helge S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes japanernes motiv med fangst for forskning virker meget suspekt. hvis de ikke klarer å få nok data om hvalenes liv i havet uten å drepe en hel gjeng med hval, så synes de bør slutte med hvalforskningen. er ganske utdaterte forskningsmetoder å drepe dyra du forsker på i så stor utstrekning. det er utviklet mange nye redskaper og metoder innen naturforsking de siste åra, f.eks gps-sendere osv. jeg er ikke forsker så jeg har ikke så god oversikt over akkurat hvilke metoder og redskaper som kan benyttes i forskning på så store dyr som hvaler, men jeg er sikkert på at det går veldig fint å få masse data fra hvalene uten å drepe så mange.

er ganske så sikker på at det ligger sterke kommersielle interesser bak hvalfangsten til japan. det er ikke grunnlag for å drepe så mange hvaler for forsknings skyld. teknologien også innen forskningen blir naturligvis bedre etter som tiden går og det motstrider jo veldig japanerens nye forskningsprogram(JARPA-2), hvor de har tenkt til å drepe enda flere individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, bedritne japanske hvalfangere

Det var bare et spørsmål om tid slik som de idiotene holder på. Det er håpløst hvordan disse kriminelle galningene har fått herje på og leke sjørøver. Det verste er at de sikker kommer godt ut av dette. De lever jo av å lage bråk, og så spre det på web og tv.

Har du sett hvordan de opererer? Har du sett på hjemmesiden deres hvordan de gir detaljerte beskrivelser på hvordan man skal sabotere og senke norske/japanske skip? Hvordan noen kan støtte dem fatter jeg ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HelgeS, hva du mener er piss eller ikke, det tar jeg langt fraspark og driter i! Sea Shepperd TØR i det minste å gjøre noe, ikke bare i hval saken men mange andre saker. Hadde det ikke vært for at Norge selv driver med bedriten hvalfangst, hadde nok fløyta fått en annen lyd her i dette landet også! Du kan si hva pokker du vil, men fakta f#¤%& er fortsatt at det IKKE finnes en human måte å drive med hvaljakt, uansett hvilken Hvalgranat man velger å sette i spissen på harpunen. Så før du slenger rundt med kjeften om hva som er piss og ikke piss, så tenk på hva de egentlig prøver å stoppe. Skulle likt å se din reaksjon om man slaktet storfe med pil og bue med sprengelement i spissen som funker tidvis. Jeg driter i hva du måtte mene div organisasjoner gjør, gjør ikke, men å kalle en hvilken som helst organisasjon for terrorister og annet tull, bevitner ikke annet enn total likegyldighet for voldtekt av naturen. Noen av aktivistene MÅ være ekstreme, mens de brorparten er politisk korrekte. Noen ganger fører ekstreme handlinger med seg mye publisitiet, slik som i dette tilfellet. Hva som er riktig, hva som er galt, de har ihvertfall aldri skadet eller drept noen mennesker.

Og til han som spurte om jeg har sett whalewars: JA. Det er håpløst irriterende å se de misslykkes gang på gang, men de gjør ihvertfall noe. Og alle mennesker som GJØR noe og ikke sitter på rævva og forteller kona hva som burde gjøres, de får en stjerne i boka fra min side. Hvorfor får ikke miljøvern aktivister som lenker seg til trær i regnskogen pepper når de blir skadet? Eller de som angriper lokabefolkningen for å stjele tilbake fengslede dyr? Krigen om hvalfangst er en propagandakrig, og hvem enn som sier Paul Watson er en tulling på dette feltet, vet sannelig ikke hva de snakker om. Det er sannelig flaut å være nordmann mtp hvalfangsten.

Og jeg skulle gjerne senket/sabotert ett norsk hvalskip, hadde ikke kostet med en kalori (litt fleip) ! Men nå har vi jo begynt i stor stil å høste av maten til hvalen også, hvor skal det ende lissom

Jeg har like lite til overs for ulovlig rovdyrjakt som hvaljakt og:

og

http://www.youtube.com/watch?v=Sw5qgVp0jng

og

og alt annet som er dyremisshandling og rovdrift av jorden! Og når folk kommer og kaller ALLE som prøver på en eller annen måte å gjøre noe, så blir jeg ihvertfall forbanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HelgeS, hva du mener er piss eller ikke, det tar jeg langt fraspark og driter i! Sea Shepperd TØR i det minste å gjøre noe, ikke bare i hval saken men mange andre saker. Hadde det ikke vært for at Norge selv driver med bedriten hvalfangst, hadde nok fløyta fått en annen lyd her i dette landet også! Du kan si hva pokker du vil, men fakta f#¤%& er fortsatt at det IKKE finnes en human måte å drive med hvaljakt, uansett hvilken Hvalgranat man velger å sette i spissen på harpunen. Så før du slenger rundt med kjeften om hva som er piss og ikke piss, så tenk på hva de egentlig prøver å stoppe. Skulle likt å se din reaksjon om man slaktet storfe med pil og bue med sprengelement i spissen som funker tidvis. Jeg driter i hva du måtte mene div organisasjoner gjør, gjør ikke, men å kalle en hvilken som helst organisasjon for terrorister og annet tull, bevitner ikke annet enn total likegyldighet for voldtekt av naturen. Noen av aktivistene MÅ være ekstreme, mens de brorparten er politisk korrekte. Noen ganger fører ekstreme handlinger med seg mye publisitiet, slik som i dette tilfellet. Hva som er riktig, hva som er galt, de har ihvertfall aldri skadet eller drept noen mennesker.

Og til han som spurte om jeg har sett whalewars: JA. Det er håpløst irriterende å se de misslykkes gang på gang, men de gjør ihvertfall noe. Og alle mennesker som GJØR noe og ikke sitter på rævva og forteller kona hva som burde gjøres, de får en stjerne i boka fra min side. Hvorfor får ikke miljøvern aktivister som lenker seg til trær i regnskogen pepper når de blir skadet? Eller de som angriper lokabefolkningen for å stjele tilbake fengslede dyr? Krigen om hvalfangst er en propagandakrig, og hvem enn som sier Paul Watson er en tulling på dette feltet, vet sannelig ikke hva de snakker om. Det er sannelig flaut å være nordmann mtp hvalfangsten.

Og jeg skulle gjerne senket/sabotert ett norsk hvalskip, hadde ikke kostet med en kalori (litt fleip)! Men nå har vi jo begynt i stor stil å høste av maten til hvalen også, hvor skal det ende lissom

Du bør kanskje lese kva eg skriv før du driter, Remy (kanskje bør du lese kva du skriv sjølv også og tenke deg litt om). Eg har ALDRI vore tilhengar av kvalfangst og vil heller aldri bli det.

At du skriv; "Og jeg skulle gjerne senket/sabotert ett norsk hvalskip, hadde ikke kostet med en kalori!" fortel jo at du er ein kriminell kjeltring og terrorist på lik linje med Paul watson og co. Forskjellen er berre at du er for feig til å gjere det.

Endre endre????

Endret av Remy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kanskje lese kva eg skriv før du driter, Remy (kanskje bør du lese kva du skriv sjølv også og tenke deg litt om). Eg har ALDRI vore tilhengar av kvalfangst og vil heller aldri bli det.

At du skriv; "Og jeg skulle gjerne senket/sabotert ett norsk hvalskip, hadde ikke kostet med en kalori!" fortel jo at du er ein kriminell kjeltring og terrorist på lik linje med Paul watson og co. Forskjellen er berre at du er for feig til å gjere det.

Vi får se, søknad ble sendt på slutten av forrige året... så da får jeg muligens blitt en terrorist og kjeltring i dine øyne, men jeg vil uansett ikke være en som sitter på rævva og ikke gjør en dritt!! Jeg føler også at hver krone brukt til å sponse ulike grupper har gjort meg rikere. Rikere i den viten at drittsekker som gjøre slike ting fårå det vanskeligere. Så uansett hva du skriver, når du er nedlatende mot folk som faktisk GJØR noe syns jeg det er så tullete som det kan få blitt! Og nå driter jeg med vid åpen dyse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt generelt vil jeg si at uansett hvor god hensikten er kan ikke alle metoder og virkemidler forsvares.

Dette bør man være bevisst når man skal "gjøre noe"...

som nevnt tidligere, noen få er ekstreme, de andre politisk korrekte. Men jeg mener fortsatt at det ikke er spilleregler når det gjelder aksjoner mot svin som plager dyr, dyr er total forsvarsløse mot mennesker uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se, søknad ble sendt på slutten av forrige året... så da får jeg muligens blitt en terrorist og kjeltring i dine øyne, men jeg vil uansett ikke være en som sitter på rævva og ikke gjør en dritt!! Jeg føler også at hver krone brukt til å sponse ulike grupper har gjort meg rikere. Rikere i den viten at drittsekker som gjøre slike ting fårå det vanskeligere. Så uansett hva du skriver, når du er nedlatende mot folk som faktisk GJØR noe syns jeg det er så tullete som det kan få blitt! Og nå driter jeg med vid åpen dyse :)

Så du har faktisk tenkt å bli med i team Paul watson - sea shepard og den gjengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye rart opp gjennom årene her på fiskersiden, men dette tar faktisk kaka.

At en administrator åpenlyst støtter kriminell aktivitet og i tillegg forteller at han har søkt om å være med selv er for meg uforståelig.

Uansett hvordan man snur og vender på dette er Sea Shepherd en organisasjon som bruker ulovlige virkemidler for å fremme sine synspunkter.

Det får være så sin sak at de har noen gode poenger, men det rettferdiggjør ikke sabotasje.

At du sympatiserer med Sea Shepherd får jo være din egen sak, men som administrator syns jeg du bør tenke deg om to ganger først.

Du beveger deg vel også på kanten av forumreglene med noen av utspillene dine.

Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i deg selv Remy.

Skulle tro at alle monner drar i dine innlegg.

Kvifor legg du ikkje all fiskinga di på hylla da?

Greit du drivere C&R, men du klarer vel ALDRI 100% overlevelse rate med dine C&R. Tenk om den eine fisken som du fanget og døde var det som skulle til for at feks en kval overlevde?

Blir bare litt provosert over sea shep. og de piratene der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terrorister og Kriminelle, dette finner dere på. De har ikke gjort noe ulovlig i denne sammenheng, langt mindre ulovlig enn japanerne som faktisk bryter loven. Så om det er å sympatisere med kriminelle og terrorister, så legger vi lista der. Sånn jeg ser det er det langt fra AlQuida til Sea Shepherd. Og fordi jeg ikke deler akkurat din mening, så er det ingen grunn til å gå i seg selv. Man velger selv hvor a4 eller passiv man selv vil være.

Så du har faktisk tenkt å bli med i team Paul watson - sea shepard og den gjengen?

DE driver med langt mer enn hvalener, det som er interessant er arbeidet med å frigjøre delfiner fra fangeskap! Men det er kanskje terrorisme det og? (snakk om å missbruke ord)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel.... Hvem som uttaler seg mest ufint ovenfor meningsmotstandere av debattantene her finnes det sikkert ulike oppfatninger av.

Jeg går for Remy.

Engasjement viser du, Remy, det skal du ha. Men husk at også de som ikke deler dine meninger ofte har et godt fundament for sine.

En forbrytelse rettferdiggjør ikke en annen. Blodhevn og tilsvarende hører en svunnen tid til, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.